Ujævn motorgang, sovs i olien og en motor ~
Fra : Michael

Dato : 16-06-04 17:07

"motoren" på Huyandai Pony 1.5i fra 1994 er pludselig begyndt at blive varm.

Den hopper og sprutter lidt i motoren og er meget ujævn indtil den får lidt
omdrejninger.. efter lidt kørsel bliver den kogende varm, og jeg må stoppe.

Men så tog jeg oliedækslet af og kunne se en nærmest grødagtig konsistens.
lysebrun og meget tyk...

Bortset fra farven lignede det nærmest grøde fra en varm sommersø.

Hvad sker der? Nogen der ved hvad

Michael

Fra : John Sahl

Dato : 16-06-04 17:08

Michael wrote:
> Hvad sker der? Nogen der ved hvad

Defekt toppakning.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Michael

Dato : 16-06-04 17:37

> Defekt toppakning.

åhh nej.. Det er vist ikke helt billigt at skifte sådan en?

Dvs. at grøden i olien er måske fugt eller lignende der trænger ind til
motoren?

Michael

Fra : John Sahl

Dato : 16-06-04 18:31

Michael wrote:
> åhh nej.. Det er vist ikke helt billigt at skifte sådan en?
>
> Dvs. at grøden i olien er måske fugt eller lignende der trænger ind
> til motoren?

Det er vand fra dit kølesystem. Jeg kender ikke nok til
Hyundai til at give et skud på prisen, men din mekaniker
bør have en rimelig fast pris på det.

Fra : Michael

Dato : 16-06-04 21:46

> Det er vand fra dit kølesystem. Jeg kender ikke nok til
> Hyundai til at give et skud på prisen, men din mekaniker
> bør have en rimelig fast pris på det.

ok mange tak for hjælpen. Jeg må ringe lidt rundt imorgen.

bilstereobladet.dk ser godt ud.. der er potientiale :)

Michael