Udskiftning af Radio i Renault Megane
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 16-06-04 20:03

Hej i gruppen

Jeg er den lykkelige ejer af en ældre renault Megane ('96).
Radioen er med bånd og uden RDS. Displayet er sådan et lille et der sidder
længere oppe på instrumentbrædtet. Det meste af radioen bliver betjent via
en satelit ved rattet. Den er altså med andre ord MEGET integreret i bilen.

Er det muligt at skifte radioen ud, eller er man dømt til at have denne
radio bilens levetid ud..?
Jeg vil selvfølgelig beholde funktionen med satelitten ved rattet. Det lille
display er jeg lidt ligeglad med.

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : KASO

Dato : 16-06-04 20:26

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:caq5bu$40i$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> radio bilens levetid ud..?
> Jeg vil selvfølgelig beholde funktionen med satelitten ved rattet. Det

Der findes en ramme, der muliggør montering af en standardradio. Til mange
mærker findes desuden en adaptor, der giver dig mulighed for at bruge
satelitten ved rattet. Radioen er iøvrigt en Philips med Renault-mærke på -
så mange Philipsradioer vil virke umiddelbart.

Rammen til montering af "standardstr." radio findes som originalt tilbehør
hos Renault.

Fra : PSG

Dato : 17-06-04 14:14

> [...]

> radio bilens levetid ud..?
> Jeg vil selvfølgelig beholde funktionen med satelitten ved rattet. Det

Hej Lars

Jeg skiftede radioen i min Clio fra 99 ud lige da jeg fik den og jeg tror at
det er samme system med fjernbetjeningen som i din. Du skal have et
kabelbundt der passer til radioen og som gør det muligt at bruge
fjernbetjeningen. Du mister så oversigten over hvilken kanal du bruger, i
displayet, men det er til at leve med. Kabelbundet koster desværre ca. 500,-

--
Patrick

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 17-06-04 14:21

"PSG" <psg@MYREget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjernbetjeningen. Du mister så oversigten over hvilken kanal du bruger, i
> displayet, men det er til at leve med. Kabelbundet koster desværre ca.

Det lyder som om det billigste ville være at søge efter en lidt nyere
Renault/Philips Radio på brugtmarkedet.

Jeg er ikke så meget for at skulle bruge for mange "mellemstykker" for at
det passer, både udseendesmæssigt og funktionsmæssigt (og pris).

Lars Christoffersen