Preben og Anette wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvor mange omgange blandedyserne på en RD 350 skal
> drejse ud ???
Start med at synkronisere den 'mekanisk' ved at justere kablerne til der
er en 'prik' i hvert vindue på hver kaburator.
Det lille vindue sidder på siden, skråt bagud. Det er svært at se den
venstre.
Drej luftskruerne forsigtigt i, uden af spænde hårdt. Drej dem derefter
2 omdrejninger ud igen.
Det er temmelig håbløst at synkronisrere en 2T'er. (men ikke umuligt)
Drej gashåndtaget en lille smule op, så spjældene er løftet fri af
tomgangsskruerne. Man kan nu justere hver luftskrue til max
omdrejninger. Når de er justeret drejer man dem begge en smule tilbage
mod fed blanding igen (1/4 omdr.) Det gover en lidt mere stabil tomgang.
Denne justering af luftskruerne kan også springes over, og man lader dem
bare stå ens, hvis man synes. Det er justeringen af gaskablerne der er
den vigtige.
Så justerer man tomgangsskruerne til den enten går pænt og jævnt med ca.
1100 omdr. eller man føler bag hver udstødning, at den går lige meget på
hver cylinder.
Efter dette, kontrolleres lige at kablet til oliepumpen ikke skal
efterjusteres!!!!!!
Ud fra spørgsmålet vil jeg tro i mangler en Haynes! Få fat i en!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!