/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Att.: Bo vedr. baghjulslejer på Laguna
Fra : Peter Christiansen


Dato : 10-06-04 23:09

Hej Bo

Nu er jeg endeligt kommet dertil hvor jeg rent faktisk bliver nødt til
at skifte mine lejer på min laguna, men min mekaniker vil helst have
at jeg kommer med lejerne, så skal han nok skifte dem. Har du de
nøjagtige mål på lejerne, og hvor kan jeg så købe dem.

på forhånd tak.

Peter Christiansen

 
 
bme (11-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 11-06-04 08:17


"Peter Christiansen" <peter.christ@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3adbae26.0406101408.56ac3416@posting.google.com...
> Hej Bo
>
> Nu er jeg endeligt kommet dertil hvor jeg rent faktisk bliver nødt til
> at skifte mine lejer på min laguna, men min mekaniker vil helst have
> at jeg kommer med lejerne, så skal han nok skifte dem. Har du de
> nøjagtige mål på lejerne, og hvor kan jeg så købe dem.
>
> på forhånd tak.

Jeg er ikke sikker på at jeg kan skaffe de nøjagtige mål. Jeg vil da gerne
gøre et forsøg, men så skal jeg have lidt flere data om din bil. I
passagersiden, på stolpen mellem dørene sidder der et skilt med oplysninger.
Jeg skal have modelbetegnelsen. På min bil hedder den noget ala K56O eller
B56O. Samtidigt skal jeg lige have at vide om du kører med 4 hjulbolte eller
5 hjulbolte.

mvh
/bo





Deaster (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 11-06-04 11:17

Peter Christiansen wrote:

> Hej Bo
>
> Nu er jeg endeligt kommet dertil hvor jeg rent faktisk bliver nødt til
> at skifte mine lejer på min laguna, men min mekaniker vil helst have
> at jeg kommer med lejerne, så skal han nok skifte dem. Har du de
> nøjagtige mål på lejerne, og hvor kan jeg så købe dem.


Undskyld, men hvad er det for et amatørværksted som ikke kan finde ud
at indkøbe lejer ?


--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Roberto Saldo (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 11-06-04 11:18

Deaster wrote:
> Peter Christiansen wrote:
>
>
>>Hej Bo
>>
>>Nu er jeg endeligt kommet dertil hvor jeg rent faktisk bliver nødt til
>>at skifte mine lejer på min laguna, men min mekaniker vil helst have
>>at jeg kommer med lejerne, så skal han nok skifte dem. Har du de
>>nøjagtige mål på lejerne, og hvor kan jeg så købe dem.
>
>
>
> Undskyld, men hvad er det for et amatørværksted som ikke kan finde ud
> at indkøbe lejer ?

Perlegrusorangeværksted?

--
Roberto Saldo

bme (11-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 11-06-04 12:09


"> >
> > Undskyld, men hvad er det for et amatørværksted som ikke kan finde ud
> > at indkøbe lejer ?
>
> Perlegrusorangeværksted?
>
>

nej, det var noget med at mekanikeren mente at hele navet skulle skiftes,
men så vidt jeg kan se ud fra de oplysninger jeg har, kan der fås et leje,
så navet ikke skal skiftes.

/bo



Klaus Rejkjær (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 11-06-04 14:35

> nej, det var noget med at mekanikeren mente at hele navet skulle skiftes,
> men så vidt jeg kan se ud fra de oplysninger jeg har, kan der fås et leje,
> så navet ikke skal skiftes.
>
Det har han ret i, men prøv at ringe til Autohaus Ramm i Flensborg og bestil
varerne - de taler også Dansk. Det koster som regel under det halve af hvad
Volvo/Renault DK mener de skal have for delene.

Du skal oplyse bilens typenr. når du ringer. Det står på et mærke nederst på
højre B-stolpe.

MVH Klaus



bme (11-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 11-06-04 14:54


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40c9b507$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > nej, det var noget med at mekanikeren mente at hele navet skulle
skiftes,
> > men så vidt jeg kan se ud fra de oplysninger jeg har, kan der fås et
leje,
> > så navet ikke skal skiftes.
> >
> Det har han ret i, men prøv at ringe til Autohaus Ramm i Flensborg og
bestil
> varerne - de taler også Dansk. Det koster som regel under det halve af
hvad
> Volvo/Renault DK mener de skal have for delene.

Ret i at hele navet skal skiftes ? umiddelbart ser det ud til at der kan fås
et reserveleje eller hvad? kig evt på denne tegning
http://www.plan.auc.dk/~bmel00/laguna.jpg

Kan han ikke nøjes med lejet i den stiplede kasse?

/bo



Klaus Rejkjær (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 11-06-04 16:28

>
> Ret i at hele navet skal skiftes ? umiddelbart ser det ud til at der kan
fås
> et reserveleje eller hvad? kig evt på denne tegning
> http://www.plan.auc.dk/~bmel00/laguna.jpg
>
> Kan han ikke nøjes med lejet i den stiplede kasse?
>
Nej, selvfølgelig ikke hele navet. Det jeg mente var, at man køber hele
enheden med lejet i - ikke noget med løse lejer m.m. Jeg købte det til min
Renault Safrane i Tyskland for ca. 1.450,00 inkl. fragt til hoveddøren.
Volvo/Renault ville have 2.850,00 for det samme. Der skulle skiftes to stk,
og man kan altså få meget god rødvin for forskellen

MVH Klaus



bme (11-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 11-06-04 16:36

> >
> Nej, selvfølgelig ikke hele navet. Det jeg mente var, at man køber hele
> enheden med lejet i - ikke noget med løse lejer m.m.

Så er vi enige

> Jeg købte det til min
> Renault Safrane i Tyskland for ca. 1.450,00 inkl. fragt til hoveddøren.
> Volvo/Renault ville have 2.850,00 for det samme. Der skulle skiftes to
stk,
> og man kan altså få meget god rødvin for forskellen
>
>

bj-autodele.dk har det tilsyneladende til 1128,- plus moms og fragt - gad
vide hvad renault tager for det?

Er der ikke noget med at der ligger noget der hedder birkegården eller lign.
der sælger billige originale renaultdele?

/bo



Klaus Rejkjær (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 11-06-04 18:04

>
> Er der ikke noget med at der ligger noget der hedder birkegården eller
lign.
> der sælger billige originale renaultdele?
>
Birkegården ligger i Jylland. Manden hedder Mogens, og er tidligere ansat
ved Autohaus Ramm. Jeg kender ikke hans priser, men iflg. folk i Club
Renault, skulle det være OK. Han ved i hvert fald mere om Renault end dem
der arbejder hos de aut. forhandlere i DK - hvilket desværre ikke siger ret
meget ;o(

MVH Klaus



alexbo (12-06-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 12-06-04 08:15


"bme" skrev

> Kan han ikke nøjes med lejet i den stiplede kasse?

Det er navet, lejet sidder indeni.

mvh
Alex Christensen





bme (12-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 12-06-04 11:39


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:caeap2$qcf$3@news.cybercity.dk...
>
> "bme" skrev
>
> > Kan han ikke nøjes med lejet i den stiplede kasse?
>
> Det er navet, lejet sidder indeni.

ok, men så vidt jeg husker gik den oprindelige historie vist på at skifte
hele klumpen (markeret som 1 hhv. 2), og at den skulle koste trekvart
bondegård.

/bo



alexbo (12-06-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 12-06-04 13:24


"bme" skrev

> ok, men så vidt jeg husker gik den oprindelige historie vist på at skifte
> hele klumpen (markeret som 1 hhv. 2), og at den skulle koste trekvart
> bondegård.

Tja, det skal jeg ikke kunne sige, jeg forstod indlægget sådan, at
værkstedet havde sagt at man ikke kunne skifte mindre end navet, og
bilejeren siger "jeg kan skaffe et leje", hvorefter værkstedet tilbyder at
skifte det.

Noget andet er, at hvis lejet har kværnet rundt på spindelen (1) så kan det
blive nødvendigt at skifte den også.

mvh
Alex Christensen





Peter Christiansen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Christiansen


Dato : 13-06-04 14:35

Hej igen
Det drejer sig om en model K568 og det er med 4 hjulbolte (altså pr. hjul
Peter

bme (13-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 13-06-04 17:00

> Hej igen
> Det drejer sig om en model K568 og det er med 4 hjulbolte (altså pr. hjul


Ok. Jeg går ud fra at du har fulgt lidt med i tråden. Alexbo påpeger at det
der er i den stiplede kasse på den nedenstående tegning normalt er det man
kalder navet og ikke lejet. Såfremt det var det din mekaniker ville skifte,
så har han ret i at der skal et nyt nav til. Det kan være jeg misforstd da
vi snakkede for et par måneder siden, og troede at han ville skifte hele
spindlen og navet - (markeret som 1, 2 og 3).

http://www.plan.auc.dk/~bmel00/laguna.jpg

I hvert fald skal du have fat i komponenten i den stiplede kasse (nr 3). Den
har umiddelbart reservedel nr 77 01 205 477 til din bil.

nu kan jeg ikke huske hvad du skulle give ved din mekker, men du kan
sammenligne prisen med http://www.birkegaardens-autodele.dk/ eller
http://www.bj-autodele.dk/

/bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste