sænket bil med udstødning, der rammer unde~
Fra : CNS

Dato : 14-06-04 21:27

Jeg har en Vento (12/92), der er blevet sænket et stykke - har dog ikke
gjort det selv... Når jeg accelerer i 1. gear, larmer udstødningen ret meget
(som om den går imod undervognen) - kan det passe at udstødningen er sat
tættere på undervognen, så den nu går imod undervognen, når udstødningen
ryster...? Eller andre der har nogle gode forklaringer/forslag til
forklaringer? Og hvis mit gæt med udstødningen er rigtig, er det så noget,
der er "farligt"?

Larmen (der kun forekommer, når jeg accelerer) forsvinder, når bilen har
kørt et stykke tid - altså hvis jeg bremser ned efter at have kørt i 10
minutters tid og skal starte i 1. gear igen, er lyden der ikke...

Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

Fra : phk

Dato : 14-06-04 22:10

"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ryster...? Eller andre der har nogle gode forklaringer/forslag til
> forklaringer? Og hvis mit gæt med udstødningen er rigtig, er det så noget,

Udstødningen kan gå imod undervognen - eller bagbroen. Måske skal den drejes
lidt fri af en af de 2 ting lige ved bagbroen?

--
Per, Esbjerg

Fra : CNS

Dato : 15-06-04 09:42

Jeg er ikke den store mekaniker, så måske en kan uddybe lidt mere hvad
bagbroen er... udstødningens ende (den udefra synlige del) hænger lidt
længere nede end det er meningen, men det varnoget med at den skulle gå imod
plastic'et bagpå, hvis den hang højere oppe.. kan det virkelig passe at den
sidder så løst?

Fra : phk

Dato : 15-06-04 10:26

> Jeg er ikke den store mekaniker, så måske en kan uddybe lidt mere hvad
> bagbroen er...

Prøv at kravle ind under bilen. Udstødningen går - imellem baghjulene - op
over bagbroen (formentlig). Prøv at se om der ikke er "skrab" på udstødning
eller bagbro. Ellers kik i hele udstødningens længde. Men den har jo nemmest
ved at komme til at gå på henne bagtil.

--
Per, Esbjerg

Fra : Rasmus

Dato : 15-06-04 19:46

"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> wrote in message
> [...]
imod
> plastic'et bagpå, hvis den hang højere oppe.. kan det virkelig passe at

Som jeg skrev til dig i din tråd for et par dage siden som handlede om samme
problem, kan det være pga. forkerte ophæng at udstødningen kommer så langt
ned at den går mod bagbroen.

Det er meget nemt lige at kravle ned under bilen og se om udstødningen på
noget tidspunkt sidder meget tæt på bagbroen eller undervognen.

mvh
Rasmus

Fra : CNS

Dato : 15-06-04 20:04

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er meget nemt lige at kravle ned under bilen og se om udstødningen på
> noget tidspunkt sidder meget tæt på bagbroen eller undervognen.

hrmm.. det indlæg fik min server desværre ikke... :-/ Men jeg må prøve at
kravle under bilen og se hvordan sagerne ser ud...!

/Christian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-06-04 15:48

CNS wrote:
> [...]
> har kørt et stykke tid - altså hvis jeg bremser ned efter at have
> kørt i 10 minutters tid og skal starte i 1. gear igen, er lyden der

Har du tjekket dine motor/gearkasse ophæng ?
Når du accelererer "vælter" motoren hvis ophængene er defekte, og derved kan
udstødningen måske ramme undervognen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : CNS

Dato : 15-06-04 16:13

Bilen er lige gået igennem et syn (1 måned siden), så jeg regner med at den
grundlæggende er i orden (burde gearkasse / motor ikke være det?) - som jeg
skrev før er jeg ikke den store mekaniker (faktisk slet ikke ;)) - men jeg
ville gerne lige have lidt idéer til hvad det kunne være, så jeg kan snakke
med min mekker om det...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-06-04 16:18

CNS wrote:
> Bilen er lige gået igennem et syn (1 måned siden), så jeg regner med
> at den grundlæggende er i orden (burde gearkasse / motor ikke være
> det?)

De tjekker hverken motor eller gearkasse (kun for utætheder/forurening) ved
et syn.
Og et motorophæng kan jo godt tænkes at være gået inden for den sidste
måned.

> - som jeg skrev før er jeg ikke den store mekaniker (faktisk
> slet ikke ;)) - men jeg ville gerne lige have lidt idéer til hvad det
> kunne være, så jeg kan snakke med min mekker om det...

Der er jo mange muligheder, det kan jo også være noget så simpelt som et
ophæng på selve udstødningen der er gået.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : CNS

Dato : 16-06-04 08:19

Jeg fik egentlig slet ikke svar på om en af de situationer der er nævnt, er
farlige .. .altså om lortet risikerer at falde fra hinanden lige pludselig
;))

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-06-04 10:03

CNS wrote:
> Jeg fik egentlig slet ikke svar på om en af de situationer der er
> nævnt, er farlige .. .altså om lortet risikerer at falde fra hinanden
> lige pludselig ;))

Jo det kan du sagtens risikere, det er jo en VW

Spøg til side, hvis det "kun" er din udstødning der ligger på, så er der
(som regel) ikke noget farligt i det, medmindre at den ligefrem skulle kunne
komme til at smelte et benzinrør eller gnave et bremserør over.
Du må ned under bilen og kravle engang, og se hvor henne det er den ligger
på.

Per
www.perbeer.ninja.dk