billig/økonomisk ny/nyere bil
Fra : MVN

Dato : 16-06-04 18:30

jeg tænker på at købe ny eller nyere bil,gerne diesel

nogle forslag

--det skal være 5 dørs
--motorstørrelse er ligegyldig
--billig i vægtafgift
--billig i benzin økonomi

--hvad er fordel/ulemper ved diesel ?
--hvor dyre er de i forhold til benzin (tænker på reservedele,service)
--hvor stabile er de i forholt til benzin ?
--hvordan har diesel det med korte ture ? (køre nu 45 km hver vej hver
dag.men det kan jo ændre sig til evt korte ture)

MVN

Fra : Rasmus

Dato : 16-06-04 19:09

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> --hvordan har diesel det med korte ture ? (køre nu 45 km hver vej hver
> dag.men det kan jo ændre sig til evt korte ture)

måske en 206 1.4 hdi var noget for dig ?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-06-04 19:59

> måske en 206 1.4 hdi var noget for dig ?

Eller en C3 1,4 Hdi - men det er jo næsten det samme. En dejlig bil at køre
i - og måske med en anelse mere udstyr en Pug'en, til samme pris.

/Kasper Hansen, C3 HDi

Fra : Lars Frandsen

Dato : 16-06-04 19:10

> [...]
> --hvordan har diesel det med korte ture ? (køre nu 45 km hver vej hver
> dag.men det kan jo ændre sig til evt korte ture)

Hvilken prisklasse befinder vi os i?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : MVN

Dato : 16-06-04 20:21

kan jeg ikke få jer til at skrive hvs de biler koster og hvor langt de kører
literen ? og hvad de koster i vægtafgit...

vil gerne have en der køre over 20km/l og må som sagt gerne være diesel

pris helst under 140-150.000 kr.

MVN

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-06-04 21:03

En C3 HDi burde kunne fås for ca. 140.000, lidt afhængigt af udstyrsmodel.
Men det snerper.
Den er opgivet til at køre lidt over. 23 km/l - så 20 er ikke umuligt. Jeg
har dog sensodrive gear i min, og de tager en smule. Desuden er jeg ikke
specielt økonomisk i min pedal-fod. Jeg kører min. 16,5 km/l - gerne lidt
mere. Vægtafgiften er lav - ca. 900 kr halvårligt. Bilen er meget a'la en
206'er - samme motor, men også meget de samme køreegenskaber. Prøv en af
hver, og se hvad du synes bedst om. Kan du få en Yaris i diesel til de samme
penge, er den måske også værd at tage et kig på.

/Kasper Hansen