Spørgsmål ang valg af bil - kan det betale~
Fra : Carsten

Dato : 17-06-04 07:47

Hej NG.
Min kæreste og jeg kigger lidt på ny bil. Det vi kigger efter skal frem for
alr være Økonomisk (med stort Ø). Vi har tænkt os en bil i 100.000 120.000
kr. klassen. Vi kører 85 km. hver dag, og vi er i tvivl om, hvorvidt det kan
betale sig at købe en disel. Vi har en lille pige, og måske er der snart een
mere på vej, så der må gerne kunne lægge en sammenklappet barnevogn i
bagagerummet. Vi har kigget lidt på Kia Picanto, men disel modellen kommer
først i foråret 2005. Den billigste Picanto koster 105.000 + det løse. Hos
Kia kan de ikke sige hvad disel modellen kommer til at koste, men er der
noget der tør skyde på hvad den kommer til at koste? Er der nogen der har
alternative forslag til Kia Picanto? Det er ikke vigtigt for mig, at der er
el-ruder, stort stereoanlæg m.m.. Bilen skal bringe mig fra A til B og gøre
det billigst muligt.
På forhånd tak.
Carsten

Fra : Peter C.

Dato : 17-06-04 08:02

"Carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> el-ruder, stort stereoanlæg m.m.. Bilen skal bringe mig fra A til B og

Nye:
Suzuki Alto (billig i indkøb og drift) eller
Toyota Yaris D4-D (dyrere i indkøb, men skulle være billigere totaløkonomisk
set pga. højere gensalgsværdi)
Ulempen er at der ikke er plads til barnevognen

Brugt:
Citroen Berlingo/Peugeot Partner i Dieseludgave som f.eks.
http://www.autoatlas.dk/bilbase/visbil.asp?showback=no&dealerid=3966&carid=620752&ac=
Her skulle der være fin plads til 2 børn og en barnevogn

Det var et par forslag... (...men der er jo altså maaaaange andre muligheder
!)

MVH Peter C:\

Fra : KS

Dato : 17-06-04 20:49

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Her skulle der være fin plads til 2 børn og en barnevogn
>
> Det var et par forslag... (...men der er jo altså maaaaange andre

punto jtd - jeg har en, den kører super ;) og kan tvinge den op på 27 km pr
L hvis man er en økohest.....

/Ken