|
| øv..mærker efter dækskifte.. Fra : Dan |
Dato : 18-06-04 22:29 |
|
Har lige fået skiftet bagdæk, hos nordisk dæk import i karlslunde..Det kan
IKKE anbefales..Fælgen har fået 2 hakker..Det ser fandme ud som, om de har
brugt en skruetrækker til at vippe dækket af med..Så ku´ jeg sgu selv ha´
skiftet lortet..Og fælgen/mc´en har kun kørt 7000 km..surt, men bare en
advarsel til jer andre..
mvh
dan
| |
Hekto (18-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 18-06-04 22:58 |
|
Dan wrote:
> Har lige fået skiftet bagdæk, hos nordisk dæk import i karlslunde..Det kan
> IKKE anbefales..Fælgen har fået 2 hakker..Det ser fandme ud som, om de har
> brugt en skruetrækker til at vippe dækket af med..Så ku´ jeg sgu selv ha´
> skiftet lortet..Og fælgen/mc´en har kun kørt 7000 km..surt, men bare en
> advarsel til jer andre..
>
Den blev vel bare klasket i apparatet, som en bilfælg!
Man skal sikre sig at de anvender plastikmellemlæg.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-06-04 15:18 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40d3659a$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dan wrote:
>
> > Har lige fået skiftet bagdæk, hos nordisk dæk import i karlslunde..Det
> > kan IKKE anbefales..Fælgen har fået 2 hakker..Det ser fandme ud som,
> > om de har brugt en skruetrækker til at vippe dækket af med..
>
> Den blev vel bare klasket i apparatet, som en bilfælg!
> Man skal sikre sig at de anvender plastikmellemlæg.
På det apparat min dækmand bruger til at af/på -montere dæk med er der,
ligesom på alle andre jeg hart set, på intet tidspunkt kontakt mellem
dækjern/lign. og fælg; så mon ikke det er simpel brug af dækjern der har
givet mærkerne :-/
Anyhow, så er det et simpelt klagepunkt: Ens alu-fælge skal ikke bære mærke
af et dækskifte udført af en der har taget sig betalt for arbejdet!
--
Armand.
| |
Hekto (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 19-06-04 23:19 |
|
Armand wrote:
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> news:40d3659a$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Dan wrote:
>>
>>
>>>Har lige fået skiftet bagdæk, hos nordisk dæk import i karlslunde..Det
>>>kan IKKE anbefales..Fælgen har fået 2 hakker..Det ser fandme ud som,
>>>om de har brugt en skruetrækker til at vippe dækket af med..
>>
>>Den blev vel bare klasket i apparatet, som en bilfælg!
>>Man skal sikre sig at de anvender plastikmellemlæg.
>
>
> På det apparat min dækmand bruger til at af/på -montere dæk med er der,
> ligesom på alle andre jeg hart set, på intet tidspunkt kontakt mellem
> dækjern/lign. og fælg; så mon ikke det er simpel brug af dækjern der har
> givet mærkerne :-/
>
> Anyhow, så er det et simpelt klagepunkt: Ens alu-fælge skal ikke bære mærke
> af et dækskifte udført af en der har taget sig betalt for arbejdet!
>
På dem jeg har set til MC, sætter man et dækjern i, som så 'gribes' af
en krog og trækkes rundt. Der hvor det sættes i, lægger man et mellemlæg i.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-06-04 09:41 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40d4bc28$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> > På det apparat min dækmand bruger til at af/på -montere dæk med er der,
> > ligesom på alle andre jeg hart set, på intet tidspunkt kontakt mellem
> > dækjern/lign. og fælg; så mon ikke det er simpel brug af dækjern der har
> > givet mærkerne :-/
> >
> På dem jeg har set til MC, sætter man et dækjern i, som så 'gribes' af
> en krog og trækkes rundt. Der hvor det sættes i, lægger man et mellemlæg
> i.
Jeg tror at du erindrer forkert:
På dem jeg omtaler som mine eneste oplevede, trykkes dækket fri af
fælgkanten af hvad jeg ud fra den videre funktion vil kalde en "plov", og
dén bruges så til at lægge dækjernet mod når kanten skal krænges op.
Det er jo også "ploven" at dæk-kanten skal op over - Ikke sandt!?
--
Armand.
| |
Hekto (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 20-06-04 10:50 |
|
Armand wrote:
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> news:40d4bc28$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Armand wrote:
>>
>>
>>>På det apparat min dækmand bruger til at af/på -montere dæk med er der,
>>>ligesom på alle andre jeg hart set, på intet tidspunkt kontakt mellem
>>>dækjern/lign. og fælg; så mon ikke det er simpel brug af dækjern der har
>>>givet mærkerne :-/
>>>
>>
>>På dem jeg har set til MC, sætter man et dækjern i, som så 'gribes' af
>>en krog og trækkes rundt. Der hvor det sættes i, lægger man et mellemlæg
>>i.
>
>
> Jeg tror at du erindrer forkert:
> På dem jeg omtaler som mine eneste oplevede, trykkes dækket fri af
> fælgkanten af hvad jeg ud fra den videre funktion vil kalde en "plov", og
> dén bruges så til at lægge dækjernet mod når kanten skal krænges op.
> Det er jo også "ploven" at dæk-kanten skal op over - Ikke sandt!?
>
Ikke på den jeg så.
Den anden type kender jeg fra biler. Dér er det rigtig at den 'møver'
den der tingest ned i dækket.
En almidelig fejl på den er de 3 'klør' der hulder hjulet, laver mærker
i fælgen.
En anden mulighed er at mærkerne stammer fra den fidus der sidder på
siden af ovennævnte, med et buet stykke jern, der bruges til at løsne
dækket mod fælgen.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Ib Jakobsen (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 20-06-04 11:48 |
|
Hekto wrote:
> Ikke på den jeg så.
> Den anden type kender jeg fra biler. Dér er det rigtig at den 'møver'
> den der tingest ned i dækket.
> En almidelig fejl på den er de 3 'klør' der hulder hjulet, laver mærker
> i fælgen.
Der må ikke blive mærker. Gør der det er det i mine øjne sjusk eller
fejlbetjening. Kløerne kan både angribe udefra og indefra.. Ved mc-fælge og
alu-fælge til biler bør man anvende udefra-og-ind. Der sidder der nylonstykker
til netop at forhindre mærker. De bør skiftes og holdes rene. Og så bør
lufttrykket til maskinen ikke overstige 6-7 bar. Den ligger ofte på 12-15 bar.
I nødstilfælde kan man lægge pap eller dobbelttape.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Hekto (20-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 20-06-04 20:49 |
|
Ib Jakobsen wrote:
> Hekto wrote:
>
>
>>Ikke på den jeg så.
>>Den anden type kender jeg fra biler. Dér er det rigtig at den 'møver'
>>den der tingest ned i dækket.
>>En almidelig fejl på den er de 3 'klør' der hulder hjulet, laver mærker
>>i fælgen.
>
>
> Der må ikke blive mærker. Gør der det er det i mine øjne sjusk eller
> fejlbetjening. Kløerne kan både angribe udefra og indefra.. Ved mc-fælge og
> alu-fælge til biler bør man anvende udefra-og-ind. Der sidder der nylonstykker
> til netop at forhindre mærker. De bør skiftes og holdes rene. Og så bør
> lufttrykket til maskinen ikke overstige 6-7 bar. Den ligger ofte på 12-15 bar.
> I nødstilfælde kan man lægge pap eller dobbelttape.
>
Vi er helt enige! Der er tale om sjusk.
Er man omhyggelig og giver sig tid, sker der ikke noget; men når man er
vandt til biler med stålfælge, er det ikke sikkert at man tænker over
hvor sarte MC'ister er!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-06-04 17:31 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:40d5ea4b$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ib Jakobsen wrote:
> >
> > Der må ikke blive mærker. Gør der det er det i mine øjne sjusk eller
> > fejlbetjening. ..........
>
> Vi er helt enige! Der er tale om sjusk.
> Er man omhyggelig og giver sig tid, sker der ikke noget; men når man er
> vandt til biler med stålfælge, er det ikke sikkert at man tænker over
> hvor sarte MC'ister er!
Men er der efterhånden ikke snarere flest alu-fælge på bilerne også? :-/
--
Armand.
| |
Kenn H. Jensen (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 22-06-04 19:01 |
|
Armand skrev i meddelelsen news:cb9r2l$6d5$5@news.cybercity.dk
> Men er der efterhånden ikke snarere flest alu-fælge på bilerne også?
> :-/
Jow, men der griber de jo netop fast i bagkanten af fælgen som ikke er
synlig når fælgen er monteret på bilen, så der betyder det ikke så meget som
på en MC hvor begge sider er synlige.
Jeg tror dog ikke at mine Aluer på bilen har mærker på bagsiden. Det har jeg
ihvertfald ikke bemærket.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk
| |
Ib Jakobsen (23-06-2004)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 23-06-04 18:10 |
|
"Kenn H. Jensen" wrote:
> Jow, men der griber de jo netop fast i bagkanten af fælgen som ikke er
> synlig når fælgen er monteret på bilen, så der betyder det ikke så meget som
> på en MC hvor begge sider er synlige.
>
> Jeg tror dog ikke at mine Aluer på bilen har mærker på bagsiden. Det har jeg
> ihvertfald ikke bemærket.
Men det er ikke det jeg snakker om. Stil et glas på bordet. Nu kan du gribe om
det på ydersiden med værktøj laver mærker. Eller på indersiden med værktøj der
ikke laver mærker. Mange bilejere er mindst lige så hysteriske som mc-ejere.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Hekto (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 22-06-04 22:46 |
|
Armand wrote:
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
> news:40d5ea4b$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>Ib Jakobsen wrote:
>>
>>>Der må ikke blive mærker. Gør der det er det i mine øjne sjusk eller
>>>fejlbetjening. ..........
>>
>>Vi er helt enige! Der er tale om sjusk.
>>Er man omhyggelig og giver sig tid, sker der ikke noget; men når man er
>>vandt til biler med stålfælge, er det ikke sikkert at man tænker over
>>hvor sarte MC'ister er!
>
>
> Men er der efterhånden ikke snarere flest alu-fælge på bilerne også? :-/
>
> --
Åh-jo, men man kigger så sjældent på bagsiden! ;0)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Peter Cordtz (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Peter Cordtz |
Dato : 19-06-04 10:16 |
|
Har du klaget eller noget, over det?
-peter
"Dan" <yoink@webspeed.dk> wrote in message
news:40d35e8b$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har lige fået skiftet bagdæk, hos nordisk dæk import i karlslunde..Det kan
> IKKE anbefales..Fælgen har fået 2 hakker..Det ser fandme ud som, om de har
> brugt en skruetrækker til at vippe dækket af med..Så ku´ jeg sgu selv ha´
> skiftet lortet..Og fælgen/mc´en har kun kørt 7000 km..surt, men bare en
> advarsel til jer andre..
>
> mvh
> dan
>
>
| |
Dan (19-06-2004)
| Kommentar Fra : Dan |
Dato : 19-06-04 18:50 |
|
...
> Har du klaget eller noget, over det?
>
> -peter
>
Det har jeg ihverfald, tænkt mig på mandag,,,
Selvom jeg hader at klage..
Men det er sgu for amatør agtigt..
Hvis hakker var inklusiv i prisen, kunne jeg selv have
lavet dem uden beregning;)
mvh
dan
| |
Dan (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Dan |
Dato : 22-06-04 22:16 |
|
"Dan" <yoink@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40d35e8b$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har lige fået skiftet bagdæk, hos nordisk dæk import i karlslunde..Det kan
> IKKE anbefales..Fælgen har fået 2 hakker..Det ser fandme ud som, om de har
> brugt en skruetrækker til at vippe dækket af med..Så ku´ jeg sgu selv ha´
> skiftet lortet..Og fælgen/mc´en har kun kørt 7000 km..surt, men bare en
> advarsel til jer andre..
>
> mvh
> dan
Har nu klaget..De tilbød at rep. fælgen, hvilket jeg afslog, da det trods
alt kun er kosmetisk..Ville bare have skidtet sat på igen, og ud at
trille..Fik dog afslag i prisen..Montøren af dækket, afviste det var ham der
havde lavet hakkerne, men der kan man bare være overbærende med en så
svagelig sjæl, som ikke kan/tør indrømme sin fejl..
Mvh
Dan(som selv indrømmer fejl overfor kunder..Du bevarer din troværdighed, og
kunden er så tilfreds som han kan blive)
| |
|
|