/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Peugeot 307 HDi dumpet?
Fra : Peter G C


Dato : 18-06-04 09:12
 
 
C. Caspersen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 18-06-04 10:32

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40d2a3da$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=6433&artikel_seite=0

Det kan jo ikke komme som nogen overraskelse.

> GODT man ikke kører Peugeot

Ja! (uden smiley!)

/Caspersen



Rasmus (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 18-06-04 11:19


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:40d2b690$0$300$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d2a3da$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >
>
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=6433&artikel_sei
te=0
>
> Det kan jo ikke komme som nogen overraskelse.
>
> > GODT man ikke kører Peugeot
>
> Ja! (uden smiley!)
>
> /Caspersen
>
>

Hmm for lidt hk, for højt forbrug og en brændt turbo.....Det kunne lugte
lidt af en defekt/fejlmonteret turbo ! Jeg har ikke hørt at turboen skulle
være special svag på hdi´erne. Og de er efterhånden godt gennemprøvet med
box/chip tuning, det plejer gerne at være koblingen som overgiver sig først
!! Autobild har ry for at være rimelige seriøse, og jeg kan derfor ikke tro
at de bevist har tæsken bilen. Desuden har PSA´s Diesel motore et rigtigt
godt ry, for at være holdbare....

Mvh
Rasmus 306 Eden Park ejer, og "pug-fan"



C. Caspersen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 18-06-04 11:39

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:40d2c19d$0$309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Desuden har PSA´s Diesel motore et rigtigt
> godt ry, for at være holdbare....

Jf. min Suzuki-forhandler er PSA´s HDi motorer den hyppigste fejlkilde i
deres 4-hjulstrækker-serier.

/Caspersen

Pug-hader




Lars L. Hansen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 18-06-04 12:15

C. Caspersen wrote:

> Jf. min Suzuki-forhandler er PSA´s HDi motorer den hyppigste fejlkilde i
> deres 4-hjulstrækker-serier.

Det er vel ikke så mærkeligt, når nu motoren er det eneste stykke
højteknologi i sådan en æske? :)

Mvh. Lars (på vej ud for at skrive slutseddel på en Xantia HDi :))

Klaus Rejkjær (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 18-06-04 16:11

> Det er vel ikke så mærkeligt, når nu motoren er det eneste stykke
> højteknologi i sådan en æske? :)
>
Hehe

> Mvh. Lars (på vej ud for at skrive slutseddel på en Xantia HDi :))
Det kan du også roligt gøre. Den kører hamrende godt, og jeg havde ingen
problemer med min gamle der tilmed var box-tunet. Den var opgivet til at
køre 17,5 km/l, hvilket jeg kun meget sjældent fik den til. Den kørte ca.
16,5 km/l næste uanset køremåde, hvilket var 0,5 km/l mere end før
box-tuningen. Samtidig havde den et betydeligt bredere moment område.

I øvrigt kan det anbefales at anskaffe en fartpilot. Den har en "uheldig"
vane med at komme til at køre for stærkt i forhold til den sidst indgåede
politiske studehandel.

MVH Klaus



Lars Bisgaard (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 18-06-04 12:17



> >
> >
>
> Hmm for lidt hk, for højt forbrug og en brændt turbo.....Det kunne lugte
> lidt af en defekt/fejlmonteret turbo ! Jeg har ikke hørt at turboen skulle
> være special svag på hdi´erne. Og de er efterhånden godt gennemprøvet med
> box/chip tuning, det plejer gerne at være koblingen som overgiver sig
først
> !! Autobild har ry for at være rimelige seriøse, og jeg kan derfor ikke
tro
> at de bevist har tæsken bilen. Desuden har PSA´s Diesel motore et rigtigt
> godt ry, for at være holdbare....
>
> Mvh
> Rasmus 306 Eden Park ejer, og "pug-fan"
>
>

Hmm, i det firma jeg arbejder i har de 3 pug. 406 HDI og de 2 er chippet men
alle 3 har fået skiftet turbo og den ene har nu fået sin 3 turbo i.... JO de
bliver brugt men aligevel, den der har kørt mest har lige rundet 150.000 km.
De køber ihvertfald ikke pug. igen.

MVH

Lars Bisgaard






.°o.O Thomas O.o°. (18-06-2004)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 18-06-04 12:51

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d2cf28$0$289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hmm, i det firma jeg arbejder i har de 3 pug. 406 HDI og de 2 er chippet
men
> alle 3 har fået skiftet turbo og den ene har nu fået sin 3 turbo i.... JO
de
> bliver brugt men aligevel, den der har kørt mest har lige rundet 150.000
km.
> De køber ihvertfald ikke pug. igen.

Det er vel også "sælger-biler" der jo som bekendt kan holde til fuld gas på
kold motor...?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam



EjS (18-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 18-06-04 12:45

> Desuden har PSA´s Diesel motore et rigtigt
> godt ry, for at være holdbare....
>
> Mvh
> Rasmus 306 Eden Park ejer, og "pug-fan"

Min far har nu sin anden HDi. Den første en 90 Hk, den nuværende en 110 Hk
(og det føles egentlig af noget mere!). Det værste der nogensinde er sket
med de motorer er en indkaldelse for efterspænding af et par møtrikker i
indsprøjtningssystemet på 90 Hk versionen. Brændstoføkonomien er omkring det
lovede ved blandet og fornuftig kørsel.

Min storebror har et firma hvor 5 sælgere i hans salgsafdeling alle har HDi
motorer i deres firmabiler. Sælgerne har kun lovord om bilerne og
vedligeholdelsen er billigere end de to VW'ere ham og hans kompagnon har som
direktionsbiler.

Mon det er en tilfældighed at verdens største bilkoncern (Ford) samarbejder
med PSA så samme motorer findes i Ford, Volvo og Mazda?

MVH EjS



Ukendt (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-04 14:33


"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
news:40d2d5c8$0$9317$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Desuden har PSA´s Diesel motore et rigtigt
> > godt ry, for at være holdbare....
> >
> > Mvh
> > Rasmus 306 Eden Park ejer, og "pug-fan"
>
> Min far har nu sin anden HDi. Den første en 90 Hk, den nuværende en 110 Hk
> (og det føles egentlig af noget mere!). Det værste der nogensinde er sket
> med de motorer er en indkaldelse for efterspænding af et par møtrikker i
> indsprøjtningssystemet på 90 Hk versionen. Brændstoføkonomien er omkring
det
> lovede ved blandet og fornuftig kørsel.
>
> Min storebror har et firma hvor 5 sælgere i hans salgsafdeling alle har
HDi
> motorer i deres firmabiler. Sælgerne har kun lovord om bilerne og
> vedligeholdelsen er billigere end de to VW'ere ham og hans kompagnon har
som
> direktionsbiler.
>
> Mon det er en tilfældighed at verdens største bilkoncern (Ford)
samarbejder
> med PSA så samme motorer findes i Ford, Volvo og Mazda?
>
> MVH EjS
>
>

Definer største?

Mvh.

Frederik der straks tænker GM, og husker noget om at Toyota overhalede, en
fabrikant med F.





EjS (18-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 18-06-04 16:01

> Definer største?

Fra Nudansk Ordbog:

Største: superl. størst: for største delen, største parten, også skrevet
størstedelen, størsteparten, ofte i betydn. 'meget stor.

***************

For to måneder siden var der en artikel i BM om verdens bilkoncerner. Både
Toyota og GM er meget mindre end Ford. Jeg kan ikke huske om
lastbilsproduktion indgik i det statistiske grundlag.

Under alle omstændigheder er PSA verdens største (der var den sgu igen)
producent af dieselmotorer til personbiler.

Hvorfor? Fordi folk køber dem...


God weekend
EjS



Henrik B. (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-06-04 16:49


"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40d303a7$0$9323$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Under alle omstændigheder er PSA verdens største (der var den sgu igen)
> producent af dieselmotorer til personbiler.

Verdens største producent af dieselmotorer - uanset til hvilket formål er
Iveco (Fiat).

M.v.h.



Olesen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 18-06-04 17:28


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40d30eef$0$301$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d303a7$0$9323$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Under alle omstændigheder er PSA verdens største (der var den sgu igen)
> > producent af dieselmotorer til personbiler.
>
> Verdens største producent af dieselmotorer - uanset til hvilket formål er
> Iveco (Fiat).

Mener FORD/PSA samarbejdet gør dem til verdens største producent
af 'smådiesel' motorer.



Martin Sand. (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 18-06-04 18:32

EjS wrote:
> Under alle omstændigheder er PSA verdens største (der var den sgu
> igen) producent af dieselmotorer til personbiler.
>
> Hvorfor? Fordi folk køber dem...

Og folk køber også lystig lokumspapir, som OGSÅ er lige til at lukke op og
skide i
Alt kan sælges bare det er billigt nok.

/Martin



C. Caspersen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 18-06-04 22:41

"Martin Sand." <privacy@net.com> skrev i en meddelelse
news:2jgn8lF1135hsU1@uni-berlin.de...
> Og folk køber også lystig lokumspapir, som OGSÅ er lige til at lukke op og
> skide i

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

/Caspersen



EjS (19-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 19-06-04 10:04

> Og folk køber også lystig lokumspapir, som OGSÅ er lige til at lukke op og
> skide i

> Alt kan sælges bare det er billigt nok.

