Italienstur Peugeot 406 hdi 2,0 2003
Fra : Thomas Forsberg

Dato : 19-06-04 16:35

Så nærmer køreturen til Italien sig med hastige skridt har lige to småting
som jeg håber i kan hjælpe mig med...til min nødhjælps kit skal jeg have
købt nogle ekstra pære til min bil hvilken type pære bruger min Peugeot og
hvor køber jeg dem T.Hansen er disse ordenligt kvalitet eller er dette at
smide pengene ud af vinduet ??

Det andet jeg godt ville vide er hvilken type olie kan jeg hælde på min
diesel-hest jeg har en 4 liters dunk stående med shell helix ultra 5w-30 fra
dengang jeg havde min Octavia RS hvis nu uheldet er ude og bilen skulle
mangle olie kan denne så bruges eller skal jeg ud og investere i noget spec.
diesel olie i så fald hvilken ???

Venlige ferie hilsner
Thomas Forsberg

1. Hvilken type pære bruger min

Fra : DM

Dato : 19-06-04 16:49

Thomas Forsberg wrote:
> [...]
> småting som jeg håber i kan hjælpe mig med...til min nødhjælps kit
> skal jeg have købt nogle ekstra pære til min bil hvilken type pære

Køb to stk alm H7 fx. Osram hos Harald Nyborg til en 50'er stykket.
De øvrige pærer skal nok klare turen og dem gider man alligevel ikke stå og
skifte på en mørk resteplads i tyskland

/DM

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Landberg

Dato : 19-06-04 20:26

> [...]
> dengang jeg havde min Octavia RS hvis nu uheldet er ude og bilen skulle
> mangle olie kan denne så bruges eller skal jeg ud og investere i noget

Hvis jeg var dig ville jeg lige ringe en gang til værkføreren på det lokale
Peugeot-værksted. Han må alt andet lige være den der kan give det bedste
råd.

Hvordan kan du i øvrigt have noget 5W-30-olie tilbage fra da du havde en
Octavia RS? Den bil må ikke køre på andet olie end 0W-30 longlife olie. Jeg
har selv haft en RS og kunne ikke drømme om at eksperimentere med olien.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 19-06-04 20:42

Den kom heller aldrig ned i motoren da den nåede at blive solgt inden den
havde gået de 30 før long life service.

MVH
Thomas Forsberg

Fra : Landberg

Dato : 19-06-04 21:14

> Den kom heller aldrig ned i motoren da den nåede at blive solgt inden den
> havde gået de 30 før long life service.

Ok. Men hvis det er princippet, så er det helt ligegyldigt hvilken olie du
tager med til Italien

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk