Koblingen har sat sig, hjælp..
Fra : Grønne

Dato : 17-06-04 23:56

Nu gik det ellers lige så godt, jeg var klar til at samle bilen. Men så
skete katastrofen, min kobling har sat sig..

Den virkede fint da bilen kom ind på værkstedet i marts månen, men nu da jeg
skal til at skrue karrossen på, ville jeg lige prøve det mekaniske af. Jeg
prøvede at koble ud og skubbe bilen frem og tilbage men intet skete.

Hvad gør jeg.. jeg har ikke haft startet bilen og prøvet ved motorens hjælp
at rykke den fri, da jeg ikke har noget lednings net.

Håber der er nogen der har en ide, ud over den med at skille det ad...

Glæder mig til at høre fra jer.

/Grønne

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-06-04 00:11

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev

> Håber der er nogen der har en ide, ud over den med at skille det ad...

Prøv med højeste gear. Og skub igen.

Føles koblingspedalen ok?

Mvh.

Fra : Grønne

Dato : 18-06-04 01:28

> Håber der er nogen der har en ide, ud over den med at skille det ad...
>
> Prøv med højeste gear. Og skub igen.
>
> Føles koblingspedalen ok?

Har prøvet højeste gear og skubbet og skubbet men intet sker.....

Ja koblings pedalen fæles helt normal.

Tak for det hurtige svar.

/Grønne

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-06-04 07:04

Grønne wrote:
> [...]
> hjælp at rykke den fri, da jeg ikke har noget lednings net.
>
> Håber der er nogen der har en ide, ud over den med at skille det ad...

Du skal bare sæt den i højeste gear, og starte den, imens du holder
koblingspedalen nede, så plejer det at gå rimeligt smertefrit med den slags.

Det har i hvert fald virket et utal af gange for mig i "gamle" dage

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Grønne

Dato : 18-06-04 08:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
slags.

> Det har i hvert fald virket et utal af gange for mig i "gamle" dage

Så du mener trygt at jeg kan montere karossen og satse på at den løsner sig
når jeg starter slæden op ?

Det er jo om end lidt mere besværligt at åbne ind til koblingen når karossen
sidder der. Men på den anden side gider jeg ikke stå at bøvle med det nu,
hvis jeg kan rykke den fri.

/Grønne

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-06-04 08:23

Grønne wrote:

> Så du mener trygt at jeg kan montere karossen og satse på at den
> løsner sig når jeg starter slæden op ?

Jeg giver ingen garantier
Men som sagt, så har jeg brugt metoden rigtig mange gange, og altid med
positivt resultat.
Glemte bare at skrive at du skal sørge for at der er plads nok til at køre
med bilen, da det ikke er sikkert at den kommer fri i første "hug".

> Det er jo om end lidt mere besværligt at åbne ind til koblingen når
> karossen sidder der. Men på den anden side gider jeg ikke stå at
> bøvle med det nu, hvis jeg kan rykke den fri.

Det er klart, det gad jeg heller ikke.
Jeg ville tage chancen og vente, hvis det var mig.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Grønne

Dato : 18-06-04 08:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver ingen garantier
> Men som sagt, så har jeg brugt metoden rigtig mange gange, og altid med
> positivt resultat.

Garantier får men ikke for meget her i livet, men jeg tror nu jeg satser på
det virker.

> Glemte bare at skrive at du skal sørge for at der er plads nok til at køre
> med bilen, da det ikke er sikkert at den kommer fri i første "hug".

Så du mener ikke det er inde i værkstedet jeg skal prøve

> Det er klart, det gad jeg heller ikke.
> Jeg ville tage chancen og vente, hvis det var mig.

Nu er jeg også så tæt på at komme ud at køre, så det er ikke det jeg vil
spille tiden på.

Tak for det meget hurtige svar

/Grønne