Hvad skal vi se i Skotland?
Fra : Kåre Nejmann

Dato : 20-06-04 16:09

Hej allesammen

Om en måneds tid kører Søren og jeg til Skotland. Vi har et par uger,
men vi ved ikke helt, hvad vi skal se, eller hvilken rute rundt i
landet vi skal vælge.

Så alle gode tips, links og forslag modtages med glæde!

Vi er ikke de mest entuastiske museumsgæster, men sætter pris på
bjerge og barsk natur. Og gerne grusveje frem for asfalt.
Et enkelt destilleri skal vi nok også se (og prøvesmage .

Søren Dahl og Kåre Nejmann - TransAlp og SuperTenere

Fra : Esben Bøll

Dato : 20-06-04 16:24

Hej søren
Du har jo set min side om min tur til skorland men om ikke andet så for
andres skyld så ligger jeg lige linket her.
http://bikez.dk/skotland/skotland.html

Hilsen Esben (Som tager turen turen mod nord isteder for i år.)

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-06-04 20:59

"Esben Bøll" <ebo@bbikez.dk> wrote:

>Du har jo set min side om min tur til skorland
....ja ja, men vi kigger lige igen

>Hilsen Esben (Som tager turen turen mod nord isteder for i år.)
Hvis det involvere Norge, kan der måske findes lidt inspiration på
http://kan.dk/mc/norge2003/ - om Sørens og min tur sidste år.

--
Kåre

Fra : Peter Ursin

Dato : 21-06-04 11:52

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bjerge og barsk natur. Og gerne grusveje frem for asfalt.
> Et enkelt destilleri skal vi nok også se (og prøvesmage .

Øen Isle Of Skye skal I ihvertfald besøge hvis I er til flot natur.
Derudover kan jeg anbefale området omkring Inverness. Byen har desuden mange
forholdvis billige B&B steder samt en campingplads lige udenfor byen til
£2,5 per overnatning.

God tur, et pragtfuld land at opdage på motorcykel.

mvh
Peter Ursin

Fra : Armand

Dato : 22-06-04 17:48

> [...]
> landet vi skal vælge.
>
> Så alle gode tips, links og forslag modtages med glæde!

Lake District, som er den "bløde" halvø sydvest for Carlisle, er efter
sigende et fantastisk område at opleve fra ryggen af en mc!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-06-04 20:45

"men sætter pris på bjerge og barsk natur"

Så kan jeg anbefale Island

Har selv haft lidt planer om skotland. Fik at vide at det nordvestlige
"hjørne" skulle være godt. Der ligger også en ø, ved vestkysten, som jeg
ikke lige husker navnet på, som skulle være et helt paradis.... Men jeg
nåede aldrig selv så langt i planerne...

Men jeg vil meget gerne høre en turberetning når i kommer hjem

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-06-04 21:08

> [...]
> ikke lige husker navnet på, som skulle være et helt paradis.... Men jeg
> nåede aldrig selv så langt i planerne...

Det kan kun være Islay du tænker på så! Godt nok ligger den nok nærmere stik
vest for Glasgow, men det må så absolut være den ø du tænker på. Der ligger
mindst 3 af de absolut bedste distillerier known to me

Anyway - husk lige at undersøge om turen kan times med Edinburgh Tattoo -
det var en af de bedre oplevelser, selvom de øvrige ca. 14 dage i det
skotske land også var glimrende. Der er iøvrigt sygt mange ting man kan se,
så bare fordi jeg evt. listede 10 ting, så ville det langt fra være
ensbetynde med, at det var de 10 (eller 20) bedste...

Slainté
(godt udtryk at kende i Skotland)

Fra : Armand

Dato : 22-06-04 18:15

Henrik Steen Larsen <hsl@code12.slettes.dk> skrev i en

> Anyway - husk lige at undersøge om turen kan times med Edinburgh Tattoo -
> det var en af de bedre oplevelser,

Og "Highland Games" hvor "hammerkast" ér kast med hammer, og en anden
diciplin er "pole-torsing" hvor man "kaster" med flagstænger

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-06-04 21:19

Nu har jeg lige kigget i mine "rejserplaner", som endnu ikke er blevet til
noget og det var faktisk Isle of Skye, som skulle overgå alle andre øer...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-07-04 02:24

Kåre Nejmann <nospam@kan.dk> writes:

> Om en måneds tid kører Søren og jeg til Skotland. Vi har et par uger,
> men vi ved ikke helt, hvad vi skal se, eller hvilken rute rundt i
> landet vi skal vælge.

God tur! Jeg er netop hjemkommet fra Skotland her i torsdags. Det var
en rigtig fed tur.

Hvis I bor på youth hostels ligesom os, så snak med de lokale. På den
måde fandt vi nogle rigtig fede veje. Skotterne er enormt gæstfrie og
lette at komme i snak med. Jeg var ikke kortholder, så jeg skal
afholde mig fra at fortælle nærmere om hvilke veje vi præcist kørte
på, men vi ramte et par rigtig fede veje i form af "Devil's elbow" og
"Road to the Isles".

Hvis skal forbi Isle of Skye (den brugte vi en dag og 350 km kørsel på
at køre tynd), så husk at tage den lille færge fra Glenelg over. Den
er lidt af en oplevelse, da vejene ned til den er meget små, og det så
vidt jeg ved er den sidste tilbageværende færge med drejeligt vogndæk.
Overfarten koster £4, og broen over til Skye koster £2,90, så det er
ikke ret meget dyrere.

Skulle I finde på at bo på hostel i Kyleakin på Isle of Skye, så hils
fra Jens, Christian, Anders og Jacob

Faktisk var alle de hostels vi boede på anbefalelsesværdige, så jeg
vil tro at kvaliteten generelt er høj.

> Så alle gode tips, links og forslag modtages med glæde!

Pas på fårene - de er dumme som snot. Bedst som man tror de har set en
og bare er helt rolige springer de ud midt på vejen.

Kører I i Nordengland på vejen dertil, så pas på i rundkørslerne. Der
er spildt olie i flere af dem (fik vi at vide af en lokal
motorcyklist), og to af os var lidt for tæt på at styrte i en af
rundkørslerne :-\

> Vi er ikke de mest entuastiske museumsgæster, men sætter pris på
> bjerge og barsk natur. Og gerne grusveje frem for asfalt.

Vi kører alle på gadecykler, og er ikke så meget for de der grusveje,
men vi fandt da en masse små veje med lidt grus ovenpå asfalten :-\

Køb et Michelin-kort. Det vi købte kostede vist £5 i Edinburgh i en
turistinformation. Det var detaljeret nok til at vi kunne finde de
helt små bjergveje.

Find en turistinformation og få nogle foldere med youth hostels, hvis
I planlægger at bo på sådan nogle. Så kan man lige ringe i forvejen og
sikre sig at der er plads.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*