Schuberth S1
Fra : Jan Jensen

Dato : 15-06-04 18:23

Hey,

er der nogen, der har subj? Positivt/negativt? Er den markant mere støjsvag
end andre klap-hjelme, f.x. Schuberth Concept?

Tak for al input.

Jan
FXDXT

Fra : Ole Hansen

Dato : 15-06-04 21:41

"Jan Jensen" <janjensen@mail.dk> writes:

> Hey,
>
> er der nogen, der har subj? Positivt/negativt? Er den markant mere støjsvag
> end andre klap-hjelme, f.x. Schuberth Concept?

Eh.. Det er da ikke en klap-hjelm, er det?
<http://www.schuberth-s1.de/eng/index3.htm>

Hvorom alt er, så ligner det dælen dytme en lækker hjelm... Hvem i
Danmark (gerne her i det Nordjyske) forhandler Schuberth?

--
Ole Hansen

Fra : Jan

Dato : 15-06-04 22:50

Hvem i
> Danmark (gerne her i det Nordjyske) forhandler Schuberth?
>
> Ole Hansen

Hej Ole.

Jeg mener med 90% sikkerhed, at BMW som ligger på Jyllandsgade i Aalborg
forhandler dem. Det kan dog anbefales kraftigt at handle den i tyskland
Der var faktisk et link til et site med lige netop dén hjelm for nogle dage
siden her i gruppen.

Mvh. Fætteren
*CBR929RR*

Fra : Ole Hansen

Dato : 16-06-04 07:13

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> writes:

> [...]
> Der var faktisk et link til et site med lige netop dén hjelm for nogle dage

Fantastisk! :) Jeg tror jeg vil en tur omkring BMW en af dagene..

--
Ole Hansen

Fra : Jan

Dato : 16-06-04 10:27

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message

> Fantastisk! :) Jeg tror jeg vil en tur omkring BMW en af dagene..

> Ole Hansen

Hmm.. var forbi BMW i dag.. de har ikke Schuberth. Kun originale BMW hjelme
:-/

Mvh. Fætteren

Fra : Jan

Dato : 16-06-04 10:53

> Hmm.. var forbi BMW i dag.. de har ikke Schuberth. Kun originale BMW
hjelme
> :-/

Men til gengæld skulle Farsø MC have dem (samt Saltum MC) iht. Schuberth
hjemmesiden

Mvh. Fætteren

Fra : Ole Hansen

Dato : 16-06-04 11:19

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> writes:

> hjelme
>
> Men til gengæld skulle Farsø MC have dem (samt Saltum MC) iht. Schuberth
> hjemmesiden

Så kan det da være, man skal et smut omkring cykelhandleren i
Farsø.. Er du forresten ikke syg?

--
Ole Hansen

Fra : Jan

Dato : 15-06-04 22:56

> Hvorom alt er, så ligner det dælen dytme en lækker hjelm... Hvem i
> Danmark (gerne her i det Nordjyske) forhandler Schuberth?

> --
> Ole Hansen

Her er lige et link til omtalte hjelm. 2800,- 0 fragt.. det virker sku
billigt.

http://www.moto-plus-accessories.com/

Mvh. Fætteren
*CBR929RR*

Fra : Jan

Dato : 15-06-04 23:07

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> wrote in message

> Her er lige et link til omtalte hjelm. 2800,- 0 fragt.. det virker sku
> billigt.

Og der skulle selvfølgelig have stået + fragt (som er 16 euro)

Fra : Peter Z

Dato : 16-06-04 11:39

Og så lidt mere reklame

jeg har lige købt en fra http://www.louis.de/ pris 269 euro + 6.50 i fragt
(ca. 2066 Danske kr. )

der er stadigvæv nogne tilbage lidt efter hvilken størrelse du bruger

mvh

Peter Z

Fra : Anders Thorup

Dato : 16-06-04 12:27

Peter Z wrote:
> [...]
> fragt (ca. 2066 Danske kr. )
>
> der er stadigvæv nogne tilbage lidt efter hvilken størrelse du bruger

Æhh, jeg kan sgu ikke finde en Schubert S1 ved Louis til 269euro,,, kan du
ikke lige hjælpe mig???

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : OldSmurf

Dato : 16-06-04 12:55

snip
Æhh, jeg kan sgu ikke finde en Schubert S1 ved Louis til 269euro,,, kan du
ikke lige hjælpe mig???
snap

det skulle der lige være min ... når jeg bliver presset lidt

/Jens

Fra : Peter Z

Dato : 16-06-04 20:40

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> wrote in

> Æhh, jeg kan sgu ikke finde en Schubert S1 ved Louis til 269euro,,,
> kan du ikke lige hjælpe mig???

sorry - det var en "klap-hat" som jeg har købt - men den er nu også fed

Fra : Torben S

Dato : 15-06-04 21:53

"Jan Jensen" <janjensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
støjsvag
> end andre klap-hjelme, f.x. Schuberth Concept?

Schuberths S1 virker som meget støjsvag hjelm. Jeg har prøvet den ved meget
høje hastigheder (selvfølgelig ikke i Danmark og køber én så snart jeg
får OK fra banken. Den er nemlig ikke helt billig.
Den nye Consept2 hjelm fra Schuberth (opklappelig) skulle være næsten lige
så støjsvag, men den har jeg ikke prøvet.
Solbrillefunktionen i begge hjelme er helt kanon.

Mvh. Torben.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-06-04 07:30

Jan Jensen wrote:
> Hey,
>
> er der nogen, der har subj? Positivt/negativt? Er den markant mere
> støjsvag end andre klap-hjelme, f.x. Schuberth Concept?
>
> Tak for al input.

Hej.

Prøv at kikke i news:dk.marked.privat.motorcykel der er en der har en til
salg, om ikke andet kan han måske hjælpe med det positive/negative

Indlæget er postet d.9-6-2004

Sorry (Armand) men jeg kan stadig ikke finde ud af at linke direkte til
indlæget :-/
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Steen Egeberg

Dato : 16-06-04 08:24

Vores allesammens www.louis.de har den til ca. kr. 3.500,-

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : OldSmurf

Dato : 16-06-04 08:42

Snip
> Prøv at kikke i news:dk.marked.privat.motorcykel der er en der har en
til
> salg, om ikke andet kan han måske hjælpe med det positive/negative
snap

Tak for reklamen

Ja - det er en fed hjelm. Men jeg købte den altså en nummer for lille ....
og det tager helt klart glæden fra den. En af mine venner har en magen til
(i korrekt størrelse) og han har været meget glad for den (han har haft den
et års tid). Støjsvagheden og solskærmen er de største fordele. Og så synes
jeg personligt at farvesammensætningen på en Drudi Sport er super-flot.

Men husk nu, at en hjelm skal prøvekøres inden køb! (belært af erfaring).
Jeg forhørte mig hos Enghave Motor hvad deres holdning var (jeg kigger nu på
en Shoei hjelm igen - jeg har vistnok et Shoie hovede) - men de afviste
prøveture. Kundeservice så det rykker

Hilsen,
Jens ... der stadigvæk bruger sin 10 år gamle Shoei hjelm og har en næsten
funklende ny S1 på lager.

Fra : Steen Egeberg

Dato : 16-06-04 09:06

"OldSmurf" <oldsmurf56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hilsen,
> Jens ... der stadigvæk bruger sin 10 år gamle Shoei hjelm og har en næsten

Når du siger den er for lille, så har du naturligvis ret, men faktisk skal
hjelme jo sidde stramt om hovedet (pande-nakke-overøretlinien) og må ikke
uden videre kunne rokkes rundt/op-ned ? Indermaterialet "sætter" sig jo også
lidt ved brug.

Fra : OldSmurf

Dato : 16-06-04 09:26

snip
> [...]
> hjelme jo sidde stramt om hovedet (pande-nakke-overøretlinien) og må ikke
> uden videre kunne rokkes rundt/op-ned ? Indermaterialet "sætter" sig jo
snap

Helt enig, men at den kræver en pause hver 20 minut hvor man tager hatten af
fordi den presser for hårdt på den øverste del af panden, er nok i
overkanten
Og indermaterialet har åbenbart ikke ville sætte sig nok, så nu opgiver jeg.
Men - som jeg skrev før - jeg tror at ens hovedform har meget at sige. Og
fabrikanterne hælder hver især til en hovedform. Mit hovede er vist mere
eller mindre oval og matcher dermed åbenbart bedre til Shoeis udformning.

/ovale Jens

Fra : F.Sander

Dato : 16-06-04 14:07

> [...]
> hjelme jo sidde stramt om hovedet (pande-nakke-overøretlinien) og må ikke
> uden videre kunne rokkes rundt/op-ned ? Indermaterialet "sætter" sig jo
Vi er to der har købt S1 begge to også lige stram nok , fordi ellers sidder
den løs ved/på siden af hovedet, Man kan rette indermat. der hvor det
trykker.

PS S1 er et "helved" at få af, da de et meget lille "hul" hvilket også gør
den støjsvag. hellere det end en let-løs hjelm.

FS-Ex- Shoie køre i 12 ¨år.... har set lyset...."schurberth" også selvom man
køre racer-mc....

Fra : OldSmurf

Dato : 16-06-04 15:06

> Vi er to der har købt S1 begge to også lige stram nok , fordi ellers
sidder
> den løs ved/på siden af hovedet, Man kan rette indermat. der hvor det
> trykker.
Hmm - burde jeg kigge på sagen igen? Den trykker som sagt op på
pandesiderne. Desværre er hårlinien med årene rykket så langt op, så den
"isolerer" ikke på de kanter. Jeg har kigget på det - dér er der udelukkende
noget af det flamingo agtige materiale som fylder hele hjelmen og som ikke
rigtig vil lade sig deformere. Men det kan jo være jeg skulle give det et
nyt forsøg. Der er åbenbart alligevel ikke nogen der vil købe den.

> PS S1 er et "helved" at få af, da de et meget lille "hul" hvilket også gør
> den støjsvag. hellere det end en let-løs hjelm.
Enig!

> FS-Ex- Shoie køre i 12 ¨år.... har set lyset...."schurberth" også selvom
man
> køre racer-mc....
Jens - der har en FireBlade som også vil fremad

Fra : Normann P. Nielsen

Dato : 16-06-04 10:53

Jan Jensen wrote:

> [...]

> er der nogen, der har subj? Positivt/negativt? Er den markant mere støjsvag
> end andre klap-hjelme, f.x. Schuberth Concept?

Hej Jan,

Jeg har prøvet S1 hjelmen, har bl.a. selv en Concept, i denne er
solbrillerne fine, men støjen træls - i S1 slipper man for støjen men
beholder solbrillerne, og på min sad den 10-4 da jeg prøvede den (har
desværre ikke en selv

Det er billigere at handle i Tyskland, ring til Hein Gericke i Flensburg
og spørg efter Karla, hun taler dansk, og typisk har man tingene efter få
dage.

Se tlf. m.v. på www.hein-gericke.de

Hilse Normann