Opgaveskrivning om saltspredningens miljøm~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 12-06-04 11:54

Hej, Jeg ville høre, om der er nogen som har viden inden for
glatførebekæmpelse. Min kæreste er ved at skrive en opgave på universitetet.
Derfor har hun brug for at vide om spredning af salt har nogle miljømæssige
konsekvenser og i så fald hvilke - samt om der er forsket indenfor dette
område? Er det eksempelvis udviklet mere miljømæssige alternativer?

På forhånd tak

Og undskyld hvis det er for meget OT, men denne gruppe var mit bedste bud da
der jo sidder en del kompetente folk her.

MVH.

Lars Bisgaard

Fra : Basil

Dato : 12-06-04 12:20

Jeg kan ikke svare på om du kan få hjælp her, men jeg kan henvise dig til et
sted, hvor det er muligt.
På KVL i København uddanner de agronomer, og jeg tror du kan blive godt
hjulpet, hvis du prøver at få fat i en studerende agronom der.
Kai

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-06-04 12:21

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor har hun brug for at vide om spredning af salt har nogle
miljømæssige
> konsekvenser og i så fald hvilke - samt om der er forsket indenfor dette
> område?
Ja monikke, biler ruster ad h....til, og det skader biologien i
omgivelserne, salt i større mængder er gift for levende og dødt.. Derudover
henviser jeg til ing.dk/debat, nåh nej den er mere el mindre nedlagt, men så
noget dk.videnskab.etellerandet.

Fra : N/A

Dato : 13-06-04 01:30

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-06-04 01:30

> Jeg håber jeg kan komme med mere, men denne weekend er jo "plaget" af den
> del motorkørsel på lukkede baner
> --
> Møller

Yes yes ved det, og ser det ;)
men da hun skal aflevere mandag morgen er tiden knab... :(

men at brugbart er mere end velkommen ;)

MVH

Lars Bisgaard