God sammenligning...

Jeg købte forleden Dreislers billigste lokumspapir. Det køber jeg fandme
ikke igen...

MVH EjS
- denne besked er skrevet stående!!!!



Mogens Knudsen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 18-06-04 16:17

On Fri, 18 Jun 2004 13:45:14 +0200, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

> de to VW'ere ham og hans kompagnon har som direktionsbiler.

Dét må være en fejl - man skal da køre JTD

/Mogens

EjS (19-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 19-06-04 10:03

> > de to VW'ere ham og hans kompagnon har som direktionsbiler.
>
> Dét må være en fejl - man skal da køre JTD

Han har skam prøvet Alfa 156 1.8 TS... Af en eller anden grund er de
Passat-fanatikere. Men jeg tror han kan overtales :)

MVH EjS



Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 10:05

On Sat, 19 Jun 2004 11:02:43 +0200, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

>Han har skam prøvet Alfa 156 1.8 TS...

Jamen dog - hvilken sammenligning. Det er jo ikke anbefalelsesværdigt.
Læs iøvrigt det nye Alfa-blad om test af en 2.4 JTD, som anbefales
istedet for en V6...

>Af en eller anden grund er de Passat-fanatikere

Ufatteligt

/Mogens K

EjS (19-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 19-06-04 10:11

> Jamen dog - hvilken sammenligning. Det er jo ikke anbefalelsesværdigt.

Det er fordi de er pisse nærige...

> Læs iøvrigt det nye Alfa-blad om test af en 2.4 JTD, som anbefales
> istedet for en V6...

Jeg så JTD'en i Herning for et stykke tid siden. Den er fandme lækker. Hvis
JTD anbefales på lige linie med V6 må det være en af de bedste dieseler til
dato!!

> >Af en eller anden grund er de Passat-fanatikere
>
> Ufatteligt

Ja, den ene er en 115 Hk TDi chippet til 160 Hk. Den holder...!

MVH EjS



Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 10:13

On Sat, 19 Jun 2004 11:10:51 +0200, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

>Jeg så JTD'en i Herning for et stykke tid siden. Den er fandme lækker. Hvis
>JTD anbefales på lige linie med V6 må det være en af de bedste dieseler til
>dato!!

Ingen på markedet når Alfa's diesel-engine - markant på alle fronter:
Økonomi, trækkraft, lyd, you name it...

>Ja, den ene er en 115 Hk TDi chippet til 160 Hk. Den holder...!

Og?

/Mogens K

Kim Kristensen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-06-04 12:31


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5q08d01tp9hskefn5f2tj9apqss1hpt90q@4ax.com...
> On Sat, 19 Jun 2004 11:10:51 +0200, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
> wrote:
>
>
> Ingen på markedet når Alfa's diesel-engine - markant på alle fronter:
> Økonomi, trækkraft, lyd, you name it...
>
>
> /Mogens K

Honda Accord Diesel som ganske vist ikke er på de danske hylder endnu klare
sig vist også ganske udmærket i de discipliner, det er i hvert fald det de
kloge hoveder skriver.

Med venlig hilsen Kim



Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 14:07

On Sat, 19 Jun 2004 13:30:37 +0200, "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

>Honda Accord Diesel som ganske vist ikke er på de danske hylder endnu klare
>sig vist også ganske udmærket i de discipliner, det er i hvert fald det de
>kloge hoveder skriver.

Det har du nok _ikke_ ret i - her er en gruppetest mellem Superb,
Mondeo, C5 og Honda'en, hvor C5'eren banker hele bundtet:
www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5364
Trotz seines eher unauffälligen Aussehens ist der Citroën C5 durchaus
etwas Besonderes: mit seiner Hydropneumatik, viel Elektronik und einem
laufruhigen Motor. Ein Tipp für Liebhaber französischer Lebensart

OG videre på www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5364
Fazit von AUTO BILD-Redakteur Dirk Branke:
Gerade noch mal gut gegangen, Honda. Fast wäre der Zug mit dem
Diesel-Trend ohne euch abgefahren. Fast. Doch irgendwie habt ihr noch
einen Platz im letzten Waggon bekommen. Und der fährt jetzt an der
Spitze. Vielleicht nicht gerade absolut – ich denke da an feine
deutsche Fünf-, Sechs- und Noch-mehr-Zylinder-Diesel. Aber doch in
seiner Klasse: temperamentvoll, laufruhig, durchzugsstark. Damit passt
er hervorragend zum sportlich-straffen, auch im Detail gut gemachten
Accord. Mit dem ist man neuerdings wieder bestens angezogen.

