køb af bil
Fra : Jann Munch

Dato : 15-06-04 08:42

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Har en datter på22 som har fået læreplads 30km fra hjemmet har 25-35k at
bruge til en stabil bil, nogen der har en hint til hvad for en det skal
være.

VH
Jann

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-06-04 09:08

On Tue, 15 Jun 2004 09:41:34 +0200, "Jann Munch" <jann.munch@tdcadsl.dk>
wrote:

>Håber der er nogen der kan hjælpe..
>
>Har en datter på22 som har fået læreplads 30km fra hjemmet har 25-35k at
>bruge til en stabil bil, nogen der har en hint til hvad for en det skal
>være.

Min lillebror har en gammel Carina E, som han ikke kan lide, så den får
tæsk hver eneste dag i håbet om, at den på et eller andet tidspunkt
bukker under. Indtil nu nægter den dog pure at give problemer. Den
bliver bare ved med at køre.
Mit bud ville altså være en ældre Toyota Carina E.

Fly

Fra : _Carsten_

Dato : 15-06-04 09:15

"Jann Munch" <jann.munch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Håber der er nogen der kan hjælpe..
>
> Har en datter på22 som har fået læreplads 30km fra hjemmet har 25-35k at
> bruge til en stabil bil, nogen der har en hint til hvad for en det skal
> være.

En ældre 3 dørs Toyota Corolla, dejlig sporty lille kvik bil også for
kvinder.

Carsten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-06-04 10:09

"_Carsten_" <h@hh.xx> writes:

> En ældre 3 dørs Toyota Corolla, dejlig sporty lille kvik bil også for
> kvinder.

Enig, en Corolla fra midt firserne, mener at specielt deres 1.3L motor
skulle være noget nær uopslidelig. Desuden vist også en rimelig
økonomi (12-14km/L?). Og for et fornuftigt beløb (dvs. indenfor den
prisklasse hun leder efter) kan det nok også lade sig gøre at finde et
eksemplar der ikke er helt angrebet af rust og lign. Reservedele er
heller ikke de dyreste da der jo kører en del af dem rundt stadigvæk.

Alternativt måske en Golf 2 (turbo)Diesel, evt. som importbil fra tyskland på
gule plader. Desværre mener folk at G2 TD'er skal koste alt dit guld,
så de er nærmest umulige at finde til fornuftige priser og en OK stand.

/Thomas

Fra : _Carsten_

Dato : 15-06-04 12:18

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> eksemplar der ikke er helt angrebet af rust og lign. Reservedele er
> heller ikke de dyreste da der jo kører en del af dem rundt stadigvæk.

Jeg har en som jeg skal til at gøre køre klar
1,3 fra 1988, sølvgrå, kørt 204000 km. motor spinner som en mis.
Skal have lavet lidt rust i tårne, men det er meget normalt ellers fin og
pæn med lidt rust i hjul skærmne.
Ellers pæn i bunden og kabinen er også holdt godt, regner med at kan skyde
den af for et sted mellem 15-20.000 kr.

Carsten

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-06-04 14:32

_Carsten_ wrote:

> En ældre 3 dørs Toyota Corolla, dejlig sporty lille kvik bil også for
> kvinder.

Kvinder VIL have servostyring - har den det?

Mvh. Lars

Fra : _Carsten_

Dato : 15-06-04 14:56

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> _Carsten_ wrote:
>
> Kvinder VIL have servostyring - har den det?

Hvad skal man med servo styring på sådan en lille bil

Carsten

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-06-04 16:46

_Carsten_ wrote:

> Hvad skal man med servo styring på sådan en lille bil

Parkere. Min kærestes Nissan Sunny 1.3 fra 1987, får mange skæld-ud hver
gang hun skal parkere. Så er det lige pludseligt tungt at dreje rattet.

Fra : _Carsten_

Dato : 15-06-04 16:50

> Parkere. Min kærestes Nissan Sunny 1.3 fra 1987, får mange skæld-ud hver
> gang hun skal parkere. Så er det lige pludseligt tungt at dreje rattet.

Måske du skulle tage bilen og lade hende bære indkøbsposerne hjem næste gang
i er ude og handle, så hun kan få lidt muller

Carsten

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-06-04 20:19

_Carsten_ wrote:

> Måske du skulle tage bilen og lade hende bære indkøbsposerne hjem næste gang
> i er ude og handle, så hun kan få lidt muller

Narj, vi køber en ny slæde med servostyring i weekenden. Det er jo r0v
og nøgler uden den slags moderne hjælpemidler :)

Fra : Elbarto

Dato : 15-06-04 23:03

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Parkere. Min kærestes Nissan Sunny 1.3 fra 1987, får mange skæld-ud hver
> gang hun skal parkere. Så er det lige pludseligt tungt at dreje rattet.

Hun kan ski da bare lære at bilen ikke skal holde bremsen nede menes man
drejer også at bilen gerne må trille en lille bitte smule.

Min kæreste er en lille spinkel pige og hun kan da tumle Sierraen på
vejhjem fra tyskland fuld af blå colaer

Elbarto Simpsoniac

Fra : Jay

Dato : 15-06-04 10:56

> [...]
>
> Har en datter på22 som har fået læreplads 30km fra hjemmet har 25-35k at
> bruge til en stabil bil, nogen der har en hint til hvad for en det skal

Opel Astra fra start-90'erne ville være mit bud...

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 13:15

<jann.munch@tdcadsl.dk> wrote:

>Håber der er nogen der kan hjælpe..
>
>Har en datter på22 som har fået læreplads 30km fra hjemmet har 25-35k at
>bruge til en stabil bil, nogen der har en hint til hvad for en det skal
>være.

Som andre skriver er en Corolla et fornuftigt valg. De bliver desværre
lidt halvgamle til den pris, din datter kan give. Det samme gælder
alle de øvrige såkaldt gode, gamle biler. De koster nok mere, end de
egentlig er værd. Når først en bil er 12-15 år gammel er rust altså en
faktor, der spiller med - og kan koste, hver gang den skal til syn.
Lidt alternativt kunne i kigge på en Fiat Punto fra 95-96, de første
årgange af Peugeot 106 og Citroen Saxo, Opel Corsa, - de er såmænd nok
lige så stabile som en Toyota eller en Polo med op mod 300000 km på
bagen og ofte billigere end især japanerne med stumper.
Selvfølgelig har disse modeller så deres svagheder, som jeg ikke
kender alle sammen - men se godt efter rust, check styretøj og
affjedring og kør en ordentlig tur for at sikre, at drivlinien går som
den skal. Så kommer farve og udstyr lidt i anden række.
Hvis i kan finde nummerpladen på bilen kan i dels se seneste
synsrapport på bilsyn.dk, men samtidig se top-10 fejlliste, som kan
være interessant læsning.
Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX