Kreativ sælger
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 20-06-04 13:54

Var lige en tur i staden og kikke på en 97 Grand Voyager LE van

The Add:
bla
bla
bla
80.000km
69800,-
Nysynet
fejlfri !
----

Ja Ja

fakta:
266xxx km, "ny" motor med 80kkm på bagen for et år siden altså nu 100000km
manglende venstre tågelygte, for
nedslidte fordæk
2 grimme buler/hakker i bagklappen
revnede baglygte
udstødningen havde lavet grimme mærker på bagkofangeren
Nysynet !! for 10md siden
---

Vi bød ham 55k, resten af bilen var faktisk fin og alt el mm. virkede.

Joe aka Mustafa blev let fornærmet, det er åbentbart kun når de selv skal
købe, at de prutter vildt *ggg*

Bortset fra det... så kører sådan en øse faktisk godt sammenlignet med en
Astro van.

Leon

---

Fra : kim jensen

Dato : 20-06-04 17:11

kender det alt for godt... har en gang handlet med en perker og gør det
aldrig igen... de er fulde af løgn og er bare generelt pisse trælse at høre
på når man skal handle med dem... de lukker så meget lort ud at man ikke
engang fatter de vil være det bekendt!

og nej jeg er ikke rcist... jeg vil bare ikke handle med dem! for de kan
bare ikke lave en reel handel! ved godt jeg kun har lavet en handel... men
kender end el der også kun har lavet en nekelt handel med dem... de gør det
aldrig igen!

og ja jeg ved godt danskere også kan snyde... der er bare ikke en 100%
svindel garanti som med perkere!

grunden til at jeg kalder dem perkere er at udlændige der snyder, er
kriminelle og lign... er perkere! alle ærlige udlændige er ikke perkere!

Fra : Brian

Dato : 20-06-04 18:06

Hejsa

kim jensen skrev:

< KLIP>

> og nej jeg er ikke rcist...

Uha... du kunne ellers godt have narret mig til at
tro dét!

/Brian

Fra : MVN

Dato : 20-06-04 19:57

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kim jensen skrev:
>
> < KLIP>

> Uha... du kunne ellers godt have narret mig til at

tror måske jeg tager fejl men,du skal ikke være racist hvis du taler til
leon,er du i familie med thomas,andy og mark hulstrøm (leon) ?

Fra : Jens

Dato : 20-06-04 19:58

Det der perker-pis er så klogt at høre på !
Gælder det også negere, eller er det bare arabere, du er ude efter ?

jens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-06-04 20:34

> Det der perker-pis er så klogt at høre på !
> Gælder det også negere, eller er det bare arabere, du er ude efter ?

Jeg er enig i, at advarselslamperne lyser, når der skrives sådan om en
samfundsgruppe generelt.

Min egen opfattelse er, at man skal tilstræbe at møde alle individer med et
åbent sind og uden forudindtaget negativ holdning - men når det så er sagt,
kan man mon så forestille sig, at der faktisk KAN være forskel på også
"forretningskulturen" i kulturer, der på alle andre måder er anderledes -
eller er det umuligt..?

Rent principielt er det jo ikke nødvendigvis sådan, at ting der siges på en
grim måde ikke er korrekte.

Den grundantagelse i den offentlige debat har ødelagt meget for Danmark.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-06-04 08:20

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg er enig i, at advarselslamperne lyser, når der skrives sådan om en
> samfundsgruppe generelt.

Ja helt sikkert..

> [...]
> være forskel på også "forretningskulturen" i kulturer, der på alle
> andre måder er anderledes - eller er det umuligt..?

Nej absolut ikke, min første tur til udlandet (Italien) ligger mange år
tilbage 1965-66, jeg var med en eksportchauffør til Italien. Turen blev
forsinket p.g.a. forskellige problemer, vi kom til at holde weekend i
martini, på torvet var der er kæmpemarked søndag formiddag, selvfølgelig
skulle vi da besøge atraktionen.

Peter (chaufføren) gav mig inden vi gik på "marked" følgende gode råd.

