/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
!!! HJÆLP !!! - Bilen kører dårligt, hvad ~
Fra : Schulz


Dato : 16-06-04 08:34

Hejsa!

Denne mail er mere eller mindre en samling af andre tidligere indlæg, men
fejlbeskrivelserne og spørgsmålene er nu mere specificeret, og jeg håber på
jeres forståelse og hjælp. Vi har nu fået synet dytten, men det kom til at
koste alt for meget...(ca. 14.000,-kr) Derfor har vi nu ikke råd til at få
mekanikeren (350kr/time) til at kigge på bilen igen, så jeg vender mig mod
jeres ekspertise...

Bil: Peugeot 505 2,2 GTI -84.

Da vi købte bilen kørte den 100%. Den tog fint imod gassen og kørte ved jævn
fart ganske glidende og uden bemærkninger. Dog kunne den periodisk "undlade"
at starte...

Efter vi brugte bilen til en flytning, hvor den flere gange kun skulle køre
ca. 500m i tomgang for så igen at blive slukket, er den begyndt at starte
meget dårligt... Vi har i den forbindelse brændt en starter af og fået en ny
installeret. Luftfilteret er fornyet, og tændrørene er også blevet skiftet
til nye NGK BP6EFS. Nu er et yderligere problem bare, at jeg inden synet fik
motoren vasket hos et klargøringscenter. Desværre fik de blæst
tændingsanlægget fuld af vand, som min mekaniker senere måtte blæse ud, da
bilen hostede voldsomt og knapt kunne køre. Bilen kan nu igen køre, men...:

Periodiske startproblemer:

- Nogle gange starter motoren 100% ok.

- Nogle gange starter motoren 100% ok, men går ud igen med det samme,
hvorefter den ikke vil starte.

- Nogle gange vil bilen bare ikke starte.

Blivende køreproblemer:

- Bilen vil for det meste ikke tage gassen, hverken i opstart eller fart...
Det virker lidt som om, der er vat i motoren.

- Bilen "hugger" ved jævn fart uanset gear. Det er dog kun en smule men
meget irriterende at køre med.

- Motoren kan godt finde på at slukke i tomgangskørsel f.eks. hen mod et
kryds til trods for at tomgangen normalt kører med ca. 1000-1200 rpm...

Mine spørgsmål til jer er så:

- Hvad er der galt?

- Hvad skal jeg begynde med?

- Hvordan skal jeg gribe det an?

- Hvor får jeg gode reservedele billigst til en Peugeot 505 GTI -84?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Martin Schulz



 
 
TGD (16-06-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 16-06-04 09:03


"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> skrev i en meddelelse
news:40cff7a8$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

<KLIP>

> Efter vi brugte bilen til en flytning, hvor den flere gange kun skulle
køre
> ca. 500m i tomgang for så igen at blive slukket, er den begyndt at starte
> meget dårligt... Vi har i den forbindelse brændt en starter af og fået en
ny
> installeret. Luftfilteret er fornyet, og tændrørene er også blevet skiftet
> til nye NGK BP6EFS. Nu er et yderligere problem bare, at jeg inden synet
fik
> motoren vasket hos et klargøringscenter. Desværre fik de blæst
> tændingsanlægget fuld af vand, som min mekaniker senere måtte blæse ud, da
> bilen hostede voldsomt og knapt kunne køre. Bilen kan nu igen køre,
men...:
>
> Periodiske startproblemer:
>
> - Nogle gange starter motoren 100% ok.
>
> - Nogle gange starter motoren 100% ok, men går ud igen med det samme,
> hvorefter den ikke vil starte.
>
> - Nogle gange vil bilen bare ikke starte.
>
> Blivende køreproblemer:
>
> - Bilen vil for det meste ikke tage gassen, hverken i opstart eller
fart...
> Det virker lidt som om, der er vat i motoren.
>
> - Bilen "hugger" ved jævn fart uanset gear. Det er dog kun en smule men
> meget irriterende at køre med.
>
> - Motoren kan godt finde på at slukke i tomgangskørsel f.eks. hen mod et
> kryds til trods for at tomgangen normalt kører med ca. 1000-1200 rpm...
>
> Mine spørgsmål til jer er så:
>
> - Hvad er der galt?
>
> - Hvad skal jeg begynde med?
>
> - Hvordan skal jeg gribe det an?
>
> - Hvor får jeg gode reservedele billigst til en Peugeot 505 GTI -84?

De fleste fejl har jo noget med motorstyringen at gøre, så hvad med at kigge
på elektronikken der?

Onkel Høyer har da til Pegøjt ...

Ellers www.dataophug.dk godt nok brugte dele...



Schulz (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Schulz


Dato : 16-06-04 09:24

> De fleste fejl har jo noget med motorstyringen at gøre, så hvad med at
kigge
> på elektronikken der?
>
> Onkel Høyer har da til Pegøjt ...
>
> Ellers www.dataophug.dk godt nok brugte dele...

Tak for det. Høyer har desværre ikke reservedele til Peugeot 505...

Kan nogen hjælpe med en fejlfindingsprocedure? Så ved jeg jo også mere om,
hvad jeg evt. skal have købt...

Mvh
Martin



Morten Fruergaard (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-06-04 09:25

Schulz wrote:
> Bil: Peugeot 505 2,2 GTI -84.

Fin bil. Sådan en havde min forældre i godt 10 år...
Det var en med tre rækker sæder. Svjh blev der kun hentet 3 stk. til dk.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Schulz (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Schulz


Dato : 16-06-04 09:36

**snip**
> Fin bil. Sådan en havde min forældre i godt 10 år...
> Det var en med tre rækker sæder. Svjh blev der kun hentet 3 stk. til dk.
**snip**

Vores er godt nok en sedan, selvom vi godt kunne have brugt en st.car...

Jeg har lige forhørt mig hos Mekonomen her i Silkeborg... De vil have
52,-kr+m > roter, 94,-kr+m > fordelerdæksel, 175,-kr+m > tændkabler. Dvs. i
alt 401,25 kr for disse tre ting. Kunne det være en løsning at skifte disse,
som en begyndelse, eller kan/skal jeg starte et andet sted?

Mvh
Martin



Christian Meinert (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian Meinert


Dato : 16-06-04 19:06


"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> wrote in message
news:40d00634$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har lige forhørt mig hos Mekonomen her i Silkeborg... De vil have
> 52,-kr+m > roter, 94,-kr+m > fordelerdæksel, 175,-kr+m > tændkabler. Dvs.
i
> alt 401,25 kr for disse tre ting. Kunne det være en løsning at skifte
disse,
> som en begyndelse, eller kan/skal jeg starte et andet sted?

Det er ikke mange penge, og det kan du sikkert selv lave så gå bare i gang
hurtigst muligt.
Kunne godt lyde som defekte tændkabler og/eller tændspole. Ligeledes skal
tænding justeres.
Find en anden mekaniker, du skal ikke give så meget for en, der ikke kan
lave din bil.


Mvh. Christian



Thomas Rasmussen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 16-06-04 10:13

"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> writes:

> Jeg har lige forhørt mig hos Mekonomen her i Silkeborg... De vil have
> 52,-kr+m > roter, 94,-kr+m > fordelerdæksel, 175,-kr+m > tændkabler. Dvs. i
> alt 401,25 kr for disse tre ting. Kunne det være en løsning at skifte disse,
> som en begyndelse, eller kan/skal jeg starte et andet sted?

Er der mekanisk tænding på den? Jeg ville nok også undersøge platiner
og evt. skifte dem. Måske tændspolen også. Få justeret tændingen, hvis
den er helt hen i vejret så er bilen ikke særlig medgørlig (taler af
erfaring)

Men mon ikke du kan gøre krav mod det klargøringscenter der fyldte dit
tændinsanlæg med vand? (det undre mig lidt hvis der er mekanisk
tænding, hvad der så er af tændingsanlæg i sådan en bil?)

Får den benzin nok? Er filter og benzinpumpe i orden?

/Thomas

Vegetaren (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Vegetaren


Dato : 16-06-04 17:41

lambdasonde hvis bilen har en sådan.



