gulplade vægafgift
Fra : Martin

Dato : 12-06-04 12:33

hej,

ville lige høre om det er mig eller en ven, der er helt forkert på den mht.
gulplade vægafgift:

efter hvad jeg kan se på en varebil fra 1999 er vægtafgiften 1812 kr. plus
900 kr. tillæg ved privat kørsel!

så er det min ven her mener at der bliver lagt et sygt beløb oveni, idet der
var regelændringer på varebiler efter 5/98,
så en sportvan eks ville koste omkr 9000kr. årligt i vægtafgift

er denne påstand rigtig?

vh

martin

Fra : Jan Riber

Dato : 12-06-04 17:17

Martin skrev i en meddelse:

> efter hvad jeg kan se på en varebil fra 1999 er
vægtafgiften
> 1812 kr. plus 900 kr. tillæg ved privat kørsel!

Det er også rigtigt hvis varebilen har en totalvægt under
2001 kg.
Vejer den mere lyder tillægget på 5040 kr.
Husk også der er en udligningsafgift på dieseldrevne biler.

> [...]
> oveni, idet der var regelændringer på varebiler efter
5/98,
> så en sportvan eks ville koste omkr 9000kr. årligt i

Ja. For en Sportsvan har en totalvægt på mere end 2000 kg.
Misundelsesafgiften blev indført på varevogne
nyindregistreret efter dette tidspunkt
Køber du en varevogn med første registrering før, slipper du
for denne afgift.
Se taksterne her:
http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : Martin

Dato : 12-06-04 19:52

"Jan Riber" <jariFJERN@DETTEoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Misundelsesafgiften blev indført på varevogne
> nyindregistreret efter dette tidspunkt
> Køber du en varevogn med første registrering før, slipper du

tak for hjælpen!!!

og ja sportsvanen er jo ikke ligefrem en tank