Du må _aldrig_ give den pris krejlerne forlanger.

Når krejleren i forhandlingsforløbet begynder at fortælle hvormange
"bambinoer" han har, skal du enten handle eller gå, ellers bliver han meget
vred og ubehagelig.

Altså et udslag af en lokal kultur.

> Rent principielt er det jo ikke nødvendigvis sådan, at ting der siges
> på en grim måde ikke er korrekte.

Nej heldigvis.

> Den grundantagelse i den offentlige debat har ødelagt meget for
> Danmark.

Helt rigtigt.

Hvor mange tager anstød af underlødige/løgnagtige reklamer i TV, har aldrig
hørt nogen benævne disse som "perkerreklamer".

Mange af disse TV indslag/reklamer står absolut ikke tilbage for de her
skitserede handelsmetoder hvad ærlighed/lødighed angår.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : _Carsten_

Dato : 21-06-04 08:29

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange tager anstød af underlødige/løgnagtige reklamer i TV, har
aldrig
> hørt nogen benævne disse som "perkerreklamer".

Så har vi heldigvis en myndighed der holder øje med den slags og giver dem
en bøde!

Carsten

Fra : _Carsten_

Dato : 20-06-04 20:36

"Jens" <jensisverige26@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det der perker-pis er så klogt at høre på !
> Gælder det også negere, eller er det bare arabere, du er ude efter ?

Siden hvornår er pakistaner blevet araber?

Carsten
"Som er født og opvoket i Ishøj og vil aldrig købe brugt bil af en "perker"
som også kender andre "perker" med samme holdning"

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-04 11:59

"kim jensen" <not@not.not> wrote in message
*snip*
> [...]
> grunden til at jeg kalder dem perkere er at udlændige der snyder, er
> kriminelle og lign... er perkere! alle ærlige udlændige er ikke perkere!

Din logik halter.

Jeg har både købt af og solgt til indvandrere - uden behov for reklamationer
for nogen af parterne. Typisk er de mere indstillet på at handle end
danskere, men det synes jeg nu bare er en charme. Personligt vil jeg hellere
handle med en privatmand (uanset nationalitet) der tjener lidt på at finde
en billig bil, sætte den i stand og sælge den igen, end en "professionel"
brugtbilsforhandler. Teknikken skal gennemgås før køb i begge tilfælde, og
chancen for at lave en god handel er efter min mening bedst i den private
handel.

vh
Torben

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-06-04 14:55

Torben Scheel wrote:
> [...]
> chancen for at lave en god handel er efter min mening bedst i den private

Tja, jeg har i hvert fald i weekenden snakket med en "professionel"
brugtbils-hustler.
Først prøvede han at overbevise mig om at man hos deres brugtvognshandel
havde HELE 3 MDR. til at komme og klage, hvis noget gik i stykker.
Det bedste var dog hans mumlen, da min kæreste (helt uden bagtanke i
øvrigt) spurgte hvad de 3180,- kr leveringsomkostninger gik til:

Sælger: "Jo, for de penge kommer bilen på værkstedet, og får et tjek så
du er sikker på der ikke er noget galt med den."

Kæresten: "Nå, det vil så sige at den bil vi lige har prøvet en tur i,
slet ikke har været undersøgt?"

Sælger: "Jojo, alle vores biler bliver gennemtestet inden de bliver sat
til salg. Vi køber dem jo selv brugt, og derfor er vi jo nødt til at
teste dem."

Kæresten: "Nå, men hvad går de 3180,- i leveringsomkostninger så til?"

(og så startede hele samtalen forfra et par gange :))

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-06-04 10:58

Heldigvis faldt Lars L. Hansen <hop_i_havet@hotmail.com> over tastaturet og
skrev følgende i news:40d6e89a$0$23878$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Kæresten: "Nå, men hvad går de 3180,- i leveringsomkostninger så til?"
>
> (og så startede hele samtalen forfra et par gange :))

Og så kan du jo prøve at præsentere han for din gebyrliste:
Annoncegebyr : Betaling for den tid der gå med at finde hans fine
bilannonce,
Kontrolgebyr: Betaling for den tid der går med at du kontrollerer bilen
for at finde ud af hvor meget han har smurt på sin annoncetekst.
Forsinkelsesgebyr: Fordi han garanteret ikke har bilen klar til levering når
i handler men først nogen dage efter.
(find selv på andre - relevante )
Og endelig, husk at spørge efter Sponsoraftalen, når du henter bilen - han
skal da betale for at du kører rundt med diverse reklamerklistermærker på.
(DK skilt nummerpladeholder mv.)

--
/carsten

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-06-04 12:29

kim jensen wrote:

> grunden til at jeg kalder dem perkere er at udlændige der snyder, er
> kriminelle og lign... er perkere! alle ærlige udlændige er ikke perkere!

Det minder mig om et stand up show med Chris Rock hvor han skelner
mellem "black people" og "niggas". "Black people" er de ærlige,
hårdarbejdende og troværdige sorte mennesker, med to jobs,
churchgoing og ansvarlige. "Niggas" er de idioter der absolut skal
have skydevåben med i biografen, stjæler med arme og ben og
generelt ødelægger ting for andre.

I den ånd vil jeg gerne være med til at der er "perkere" og så er
der "indvandrere" (selv om en del efterhånden har været her
sålænge at de ikke længere kan betegnes som indvandrere). Det
store spørgsmål er så, hvordan vi bærer os ad med at opdage om vi
er igang med at købe en bil af en "indvandrer" eller en "perker"??
Jeg har for øvrigt engang solgt en bil til en "perker" af etnisk
dansk oprindelse, med blegfed lyserød hud og det hele, de findes
skam også..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-06-04 13:38

Thomas Strandtoft wrote:

> med blegfed lyserød hud og det hele

med hudfarvet hud tror jeg det hedder (jvf. Niels Hausgaard)

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 13:57

> I den ånd vil jeg gerne være med til at der er "perkere" og så er
> der "indvandrere"

Enig.

> Det
> store spørgsmål er så, hvordan vi bærer os ad med at opdage om vi
> er igang med at købe en bil af en "indvandrer" eller en "perker"??

Enig.

Det er her, vi har det etiske dilemma, IMO. Eneste rimelige vej er altid at
behandle det konkrete individ ordentligt og med tro på, at det er et reelt
menneske, som man står overfor. Det er et gigantisk problem, hvis man
fraviger den praksis.

> Jeg har for øvrigt engang solgt en bil til en "perker" af etnisk
> dansk oprindelse, med blegfed lyserød hud og det hele, de findes
> skam også..

Enig - også masser af danskere har en dårlig moral

Og så har jeg i øvrigt hørt et udtryk, der hedder "dansker-perker". Det er
da "rigtige" danskere, der også kører den hårde "nigga-style".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-06-04 22:56

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> behandle det konkrete individ ordentligt og med tro på, at det er et reelt
> menneske, som man står overfor. Det er et gigantisk problem, hvis man

Subscribe!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-06-04 14:36

Thomas Strandtoft faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> I den ånd vil jeg gerne være med til at der er "perkere" og så er
> der "indvandrere" (selv om en del efterhånden har været her
> sålænge at de ikke længere kan betegnes som indvandrere).

Det er meget skægt du nævner det. I min omgangskreds - hvor der også findes
både 1. og 2. generationsindvandrer - bliver ordet 'perker' anvendt som
invandrer uden nogle onde hensigter. Selv den lokale kioskejer omtaler sig
selv som nærperkeren, ligesom grønthandleren kalder sig for en grøntperker.
Og der er ingen onde hensigter bag det. Når 2. generationsindvandrerne
taler til og om hinanden bruger de også selv udtrykket perker. Igen uden
ond mening. I mange tilfælde kunne man faktisk erstatte ordet 'perker' med
'smølf' eller tilsvarende.
Jeg tror det er problematisk med den slags ord - netop fordi de kan betyde
noget meget forskelligt forskellige steder. Derfor bør man nok kalde folk
som sælgeren af bilen for svindlere, fupmagere og andre utvetydige
betegnelser.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet