Motorstøj fra kawasaki GPZ500S, 95'er??
Fra : Lars Andersen

Dato : 14-06-04 21:25

Hejsa

Jeg har en Kawasaki GPZ500S fra 95, der har kørt 48000km(den nye model). Jeg
har
lige stillet ventiler og alt ser fornuftigt ud udfra hvad jeg kunne se ned i
topstykket. Ventilerne krævede egentlig ikke den store justering og var
sidst justeret ved 37000km, så jeg tror ikke problemet ligger ved ventiler
mv. Problemet er, at motor "skraldrer" lidt når den går imellem tomgang og
op til rimeligt præcist 3000 omdr/min. Jeg har hørt at tomgangsjustering går
til ca 3000 omdr./min, med er det så bare en justering af blanding mv der
skal til??? Eller er det knastkæden/strammer :-/ Det lyder ikke specielt
farligt, men blot som en motor der har lidt tændingsbanken. Den har ikke
lyden, hvis jeg motorbremser, men ellers
er lyden der i tomgang og ved alm. kørsel....

Nogen der kan give nogen gode ideer inden jeg kører direkte på værkstedet og
pengene bare ruller :-/

Mvh Lars, Aalborg

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-06-04 08:33

"Lars Andersen" <larsea@NOSPAMstofanet.dk> writes:

> Nogen der kan give nogen gode ideer inden jeg kører direkte på
> værkstedet og pengene bare ruller :-/

Jeg har en ide - du kan f.eks. læse alle de svar der kom sidst du postede
nøjagtig samme indlæg.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Lars Andersen

Dato : 15-06-04 12:32

(skriver og lige her hvis du ikke læser din post

Hej igen.

Jeg bruger normalt Outlook som nyhedslæser, men på min server var indelægget
slettet. Jeg kom dog i tanke om den "gamle" www.newsgate.dk, som jeg brugte
førhen til at læse nyheder.... og der var indlægget stadig.

Men på min server er indlægget altså slettet...mystisk! Men nej jeg har ikke
en grøn, min er mørkelilla. Kommer du fra Aalborgegnen??

Mvh Lars

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-06-04 12:47

> [...]

> Jeg bruger normalt Outlook som nyhedslæser, men på min server var
> indelægget slettet. Jeg kom dog i tanke om den "gamle"

OK, har også mailet dig et link til Google Groups hvor det også
kunne læses.

> Men nej jeg har ikke en grøn, min er mørkelilla.

Nå OK. Der er bare flyttet en grøn GPZ ind i bygningen overfor. Den lyder
nemlig også lidt sjovt og så kunne det jo være det var dig.

> Kommer du fra Aalborgegnen??

Ja, nemli' ja.

Fra : Lars Andersen

Dato : 15-06-04 13:19

Jeg har set en grøn i vestbyen, da jeg og kæresten var på besøg ved
svigermoren....ellers har jeg ikke set andre..og tro mig...jeg har holdt øje

Jeg bor selv i Nørresundby for at få lidt mere plads og undgå at skulle
stille P-skiven på bilen hver halve time hehe...