Bambi forbi, de er der stadigvæk
Fra : Jacob Buch-Andersen

Dato : 16-06-04 22:08

Var ude og køre her til aften - og ca 1. meter fra at ramme en bambi i fuld
firspring henover vejen. Med 90 i timen, med kæresten bagpå og på en vej med
masser af modkørende. Brrrr -

Morale: 90 i timen i skumringen i gennem en skov er bare for stærkt.

--
Pas på derude
Jacob

---

Fra : Tomas Linnet

Dato : 16-06-04 22:39

"Jacob Buch-Andersen" <jbuchandersen@VARMPOST.com> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> masser af modkørende. Brrrr -
>
> Morale: 90 i timen i skumringen i gennem en skov er bare for stærkt.

har en makker der kørte igennem et rådyr med sin RVF400. Han brækkede et
krave ven ved det efter følgende styrt og rådyret og Hondaen døde....(R.I.P)

-Tomas
2 fugle på samvittigheden

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 18-06-04 01:09

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> >
> har en makker der kørte igennem et rådyr med sin RVF400. Han brækkede et
> krave ven ved det efter følgende styrt og rådyret og Hondaen

I forgårs oplevede jeg for første gang at jeg mødte en okse på landevejen
her i Thailand. Da jeg kl. 18 kom kørende på 125 cc by/miniHondaen på
motorvejen med 80 - 90 km/tim. så jeg først meget sent en nærmest hvid okse
i færd med at krydse motorvejen startende i min side, og lige ud for mig. Så
den sent fordi dens farve faldt sammen med cementvejen, og nogle andre
samtidige iagttagelser ved motorvejens side fik mig til at se ikke lige ud.
Jeg undgik den med nød og næppe indenom og da jeg var sluppet forbi kunne
jeg se hvordan der derefter nærmest blev kaos på motorvejen da de mange
biler blev standset af oksen der fortsatte ufortrødent over motorvejen. Men
det var meget tæt på at jeg havde ramt ind i siden på oksen.

I går kl. 18 da jeg tog en tur på XR 250 Honda offroaderen og fra vores 300
m lange grusvej drejede ind på den smalle asfaltvej med kun 10 - 15 km/tim.
fordi der var flere fodgængere kom der pludselig 2 hunde med fuld fart, fra
en grund på den modsatte side af vejen løbende ind foran mig. Den ene kørte
jeg så hen over med forhjulet, den rullede rundt og spurtede derefter
hylende tilbage ind på grunden. Den var jo heldig at det var den lette ende
på den lette offroader.

Her i Thailand har vi utroligt mange vilde/efterladte hunde boende på
vejene. Og sidste år oplevede at i bilen påkøre en hund. Man ser mange hunde
gående haltende eller f.eks. sidelæns visende at de jo har mén efter
trafikuheld.

Mvh. Gert Thorgersen.
BMW R100, Honda VTR 1000, Honda XR250, Honda City 125 cc og Honda Civic
1700.

Fra : Hekto

Dato : 16-06-04 22:48

Jacob Buch-Andersen wrote:

> Morale: 90 i timen i skumringen i gennem en skov er bare for stærkt.

Ja! - og det samme gælder hele natten, og til noget efter solopgang!
De står på spring inde imellem træerne, de sjovere!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-06-04 07:29

Jacob Buch-Andersen wrote:
> [...]
> på en vej med masser af modkørende. Brrrr -
>
> Morale: 90 i timen i skumringen i gennem en skov er bare for stærkt.

Næhh..!. hvis du havde kørt 120, så havde du været forbi for lææænge siden

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ole Hansen

Dato : 17-06-04 07:48

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:

> Næhh..!. hvis du havde kørt 120, så havde du været forbi for lææænge siden

Altså kan man så konkludere, at for at undgå uheld, skal man køre så
hurtigt så muligt, da man så tilbringer mindst tid på vejen?

--
Ole Hansen

Fra : Ronni Jensen

Dato : 17-06-04 11:47

Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote in news:uvfhqist9.fsf@get2net.dk:

> Altså kan man så konkludere, at for at undgå uheld, skal man køre så
> hurtigt så muligt, da man så tilbringer mindst tid på vejen?

Lige præcis :D .. prøv at brug det argument når panserne stopper dig -
altså hvis de kan! hehe :)

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-06-04 21:03

Ronni Jensen wrote:

> Lige præcis :D .. prøv at brug det argument når panserne stopper dig -
> altså hvis de kan! hehe :)

Ellers så skyd skylden på Monrad og Rislund, der netop har frembragt denne
teori!

--
Tony
Fazer 1000