/Mogens K

Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 14:34

On Sat, 19 Jun 2004 15:06:51 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>her er en gruppetest mellem Superb, Mondeo, C5 og Honda'en,
>hvor C5'eren banker hele bundtet:

Når man læser pointgivningen, taber C5?

/Mogens K

Kim Kristensen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-06-04 15:09


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:u4g8d0degm8vivrigqtl0egchlb54v0250@4ax.com...
> On Sat, 19 Jun 2004 15:06:51 +0200, Mogens Knudsen
> <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>
> >her er en gruppetest mellem Superb, Mondeo, C5 og Honda'en,
> >hvor C5'eren banker hele bundtet:
>
> Når man læser pointgivningen, taber C5?
>
> /Mogens K

Ja det ser sådan ud, og Honda Accord vinder.

Med venlig hilsen Kim



Kim Kristensen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-06-04 15:08


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rce8d05v4k1vf890u2hc6gioc5egoajh5s@4ax.com...
>
> Det har du nok _ikke_ ret i

Nu er det jo ikke mig der siger det, men det er sikkert også et spørgsmål om
hvilken smag de skrivende kloge hoveder har.

- her er en gruppetest mellem Superb,
> Mondeo, C5 og Honda'en, hvor C5'eren banker hele bundtet:
> www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5364
> Trotz seines eher unauffälligen Aussehens ist der Citroën C5 durchaus
> etwas Besonderes: mit seiner Hydropneumatik, viel Elektronik und einem
> laufruhigen Motor. Ein Tipp für Liebhaber französischer Lebensart
>

Jeg er ikke stærk i tysk, men det der har vist ret meget med affjedring at
gøre.

> OG videre på www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5364
> Fazit von AUTO BILD-Redakteur Dirk Branke:
> Gerade noch mal gut gegangen, Honda. Fast wäre der Zug mit dem
> Diesel-Trend ohne euch abgefahren. Fast. Doch irgendwie habt ihr noch
> einen Platz im letzten Waggon bekommen. Und der fährt jetzt an der
> Spitze. Vielleicht nicht gerade absolut - ich denke da an feine
> deutsche Fünf-, Sechs- und Noch-mehr-Zylinder-Diesel. Aber doch in
> seiner Klasse: temperamentvoll, laufruhig, durchzugsstark. Damit passt
> er hervorragend zum sportlich-straffen, auch im Detail gut gemachten
> Accord. Mit dem ist man neuerdings wieder bestens angezogen.
>
> /Mogens K

Sådanne ting kan jeg også grave frem, sikkert fra nogen som måske bare har
en anden smag.

http://www.tiscali.co.uk/motoring/roadtests/2003/11/28/story_1.html

Even at idle speeds, when the characteristic detonation knock of a diesel
engine is at its most pronounced, the Honda unit is barely audible. It makes
the otherwise quite sophisticated HDi and JTD units used in Peugeots and
Fiats seem almost agricultural.

http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=99

But what you don't get is any sign of the catapult effect so many diesels
are guilty of. What I mean is nothing at all under 1,000rpm, then everything
at once as soon as you get close to 2,000, then nothing again from 4,000rpm
onwards. The new Honda CDTI is smooth and punchy throughout its rev range.

http://www.fleetnewsnet.co.uk/roadtests/fullroadtest/?articleid=31887

It soon becomes patently obvious that five ratios are enough. The i-CTDi
starts to wind itself up at about 1,000rpm, really gets going at 1,500rpm
and keeps the same unwavering thrust going until 5,000rpm.
It does this without vibration, although the turbocharger whine is a little
too intrusive. There is a decent acceleration, although much of its
performance is masked by its refinement. Like the X-type 2.0D, it feels
slower than many of the noisier, shorter-geared competition, but it isn't.
It is just that the Accord does not make a song and dance about its rate of
progress.

Så man kan lade sin cykelhjelm blive hjemme.


Motoren klarede sig tilsyneladende også rimeligt godt i afstemningen om
årets motor 2004.

http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/winners/bestnew.html

http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/winners/2_25.html

Med venlig hilsen Kim



EjS (20-06-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 20-06-04 23:06

> >Ja, den ene er en 115 Hk TDi chippet til 160 Hk. Den holder...!
>
> Og?

- og den er lige blevet skiftet til en ny A6 3.0 TDi. DEN glæder jeg mig til
at se :)

MVH EjS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste