crashtest panda?
Fra : tb

Dato : 18-06-04 16:11

Jeg var ude og kig bil idag, og Panda var IKKE en af emnerne på listen, men
efter at have prøvet siddet og prøve kørt den, er jeg fuldstændig paf. DEN
bil er lige mig

187 høj kunne jeg ikke sidde i en Punto, men jeg sad fint i pandaen. Den
var lækker at køre og jeg tror (trods mine 40.000 km årligt), at denne bil
vil passe mig fint.
Og kan man få en så indbydende bil for så få penge, tror jeg gerne jeg
sparer de 70.000 op til den fabia diesel jeg ellers ville have haft!

Nå men til spørgsmålet : Hvordan klarer den sig i crashtests ? Det er jo en
lille potte. Jeg har ikke kunnet finde noget på google :-/

Fra : TGD

Dato : 18-06-04 16:30

"tb" <FJERNdsl142004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Nå men til spørgsmålet : Hvordan klarer den sig i crashtests ? Det er jo
en
> lille potte. Jeg har ikke kunnet finde noget på google :-/

Vil du lade handlen komme an på crashtesten da?

Fra : Olesen

Dato : 18-06-04 17:01

"tb" <FJERNdsl142004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nå men til spørgsmålet : Hvordan klarer den sig i crashtests ?

Vil tro sikkerheden i Panda'en er lige så høj, som sad du i en Alfa
147..,o))

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-06-04 17:14

On Fri, 18 Jun 2004 17:11:22 +0200, "tb"
<FJERNdsl142004@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan klarer den sig i crashtests ?

Bilen er netop valgt til "Årets bil 2004 i Europa" på grund af den
store sikkerhed. De 6 airbags samt ESP som standard er nogle af de
faktorer, der er med til at gøre bilen sikker. Kollisionssikre zoner
er andre områder, der ligeledes medfører en højere sikkerhed for
passsagererne. Jeg ville ikke betænke mig eet sekund.
www.presseportal.de/story.htx?nr=500824&firmaid=40658

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 18-06-04 17:47

> [...]
> er andre områder, der ligeledes medfører en højere sikkerhed for
> passsagererne. Jeg ville ikke betænke mig eet sekund.

Bilen er ikke Euro Ncap testet endnu, og vil muligvis
ikke blive det.

HVIS den blev, så var den nok alligevel sikrere
at opholde sig i, end mange biler fra 80'erne.