Polering af småridser
Fra : Broder Thomsen

Dato : 16-06-04 20:07

Min kære dyt har en masse småridser, som venner og bekendte siger at "dem
polerer du bare væk......"

Jeg skal ved først give den en almindelig vask, og så skal den vel have med
polerkluden (?).

Hvordan gør man det, og med hvilket produkt?

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men bilen er mørk blå (ikke metal).

Mvh

/Thomsen

Fra : thomas bærbar

Dato : 16-06-04 20:56

JEg er også nysgerrig for at finde ud af hvordan dette gøres rigtigt.

jeg fik af en mekaniker af vide at

1. fyld de tynde ridser op med maling fra en stift som man kan købe hos
forhandlerne af bilmærkerne, det kan dog ikke lade sig gøre kun at få
malingen ned i ridsen, men noget vil ligge på lakken.

2. derfor skal man når malingen er tør polere "ridserne " med slibe voks
( MÆRKE KENDER JEG IKKE) og dette skulle fjerne det overskydende maling
således at ridserne ikke kan ses.

når dette er overstået kan man så polere hele bilen så den bliver ens.

jeg har en astra jeg skal afprøve dette på i sommerferien.

thomas

Fra : Jens

Dato : 02-08-04 15:11

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> når dette er overstået kan man så polere hele bilen så den bliver ens.
>
> jeg har en astra jeg skal afprøve dette på i sommerferien.

Hva' så Thomas.

Er sommerferien overstået, og hvordan blev resultatet ??

Jens