"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> skrev i en meddelelse
news:40cff7a8$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> Denne mail er mere eller mindre en samling af andre tidligere indlæg, men
> fejlbeskrivelserne og spørgsmålene er nu mere specificeret, og jeg håber

> jeres forståelse og hjælp. Vi har nu fået synet dytten, men det kom til at
> koste alt for meget...(ca. 14.000,-kr) Derfor har vi nu ikke råd til at få
> mekanikeren (350kr/time) til at kigge på bilen igen, så jeg vender mig mod
> jeres ekspertise...
>
> Bil: Peugeot 505 2,2 GTI -84.
>
> Da vi købte bilen kørte den 100%. Den tog fint imod gassen og kørte ved
jævn
> fart ganske glidende og uden bemærkninger. Dog kunne den periodisk
"undlade"
> at starte...
>
> Efter vi brugte bilen til en flytning, hvor den flere gange kun skulle
køre
> ca. 500m i tomgang for så igen at blive slukket, er den begyndt at starte
> meget dårligt... Vi har i den forbindelse brændt en starter af og fået en
ny
> installeret. Luftfilteret er fornyet, og tændrørene er også blevet skiftet
> til nye NGK BP6EFS. Nu er et yderligere problem bare, at jeg inden synet
fik
> motoren vasket hos et klargøringscenter. Desværre fik de blæst
> tændingsanlægget fuld af vand, som min mekaniker senere måtte blæse ud, da
> bilen hostede voldsomt og knapt kunne køre. Bilen kan nu igen køre,
men...:
>
> Periodiske startproblemer:
>
> - Nogle gange starter motoren 100% ok.
>
> - Nogle gange starter motoren 100% ok, men går ud igen med det samme,
> hvorefter den ikke vil starte.
>
> - Nogle gange vil bilen bare ikke starte.
>
> Blivende køreproblemer:
>
> - Bilen vil for det meste ikke tage gassen, hverken i opstart eller
fart...
> Det virker lidt som om, der er vat i motoren.
>
> - Bilen "hugger" ved jævn fart uanset gear. Det er dog kun en smule men
> meget irriterende at køre med.
>
> - Motoren kan godt finde på at slukke i tomgangskørsel f.eks. hen mod et
> kryds til trods for at tomgangen normalt kører med ca. 1000-1200 rpm...
>
> Mine spørgsmål til jer er så:
>
> - Hvad er der galt?
>
> - Hvad skal jeg begynde med?
>
> - Hvordan skal jeg gribe det an?
>
> - Hvor får jeg gode reservedele billigst til en Peugeot 505 GTI -84?
>
> På forhånd tak!
>
> Med venlig hilsen
> Martin Schulz
>
>



Uffe Ravn (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 16-06-04 18:24


"Vegetaren" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40d07804$0$527$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> lambdasonde hvis bilen har en sådan.

Sandsynligvis ikke!

Bemærk at bilen har startproblemer.

Mvh.



Rasmus (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 16-06-04 19:14


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:40d0822a$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Vegetaren" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40d07804$0$527$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > lambdasonde hvis bilen har en sådan.
>
> Sandsynligvis ikke!
>
> Bemærk at bilen har startproblemer.
>
> Mvh.
>

Jeg ved der køre en rundt i Maribo/Nykøbing Falster, så hvis du bor i
nærheden, kan peugeot hernede måske hjælpe...



Uffe Ravn (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 16-06-04 23:27

Øhh.....

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:40d08de2$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> news:40d0822a$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > "Vegetaren" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:40d07804$0$527$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > lambdasonde hvis bilen har en sådan.
> >
> > Sandsynligvis ikke!
> >
> > Bemærk at bilen har startproblemer.
> >
> > Mvh.
> >
>
> Jeg ved der køre en rundt i Maribo/Nykøbing Falster, så hvis du bor i
> nærheden, kan peugeot hernede måske hjælpe...
>
>

Den forstod jeg så ikke en dyt af!

Med uforstående hilsner.



Jimmie Andersen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Jimmie Andersen


Dato : 16-06-04 19:48


> - Hvordan skal jeg gribe det an?


Hvad men brændstof pumpen? Kender en som har skiftet den på en bil med samme
symtomer.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste