Køb af bil
Fra : Jann Munch

Dato : 15-06-04 16:12

Tak for alle svar...

Nu har hun set og fået tilbudt en
Fiat Tipo 1,6 ie DGT 1989 17,500kr
Er det ok eller vad.

VH
Jann

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-06-04 16:27

Hvis du har rigtig mange penge i overskud. så skal man bare købe Fiat.
alle jeg kender har haft problemer. Jeg havde selv en på et tidspunkt. Og
aldrig aldrig mere Fiat. Fiat er ikke bygget til det danske klima.
v.h Kim

Fra : _Carsten_

Dato : 15-06-04 16:41

"Jann Munch" <jann.munch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for alle svar...
>
> Nu har hun set og fået tilbudt en
> Fiat Tipo 1,6 ie DGT 1989 17,500kr
> Er det ok eller vad.

Så kan jeg tilbyde dig en Ny Synet Mazda 626 1,8 med servostyring fra 1987
til 15.000 kr.
Eller en VW Polo St.Car fra 1987 med 1½ år til syn. til 10.000 kr.

Skriv til brugtbil@digitalforum.dk

Carsten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-06-04 16:44

Hej!

_Carsten_ wrote:

> Så kan jeg tilbyde dig en Ny Synet Mazda 626 1,8 med servostyring fra 1987
> til 15.000 kr.
> Eller en VW Polo St.Car fra 1987 med 1½ år til syn. til 10.000 kr.
>
> Skriv til brugtbil@digitalforum.dk

Dette her er ikke et forum til køb/salg af biler. Hvis du vil sælge noget så
brug dk.marked.privat.bil eller mail til manden istedet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-06-04 21:55

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev :

>Så kan jeg tilbyde dig en Ny Synet Mazda 626 1,8 med servostyring fra 1987
>til 15.000 kr.

Dyrt ...

Hehe .... http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/sierra18/index.htm

--
jan@fedtegreven.dk

Fra : Elbarto

Dato : 15-06-04 16:44

har en velkørende ford sierra 1,6 fra 85
pæn ude og inde
12.000

Fra : Palle S.

Dato : 15-06-04 18:50

"Jann Munch" <jann.munch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg ville sige nej tak osse til Mazdaen nedenunder

Golf eller Corolla

ville være mine bud

Venligst Palle

Chevrolet Astro
Family style

Fra : Mogens

Dato : 15-06-04 21:23

Jeg har da engang skrevet om min gamle Tipo, det skal du da læse:
Hej
I den prisklasse du søger koster en Tipo ikke mere end en Uno og det gør
valget let. Tipoen er mere komfortabel, rummelig og rubust både mekanisk og
karosserimæssigt.

Tipoen er galvaniseret, hvorfor pladedele oftest er fine på den synlige del
af karosseriet. Men du skal kigge den grundigt efter i vognbunden. De
foreste inderskærme kan have det skidt. Vangerne, vognbunden inden for
vangerne og forlængelsen af denne linie op i bagagerummet kan også være øm.
Forbroen skal checkes fra bunden og fra siden. Skålene på fjederbenene kan
også være tykke.

Hvis rusten, efter en grundig gemmengang, ikke ser ud til at have taget
fat, er Tipoen en meget fin bil. Den er velkørende og pålidelig. Mekanisk
burde du ikke skulle forvente større problemer. Kun kan du forvente
underholdende indslag fra ledningsnettet. På min den sidste var der
f.eks.kun lys i handskerummet når chokeren er trukket ud.

Vi har gennem de seneste 4 somre ladet vores gamle Tipo slæbe hele familien
på 5 personer med fuld ferieoppakning (telt, tagboks osv.) rundt i Europa.
Op og ned af bjerge, dagslange strækninger på motorveje osv. Og aldrig har
vi hørt bilen klage.

Jeg har haft 3 Tipoer og trods ovenstående "dramatiske" rustadvarsler
medgiver jeg gerne bilen mine bedste anbefalinger

Vælger du alligevel at kigge på Unoer, har jeg ikke nogen erfaringer med
motorer større end 1,1. Men på de små motorer skal du være opmærksom på 1,0
med FIRE 1000 motor (og 1,1 efter 1990 med FIRE 1100 motor). FIRE 1000
motoren er en meget fin motor som er den gamle 1,1 langt overlegen i
gangkultur, økonomi, driftsikkerhed og momentforløb (hvis man kan tale om
momentforløb på så lille en motor). Jeg ville klart foretrække en 45 hk FIRE
1000 frem for en 55/58 hk 1100 motor fra slutningen af middelalderen.

Med venlig hilsen
Mogens (der lige har skiftet den sidste Tipo ud med en Multipla)

Jeg synes måske nok at kr. 17.500 er rigeligt en 15 år gammel Tipo, til den
pris skal den faktisk være i særdeles god stand.
mvh
Mogens