sportsfilter til Golf 2 TD
Fra : KO

Dato : 10-06-04 23:38

Tror ikke min Golf 2 Turbo Diesel for helt den mænge luft den gerne vil
have. Grunden til dette er, at indsugningshullet, sider klods op af højre
forlygte. Derfor overvejer jeg at købe et universalt sportsluftlilter fra T
Hansen. Prisen er jo kun 198 kr. så virker det ikke, ja så er det jo ingen
herrergård.

Min plan er, at korte en smule af slangen, så burde det nye luftfilter vel
sagtens kunne trække mere luft ind?

Tror i denne idé er helt hen i vejret, eller er den måske ikke så dum enda?

Link til filteret:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=265208383&n=1039948056&pn=1039951468

Fra : Torben Madsen

Dato : 11-06-04 10:02

"KO" <kim.mailSLET@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagtens kunne trække mere luft ind?
>
> Tror i denne idé er helt hen i vejret, eller er den måske ikke så dum

Det skal helt sikkert nok få den til at larme mere, men derudover har det
nok en ret begrænset effekt.

mvh
Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 12:37

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal helt sikkert nok få den til at larme mere, men derudover har det
> nok en ret begrænset effekt.

Og hvis den trækker opvarmet luft har det direkte negativ effekt, ca. 1% pr.
3°C. .

Fra : Rasmus

Dato : 11-06-04 15:49

"KO" <kim.mailSLET@c.dk> wrote in message
> [...]
> sagtens kunne trække mere luft ind?
>
> Tror i denne idé er helt hen i vejret, eller er den måske ikke så dum

Der ville nok være mere ide at sørge for at bilen trækker kold luft ind
udefra, end at få monteret et "sportsluftfilter".

Jeg har et par dange set turbo biler som har fået ringere ydelse med et
lignende filter pga. uhensigtsmæssig placering i motorrummet.

mvh
Rasmus

Fra : phk

Dato : 15-06-04 06:00

> [...]
> herrergård.
>
> Min plan er, at korte en smule af slangen, så burde det nye luftfilter vel

Lad os bare antage den virkelig trækker mere luft ind - hjælper ikke en dyt
når den ikke får mere brændstof - og det gør den ikke.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 17-06-04 21:48

> Lad os bare antage den virkelig trækker mere luft ind - hjælper ikke en
dyt
> når den ikke får mere brændstof - og det gør den ikke.

Men men, så skal den jo bare have en ordenlig intercooler monteret helt ude
foran og så skrues i turbo og pumpe, så sker der ting og sager :) Ihverfald
iforhold til standart. Men giv den nu ikke så meget at der er helt sort bag
ved den. alt med måde ;)

MVH

Lars Bisgaard
Golf 89 TD( I )