Grøn afgift: PSA: 2.0 HDi
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-06-04 18:22

På hvis man kigger på Citroën Xantia 2,0 HDI Weekend (altså en diesel
stationcar) på dels www.bilbasen.dk og www.hvorlangtpaaliteren.dk, så er
der lidt forskellig opfattelse af hvor meget man skal betale i grøn
afgift - det varierer oven i købet inden for samme år:

Nogle biler, fra både 1999, 2000 og 2001 går åbenbart 17.2 på literen,
svarende til 4500 i grøn afgift. Andre går 17.5, svarende til 3860.
Disse er også fordelt på hhv. 1998, 1999, 2000 og 2001. Men alle er
Xantia diesel stationcars.

Skal det forstås sådan at en PSA 2.0 HDi kan være flere forskellige
motorer? Eller er der andre forhold på spil. Er det også sådan for Peugeot?

Mvh. Lars

Fra : Mureren

Dato : 12-06-04 18:44

> Skal det forstås sådan at en PSA 2.0 HDi kan være flere forskellige
> motorer? Eller er der andre forhold på spil. Er det også sådan for
Peugeot?

Hej Lars....

Jeg ved ikke om det er det forhold der spiller ind, men der findes flere
forskellige 2,0 HDI'ere.
Min egen er en 110HK version, men den mest udbredte er vist 90HK versionen.
Forskellen er i dette tilfælde en intercooler og variabel styregeometri, og
det BURDE give et lavere brændstofforbrug.

Mvh.
Mureren

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-06-04 20:18

Mureren wrote:

> Jeg ved ikke om det er det forhold der spiller ind, men der findes flere
> forskellige 2,0 HDI'ere.
> Min egen er en 110HK version, men den mest udbredte er vist 90HK versionen.

De er alle 110HK-versioner.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 12-06-04 23:33

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> De er alle 110HK-versioner.

Ikke min 206 2,0 HDI. Det er en 90-hestes, så nu sludrer du vist
lidt......eller også formulerer du dig forkert.

VH Jesper Laursen

Fra : Peter G C

Dato : 13-06-04 07:07

"Jesper Laursen" <jesperlaursen@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ikke min 206 2,0 HDI. Det er en 90-hestes, så nu sludrer du vist
> lidt......eller også formulerer du dig forkert.

Xantia er kun solgt med 110 hk HDi i DK.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-06-04 13:16

Jesper Laursen wrote:
[KLIP]

> Ikke min 206 2,0 HDI. Det er en 90-hestes, så nu sludrer du vist
> lidt......eller også formulerer du dig forkert.

Ingen af delene - som det fremgår af mit første indlæg, så kigger jeg på
Citroen Xantia, alle med 110 HK, 2.0 HDi diesel-motorer. Og de går ikke
samme antal km/l.

Mvh. Lars

Fra : Jesper Laursen

Dato : 13-06-04 15:03

> [...]
>
> Ingen af delene - som det fremgår af mit første indlæg, så kigger jeg på
> Citroen Xantia, alle med 110 HK, 2.0 HDi diesel-motorer. Og de går ikke

Kan vi så ikke blot konkludere at dit klip i det, jeg svarer på ikke er
rigtigt. Du skriver jo, at alle HDI 2,0 er 110 hestes.

Se indlægget:

Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> De er alle 110HK-versioner.

- og så svarede jo blot, at min 206 er en 90 hestes. Så er den ikke
længere.

EOD.

Fra : Martin Kirk

Dato : 12-06-04 22:04

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal det forstås sådan at en PSA 2.0 HDi kan være flere forskellige
> motorer? Eller er der andre forhold på spil. Er det også sådan for

jeg var ude for det samme da jeg købte en 306 HDI , desværer havde jeg købt
en 306 HDI der var type godkendt med 15 tommer fælge og skulle derfor betale
stor afgift ( store dæk, stører rulle modstand = mere brændstof pr. km )
PSA 2,0 HDI sælges både med 14 tommer fælge og 15 tommer fælge

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Peter G C

Dato : 13-06-04 07:08

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> stor afgift ( store dæk, stører rulle modstand = mere brændstof pr. km )
> PSA 2,0 HDI sælges både med 14 tommer fælge og 15 tommer fælge

Lyder spøjst.

Men alle nyere Xantia HDi'er kører med 15 tommer: 205/60/15

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 13-06-04 07:06

> [...]
>
> Skal det forstås sådan at en PSA 2.0 HDi kan være flere forskellige
> motorer? Eller er der andre forhold på spil. Er det også sådan for

Jeg har, da jeg var på udkig efter en Xantia, HDi, st.car., selv konstateret
samme problem og fandt aldrig en forklaring - så vidt jeg ved er alle
motorerne ens.

Måske et telefonopkald til Citroen kan hjælpe dig.

/Peter, Xantia HDi.

--
http://www.grauslund.com/