BMW R 1200C
Fra : Frode Kaland

Dato : 20-06-04 13:39

Hei!

Vurderer å kjøpe en slik motorsykkel.

Har noen erfaringer med denne sykkelen? Bra og dårlig. Jeg skal prøvekjøre
den på mandag som kommer. Brukt, 1998 model, 19000 km.

Jeg har ingen erfaring fra BMW tidligere. Så jeg blir glad for innspill.

Mvh
Frode

Fra : mc-stup

Dato : 20-06-04 13:51

Frode Kaland skrev:

> [...]
> den på mandag som kommer. Brukt, 1998 model, 19000 km.
>
> Jeg har ingen erfaring fra BMW tidligere. Så jeg blir glad for innspill.

Hej!

Jeg går ud fra, at det er Custommodellen og den kørte jeg 3500 km på en uges
tid i 1998, og det var en blandet fornøjelse.
Motoren kører godt, men den var MEGET følsom i gashåndtaget, så en millimeter
vrid betød meget. Men jeg fik at vide, at det vistnok kunne justeres.
Bremser og styrer fint, men gearkassen var noget "grov" Gav en del syngen og
"klonk" ved gearskifte. Kørestillingen er såmænd også ok, men jeg havde ikke
mulighed for at justere styret bedre til min størrelse.
Affjedringen og sædet var det værste. Meget hård i polstringen, men det kan
selvfølgelig ændres på ens egen cykel. Min var en leje/lånecykel.
Alle disse ting skal man tænke på plus at man uden en lille skærm eller kåbe
samler fartvinden med brystet, så til langture uden de ændringer: Nej.
Men med ændringerne: Jo, så er det ikke slemt.
Men gearkassen er på de senere modeller blevet ændret til det bedre.
Håber du kan bruge det lidt til at være forberedt på prøveturen.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Frode Kaland

Dato : 20-06-04 14:30

> [...]
> Men gearkassen er på de senere modeller blevet ændret til det bedre.
> Håber du kan bruge det lidt til at være forberedt på prøveturen.

Takk for innspill.

Har allerede sjekket hva vindskjermen koster i Norge. Det er ca 2000 nkr.
Hva koster den i Danmark? Skal til Danmark om en uke :) Ja, forhåpentligvis
med R 1200C.

Frode.

Fra : mc-stup

Dato : 20-06-04 22:57

Frode Kaland skrev:

> [...]
> Hva koster den i Danmark? Skal til Danmark om en uke :) Ja, forhåpentligvis

Hej!

Jeg aner ikke prisen på en original skærm, men den er sandsynligvis ikke
billigere i DK end i Norge...)))

Men måske en uoriginal, der tilpasses er billigere. Du må næsten prøve at
ringe til en mc-forhandler i DK i nærheden af, hvor du skal hen.
Held og lykke med turen og måske også handlen.

Mvh

Stup
XS1100S