Honda CV-R van
Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 19-06-04 11:22

Hej - jeg prøver at finde ud af forskellen på en

CV-R 2.0 RVSI, 147 HK,
og
CV-R 2.0 ES, 150 HK

1) Er det et totalt modelskifte eller bare facelift ?
2) Er ES en VTEC motor og RVSI ikke ?
3) Andre væsentlige forskelle imellem RVSI og ES ?
4) Hvis man sammenligner den med Toyota RAV 2.0 VVTI - hvad er der så af
interessante forskelle ?

På forhånd tak.
Nic

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 19-06-04 11:39

......snip
CR-V, hedder den naturligvis.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-06-04 12:16

"Nicolaj Christensen" <nic@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - jeg prøver at finde ud af forskellen på en
>
> CV-R 2.0 RVSI, 147 HK,
> og
> CV-R 2.0 ES, 150 HK
>
> 1) Er det et totalt modelskifte eller bare facelift ?

Total modelskifte den første er en 1999-2001 model, den anden en 2002-
model.

> 2) Er ES en VTEC motor og RVSI ikke ?

Begge er med VTEC, ES med nyeste generation DOHC i-VTEC og RVSi med SOHC
VTEC.

> 3) Andre væsentlige forskelle imellem RVSI og ES ?

Den nye er lidt større end den gamle, men der er sikkert en hel del
forskelle ud over det.

> 4) Hvis man sammenligner den med Toyota RAV 2.0 VVTI - hvad er der så af
> interessante forskelle ?

Det kommer jo an på hvad man finder interessant, men Rav er lidt mindre, har
lidt lavere frihøjde og støjer lidt mere. Ellers er de alle nogle udmærkede
softroad biler, eller højbenede stationcars/vans om man vil.

> På forhånd tak.
> Nic

www.bilnorge.no er der tests og gruppetests af alle tre, du skal melde
dig til/registrere dig for at få adgang til de tests (de spammer ikke folk
bagefter). På www.dinside.no er der også en del af de tests, både single og
gruppetests. De tests beskriver i øvrigt også nogle af de forskelle der er
på ny og gammel CR-V.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 19-06-04 13:36

....snip
> [...]
og
> gruppetests. De tests beskriver i øvrigt også nogle af de forskelle der er

1000 tak for super kompetent svar.