Erfaringer med MB E250
Fra : Nicolai

Dato : 18-06-04 20:16

Jeg overvejer at importere 1 stk´s MB E250 aut med lav km. Max 150Kkm.

Hvad er jeres erfaringer med denne bil.?
Er der nogle årgange der er bedre end andre og hvad er forskellen på en ex
1986 og en 1995 (i grove træk)?

Og er de superslidstærke som jeg har indtryk af?

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-04 07:50

Gerne også jeres erfaringer om forbrug og vægtafgifter osv.

VH

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 08:31

> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer med denne bil.?
> Er der nogle årgange der er bedre end andre og hvad er forskellen på en ex

Kender en som har en. Han har fået skiftet alle 4 skærmkanter på grund af
rust, ellers går den lige så lidt/meget i stykker som alle andre biler.
Priser på reservedele skulle ikke være så dyre.

> Og er de superslidstærke som jeg har indtryk af?

Nej, de er at betragte som de fleste andre biler, hverken bedre eller
dårligere.

--
Tom

Fra : Soren Pedersen

Dato : 19-06-04 09:16

> Nej, de er at betragte som de fleste andre biler, hverken bedre eller
> dårligere.

Det håber jeg sgutte er rigtigt.....FDM har offentliggjort en artikel, hvor
de klandrer den for alt for meget rust.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-06-04 10:03

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> wrote in message

> Det håber jeg sgutte er rigtigt.....FDM har offentliggjort en artikel,
hvor
> de klandrer den for alt for meget rust.

Findes denne artikel online? At 124-serien (som det her er tale om) skulle
ruste for meget har jeg svært for at tro.
Det er den efterfølgende E-klasse, 210-serien, som er kendt for rust i bl.a.
dørerne.

Man udførte for nogle år siden en nordisk rustundersøgelse - blandt
1992-modeller rustede MB 124 mindst, med Audi 100 på anden plads.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-06-04 11:07

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> Findes denne artikel online? At 124-serien (som det her er tale om)

Nu kender jeg ikke forskel på en E250 og en E,124-klasse,, men
ForenedeCampister har været ude m. riven i flere omgange, her er en af dem:
http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2004/89-91.pdf

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-06-04 11:28

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> Nu kender jeg ikke forskel på en E250 og en E,124-klasse,, men
> ForenedeCampister har været ude m. riven i flere omgange, her er en af
dem:
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/06-2004/89-91.pdf

Dette er 210-serien (kom på markedet i 1995), og slet ikke den model Nicolai
spørger om....

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-06-04 09:16

> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer med denne bil.?
> Er der nogle årgange der er bedre end andre og hvad er forskellen på en ex

Den skal naturligvis være så ny som muligt :)
Der var to store endringer på denne modelserie - 1. facelift på
1990-modellerne med bl.a. sideskørter og nyt interiør, 2. facelift på
1994-modellerne med ny front og bagklap, samt 4-ventilteknik i
dieselmodellerne (250 D <-93 = 10V, 94-> = 20V). ´94-> yder 113 hk, <-´93
yder 90-94 hk.
Modeller fra 1990 regnes som meget gode, og de fleste børnesygdommer er væk.

> Og er de superslidstærke som jeg har indtryk af?

Jeg vil måske moderere udtrykket en anelse - 2,5 oliebrænderen er en meget
solid motor, kendt for at kunne klare mange hundrede tusind km. Her i Oslo
var 250 D førstevalget for mange taxaejere, og der er fortsat mange af dem i
brug som taxa.
Bl.a. kørte min nabo en ´93 med ca. 700.000 på tælleren da den blev solgt.
Han havde aldrig problemer med motor eller drivverk, derimod nogle sjove
resultater efter dårligt udført opretningsarbejde efter nogle små uheld ;)
(bl.a. blev lygtevaskersystemet aktiveret når han brugte blinklyset)

Enhver som kender mere end middels til MB vil nikke anerkendende til 250 D.
Den er ingen racer, men den kører og kører og kører... :) (Men du skal
selvsagt pleje den, skifte olie og filter til ret tid osv)

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-06-04 10:54

"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og er de superslidstærke som jeg har indtryk af?

Er det ikke kun rygter efterhånden?, her er er en pdf. fra Motor om
E-klassen: http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/80-82.pdf

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 10:55

On Sat, 19 Jun 2004 11:54:07 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:

>Er det ikke kun rygter efterhånden?, her er er en pdf. fra Motor om
>E-klassen: http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/80-82.pdf

Dét er jo ikke en 124-model !

/Mogens K

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-06-04 11:31

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Dét er jo ikke en 124-model !

My point exactly. Tænk om folk ville udtale sig om ting de vidste noget om,
og ikke kun gætte sig frem...
Omtrent som dem som tror alle Mercere vælter, fordi A-klassen gjorde det...

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-06-04 11:06

Hej!

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> Er det ikke kun rygter efterhånden?, her er er en pdf. fra Motor om
> E-klassen: http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/80-82.pdf

Kan du evt. finde brugtbilstesten af Escorten frem? Der har været een i (tror
det var) 2001 oder so...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-06-04 11:15

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du evt. finde brugtbilstesten af Escorten frem? Der har været een i
(tror
> det var) 2001 oder so...

Umiddelbart kan jeg kun finde de nuv. modeller.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-06-04 11:16

Hej!

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> (tror
> >
> Umiddelbart kan jeg kun finde de nuv. modeller.

Øv

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 11:44

On Sat, 19 Jun 2004 12:16:25 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Øv

Jamen dog. Hva' sku' FDM kunne finde ud af, som du - der ejer en
Escort - ikke ved?

/Mogens K

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-06-04 11:54

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Jamen dog. Hva' sku' FDM kunne finde ud af, som du - der ejer en
> Escort - ikke ved?

Ah ok, jeg ved jo ikke _alt_ Det var dog mest ment som "hyggelæsning" og
evt. forebyggelse af kendte problemer. Man er jo god ved kræet :)

Den er perfekt når jeg får skiftet min @£$@£ bagkofanger, strammet beslaget på
førersædet (det er lidt løst i det), fikset et 'skumgummiproblem' på
passagersædet og fastmonteret min mp3-afspiller.

Og den bliver (forhåbentlig) synet til ug på mandag...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-04 16:47

Super..Tak for svar...

Modellen jeg snakker om er E250 124. Den ruster ikke i forhold til
afløseren!!

Kender i noget til forbrug. Vægtafgift..?

Kan den bruges som trækker til en middel camper.
Og den behøver ikke at kunne køre 130 op af Kassel bakker??

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 17:27

On Sat, 19 Jun 2004 17:47:07 +0200, "Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk>
wrote:

>Kan den bruges som trækker til en middel camper.
>Og den behøver ikke at kunne køre 130 op af Kassel bakker?

Det kommer den dælme heller ikke til - uden campingvogn!

/Mogens K