Nam nam nam nam
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-06-04 22:03

det behøves hvis ikke mange ord til den her:

www.grandis.dk

/Stef

Fra : Rasmus

Dato : 17-06-04 22:12

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> det behøves hvis ikke mange ord til den her:
>
> www.grandis.dk

føj siger jeg bare...., den er godt nok grim når man ser den fra siden af.

mvh
Rasmus

Fra : Jan Richardy

Dato : 17-06-04 23:58

Men ret futuristisk forfra: http://www.grandis.dk/images/fotos/top3.jpg

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Rasmus

Dato : 18-06-04 16:38

"Jan Richardy" <janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> wrote in message
> "Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men ret futuristisk forfra: http://www.grandis.dk/images/fotos/top3.jpg

Jeg syntes nu ikke den er specielt futuristisk, jeg syntes mest fronten
ligner noget Peugeot 307 / 407

mvh
Rasmus

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-06-04 11:01

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> føj siger jeg bare...., den er godt nok grim når man ser den fra siden af.

Til gengæld er den så stor at den ikke kan parkeres i bymæssig bebyggelse,
og så man kan fælde nogle cyklister ved højresving uden at vide det :-/

Om jeg fatter hvorfor det er så populært at køre i egen bus.

vh
Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-04 10:07

Torben Scheel wrote:
> [...]
> og så man kan fælde nogle cyklister ved højresving uden at vide det :-/
>
> Om jeg fatter hvorfor det er så populært at køre i egen bus.

Det hænger nok sammen med befolkningen generelle overvægt.
Vi ender som sure amerikanere (tænker på Uncle Buck) - sjasket
affjedring og passende overvægtige biler.

Svoger har smidt penge efter en Ford Galaxy (de har 3 børn), den kører
som en HT-bus. Vi kørte lidt i den og et lokalt sving i landevejen jeg
plejer ta' med en 60-70km/t (der er brummestriber midt på vejen og en
dyb fure i vejkanten) kunne Galaxyen dårligt forcere med 50, den
understyrede simpelthen direkte ud på midten af vejen - uden hvinende
gummi eller noget, godt der ikke kom nogen den anden vej.
Er der ESP i sådan en Galaxy??

--
Roberto Saldo (så så rolig nu det er snart weekend)

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-06-04 11:25

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> understyrede simpelthen direkte ud på midten af vejen - uden hvinende
> gummi eller noget, godt der ikke kom nogen den anden vej.

Efter jeg smed et par lavprofildæk på min Honda Shuttle fik den et helt
andet vejgreb.

mvh
Bendt

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-04 11:36

Bendt Rasmussen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Efter jeg smed et par lavprofildæk på min Honda Shuttle fik den et helt
> andet vejgreb.

Det er noget grisseri at de ikke monterer ordentlige dæk fra
fabrikken. Bilen er ikke ligefrem den billigste model.

--
Roberto Saldo

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-06-04 12:22

> Det er noget grisseri at de ikke monterer ordentlige dæk fra
> fabrikken. Bilen er ikke ligefrem den billigste model.

Hondaen var født med nogle 15x6 fælge med 205/65-15. Jeg skiftede dem ud til
nogle 17x7 med 225/45-17. Det betyder ca. 2 cm. mindre gummi på dækhøjden.

Std. dækkene er nu udemærket, men er vel ikke dimensioneret til, at alle
vejsving skal angribes med maks. hastighed. Der er vel tale om en afvejning
af komfort / sikkerhed.

mvh
Bendt

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-04 12:46

Bendt Rasmussen wrote:
> [...]

> vejsving skal angribes med maks. hastighed. Der er vel tale om en afvejning

Tja jeg mener der sidder noget 15-tommer 195 et-eller-andet på
Galaxy'en, måske var der ikke nok luft i ringene.

--
Roberto Saldo

Fra : Soren Pedersen

Dato : 18-06-04 10:26

> Til gengæld er den så stor at den ikke kan parkeres i bymæssig bebyggelse,
> og så man kan fælde nogle cyklister ved højresving uden at vide det :-/
>
> Om jeg fatter hvorfor det er så populært at køre i egen bus.

SåSå - Rolig nu. 4.77 er 6 cm længere end en af landets mest populære
familiebiler, Citroen Xantia W/E som måler 4.71

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-04 10:46

> SåSå - Rolig nu. 4.77 er 6 cm længere end en af landets mest populære
> familiebiler, Citroen Xantia W/E som måler 4.71

Men ikke DEN mest populære

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-04 10:51

Tom wrote:

> Men ikke DEN mest populære

Hvad - er det et væddemål I har i gang her?

--
Roberto Saldo

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-06-04 11:23

Soren Pedersen wrote:

> SåSå - Rolig nu. 4.77 er 6 cm længere end en af landets mest populære
> familiebiler, Citroen Xantia W/E som måler 4.71

Dejligt at vide - jeg skal skrive slutseddel (som køber) på sådan en
frækkert her i weekenden. :)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-06-04 15:46

> Dejligt at vide - jeg skal skrive slutseddel (som køber) på sådan en
> frækkert her i weekenden. :)

Glæd dig Lars!

Vidste ikke jeg kørte i en bus?

Mvh

Emil Jensen
'98 Citroen Xantia Weekend 2.0i 16v Automatic

Fra : Soren Pedersen

Dato : 17-06-04 22:50

Ja for dælen - Og så koster den kun ½ million :O/