/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Standardrelæerne til biler?
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 10-06-04 22:05

Hej!

Hvordan er forbindelserne på de alm. to typer "universal-relæer" til biler?
Nogen der har en god tegning eller et link?

Relæet bruges til mit horn...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

 
 
jan@stevns.net (11-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-06-04 06:23

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Hvordan er forbindelserne på de alm. to typer "universal-relæer" til biler?
>Nogen der har en god tegning eller et link?

Hvis du kigger på gruppens sider , under hvordan gøres , og ser på
kørelys til en gammel völle - så er der en tegning der

det plejer da at stå på relæ'erne

85+86 er relæspolen
30+87 er kontaktsættet

hvis det er et skifte-relæ , er der også en 87a

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/taagelygter_volvo/taagelygter.htm




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Kim Voss Schrader (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 11-06-04 08:16

Hej!

jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> Hvis du kigger på gruppens sider , under hvordan gøres , og ser på
> kørelys til en gammel völle - så er der en tegning der

Nå ja, thanx :)

> det plejer da at stå på relæ'erne

Jaeh, men relæerne kunne tænkes at være ret fedtede (Tectyl) og så er gode råd
jo dyre

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fam. Olsen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 11-06-04 14:27


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40C95C19.AA9B1C25@tdcadsl.dk...
> Jaeh, men relæerne kunne tænkes at være ret fedtede (Tectyl) og så er gode
råd
> jo dyre

Så må du rense dem af. Stikbensplaceringerne kan i nogle tilfælde være
forskellige selv om det er det samme der sker inden i.


MVH Niels



Kim Voss Schrader (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 11-06-04 15:25

Hej!

"Fam. Olsen" wrote:
>
> Så må du rense dem af. Stikbensplaceringerne kan i nogle tilfælde være
> forskellige selv om det er det samme der sker inden i.

Ja, det ender jo nok med det

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

jan@stevns.net (11-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-06-04 16:04

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Ja, det ender jo nok med det

<mobbemode>

Du spørger jo ofte selv til hvad folk dog vil med et diagram
(andetsteds) - så jeg undrer mig lidt over hvorfor du ikke bare fatter
multimetret og hitter relæspolen - <<grin.wav>>

</mobbemode>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Kim Voss Schrader (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 11-06-04 16:05

Hej!

jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Ja, det ender jo nok med det
>
> <mobbemode>
>
> Du spørger jo ofte selv til hvad folk dog vil med et diagram
> (andetsteds) - så jeg undrer mig lidt over hvorfor du ikke bare fatter
> multimetret og hitter relæspolen - <<grin.wav>>
>
> </mobbemode>

Ja, det er rigtigt. Men det er fordi man relativt nemt kan fikse standardfejl i
fjernsyn/forstærkere o.lign. Jeg står ikke og forbinder tilfældige punkter til
12V for at gennemskue virkemåden

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Roberto Saldo (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 11-06-04 17:30

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> jan@stevns.net wrote:
>
>>Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>>
>>
>>>Ja, det ender jo nok med det
>>
>><mobbemode>
>>
>>Du spørger jo ofte selv til hvad folk dog vil med et diagram
>>(andetsteds) - så jeg undrer mig lidt over hvorfor du ikke bare fatter
>>multimetret og hitter relæspolen - <<grin.wav>>
>>
>></mobbemode>
>
>
> Ja, det er rigtigt. Men det er fordi man relativt nemt kan fikse standardfejl i
> fjernsyn/forstærkere o.lign. Jeg står ikke og forbinder tilfældige punkter til
> 12V for at gennemskue virkemåden

Det er faktisk ikke engang løvn.

Jeg har faktisk haft en smule tinitus siden jeg skulle montere et
dobbelt sneglehorn i broderens Astra og opdagede at, modsat de ældre
Opel'er, trækker båthornskontakten til stel og hornet har +12v kontant
på den anden pol ... BÅT 120dB på 10cm's afstand.

Mvh
Roberto (iiiiiiiiiiiiiii)


Uffe Ravn (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-06-04 00:57


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev

> Det er faktisk ikke engang løvn.
>
> Jeg har faktisk haft en smule tinitus siden jeg skulle montere et
> dobbelt sneglehorn i broderens Astra og opdagede at, modsat de ældre
> Opel'er, trækker båthornskontakten til stel og hornet har +12v kontant
> på den anden pol ... BÅT 120dB på 10cm's afstand.
>
> Mvh
> Roberto (iiiiiiiiiiiiiii)

"Indtal beskeden når hyletonen er forbi"

Mvh. Tinitusforeneingen.



Roberto Saldo (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 12-06-04 09:28

Uffe Ravn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev
>
>
>>Det er faktisk ikke engang løvn.
>>
>>Jeg har faktisk haft en smule tinitus siden jeg skulle montere et
>>dobbelt sneglehorn i broderens Astra og opdagede at, modsat de ældre
>>Opel'er, trækker båthornskontakten til stel og hornet har +12v kontant
>>på den anden pol ... BÅT 120dB på 10cm's afstand.
>>
>>Mvh
>> Roberto (iiiiiiiiiiiiiii)
>
>
> "Indtal beskeden når hyletonen er forbi"
>
> Mvh. Tinitusforeneingen.

Heh heh.

Det er forresten en god grund til at fjerne stel på akkumulatoren
inden der pilles.

Mvh
Roberto


jan@stevns.net (12-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-06-04 11:19

Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :

>Heh heh.

>Det er forresten en god grund til at fjerne stel på akkumulatoren
>inden der pilles.

Hvordan hulen vil du kontrollere om dytteren dytter, hvis du har
pillet stel af ? <fnis>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Uffe Ravn (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-06-04 15:43


<jan@stevns.net> skrev

> >Det er forresten en god grund til at fjerne stel på akkumulatoren
> >inden der pilles.
>
> Hvordan hulen vil du kontrollere om dytteren dytter, hvis du har
> pillet stel af ? <fnis>

Personligt har jeg anvendt en klud i hornet, hvis jeg roder med horn. Så
bliver naboen heller ikke så irretereet.

Mvh.



jan@stevns.net (12-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-06-04 16:44

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Personligt har jeg anvendt en klud i hornet, hvis jeg roder med horn. Så
>bliver naboen heller ikke så irretereet.

Ahhhhh...... så var det derfor Sierra'ens horn kun kom med et spagt
miip miip

;)



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Uffe Bærentsen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-06-04 22:42


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:i59mc099s0oo19n5ofpvgs6da6oo7ksrag@dtext.news.tele.dk...

> Ahhhhh...... så var det derfor Sierra'ens horn kun kom med et spagt
> miip miip

Har du da ikke forvekslet hornet med Beaker fra MuppetShow,
eller var det RoadRunner?
Lyder lidt derhenad




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



jan@fedtegreven.dk (15-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 15-06-04 16:31

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Har du da ikke forvekslet hornet med Beaker fra MuppetShow,
>eller var det RoadRunner?
>Lyder lidt derhenad

Det var roadrunner lyden - med en 0,001w højttaler ;(




--
jan@fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

jan@stevns.net (11-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-06-04 17:39

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg står ikke og forbinder tilfældige punkter til
>12V for at gennemskue virkemåden

Nu er automotiv el, ikke just karakteriseret som hørende til i den
raketvidenskabelige afdeling, så sådanne ting som et relæ med 4
terminaler, hvor man jo næsten må forvente at de 2 af dem hører til en
spole - dem plejer jeg hurtigt at lure med 2 ledninger fra akku'en

Når der lyder kliklyde, så fandt man spolen - hvis ens ledninger
smeltede, så fandt man det kontaktsæt der er sluttet, når relæet ikke
er trukket - *ren amerikanerfejlfinding* ~

Sit down and wait for maximum smoke !




--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

JBH (11-06-2004)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 11-06-04 18:16

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:rnnjc0p994hiioi14860kcihu1vq4eh40i@dtext.news.tele.dk...
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Jeg står ikke og forbinder tilfældige punkter til
> >12V for at gennemskue virkemåden
>
> Nu er automotiv el, ikke just karakteriseret som hørende til i den
> raketvidenskabelige afdeling, så sådanne ting som et relæ med 4
> terminaler, hvor man jo næsten må forvente at de 2 af dem hører til en
> spole - dem plejer jeg hurtigt at lure med 2 ledninger fra akku'en
>
> Når der lyder kliklyde, så fandt man spolen - hvis ens ledninger
> smeltede, så fandt man det kontaktsæt der er sluttet, når relæet ikke
> er trukket - *ren amerikanerfejlfinding* ~
>
> Sit down and wait for maximum smoke !
>
>

Metoden bruges nu også indenfor Kim´s (og mit) arbejdsområde.

På radio/tv mekanikersprog omtales den vist som "indianermetoden"

Sluttelig kan man konkludere at elektronik komponenter er fulde af røg for
når den slipper ud dur komponenten ikke længere...

mvh
JBH



jan@stevns.net (11-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-06-04 18:42

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Metoden bruges nu også indenfor Kim´s (og mit) arbejdsområde.

>På radio/tv mekanikersprog omtales den vist som "indianermetoden"

Nu er jeg selv gammel radiomekaniker - og i årene 76-90, kaldte vi
det, der hvor jeg var, for amerikanerfejlfinding

Hvis ordene FindOmgåendeNytArbejde siger dig noget, så var jeg der ;)

>Sluttelig kan man konkludere at elektronik komponenter er fulde af røg for
>når den slipper ud dur komponenten ikke længere...

Hehe ....

Vi legede mere med kontakt60 dåser :

Limede 4 Phillips trykruller på , så dåsen fik hjul, prikkede et hul,
en lighter til , og man så hvor langt dåsen kunne køre ....... fnis


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Kim Voss Schrader (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 11-06-04 19:40

Hej!

jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Jeg står ikke og forbinder tilfældige punkter til
> >12V for at gennemskue virkemåden
>
> Nu er automotiv el, ikke just karakteriseret som hørende til i den
> raketvidenskabelige afdeling, så sådanne ting som et relæ med 4
> terminaler, hvor man jo næsten må forvente at de 2 af dem hører til en
> spole - dem plejer jeg hurtigt at lure med 2 ledninger fra akku'en

Ja ja, det gennemskuer man jo rimeligt hurtigt. Dog er det da nemmere at vide
hvordan det er opbygget inden man går igang :)

> Når der lyder kliklyde, så fandt man spolen - hvis ens ledninger
> smeltede, så fandt man det kontaktsæt der er sluttet, når relæet ikke
> er trukket - *ren amerikanerfejlfinding* ~

Yes yes, det lærte jeg på første semester

> Sit down and wait for maximum smoke !

Det havde jeg så håbet på at undgå :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fam. Olsen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 11-06-04 23:23


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:rnnjc0p994hiioi14860kcihu1vq4eh40i@dtext.news.tele.dk...

> Nu er automotiv el, ikke just karakteriseret som hørende til i den
> raketvidenskabelige afdeling,

Du har måske aldrig hørt om en Opel "Rakett"??


MVH Niels



jan@stevns.net (11-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-06-04 23:51

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>> Nu er automotiv el, ikke just karakteriseret som hørende til i den
>> raketvidenskabelige afdeling,

>Du har måske aldrig hørt om en Opel "Rakett"??

Joda - jeg har tilmed selv haft et par stykker af dem - tilmed en
dieselhakker, den var dælme ikke i føromtalte afdeling ;)



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fam. Olsen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 11-06-04 23:22


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40C9CA24.AD641C6D@tdcadsl.dk...

Jeg står ikke og forbinder tilfældige punkter til
> 12V for at gennemskue virkemåden

Har du ikke mulighed for at bruge et ohmmeter?


MVH Niels



jan@stevns.net (11-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-06-04 23:52

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Har du ikke mulighed for at bruge et ohmmeter?

Kender du udtrykket "At ohme HC Ørsteds-værket" ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Uffe Ravn (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-06-04 00:55


<jan@stevns.net> skrev

> >Har du ikke mulighed for at bruge et ohmmeter?
>
> Kender du udtrykket "At ohme HC Ørsteds-værket" ?

Er ofte prøvet, sjovt nok viser det sig ofte at være kortsluttet, underligt
egentlig

Mvh.



jan@stevns.net (12-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-06-04 01:07

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Er ofte prøvet, sjovt nok viser det sig ofte at være kortsluttet, underligt
>egentlig

netop - men hvorfor fiser sikringen så ?

.....bare fordi man ....



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Uffe Ravn (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-06-04 01:06


<jan@stevns.net> skrev

> >Er ofte prøvet, sjovt nok viser det sig ofte at være kortsluttet,
underligt
> >egentlig
>
> netop - men hvorfor fiser sikringen så ?
>
> ....bare fordi man ....

Du anvender et meter med for høj målestrøm
Skift batteriet til et der er halvtræt.

9,1mm. forresten!

Og alle paraplyerne er landet.

Mvh.



jan@stevns.net (12-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-06-04 01:59

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Og alle paraplyerne er landet.

8 eller 4 ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Uffe Ravn (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-06-04 10:03


<jan@stevns.net> skrev

> >Og alle paraplyerne er landet.
>
> 8 eller 4 ?

4+4*2=16

Mvh.



Roberto Saldo (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 12-06-04 10:48

Uffe Ravn wrote:
> <jan@stevns.net> skrev
>
>
>>>Og alle paraplyerne er landet.
>>
>>8 eller 4 ?
>
>
> 4+4*2=16

4*2 = 8
8+4= 12

(4+4)*2 = 16

Mvh
Roberto


jan@stevns.net (12-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-06-04 11:21

Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :

>4*2 = 8
>8+4= 12

Din notation er forkert

4 + 4x2 .....


Jep - jeg var gået ud af den stråtækte, da de begyndte at lege med
mængdelære


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Uffe Ravn (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-06-04 15:41


<jan@stevns.net> skrev

> Jep - jeg var gået ud af den stråtækte, da de begyndte at lege med
> mængdelære

Anyway 8 til indsugning og 8 til udstødning, i alt 16, og motoren er som
bekende med 8 ventiler=nok til 2 motorer.

Mvh.



Uffe Ravn (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 12-06-04 10:56


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev

> (4+4)*2 = 16

Naturligvis.

Mvh.



jan@stevns.net (12-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-06-04 11:19

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>4+4*2=16

det giver da kun 12 ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fam. Olsen (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 12-06-04 15:34


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:3rdkc09belvpg80fjh1diab527mo95a9ku@dtext.news.tele.dk...
> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :
>
> >Har du ikke mulighed for at bruge et ohmmeter?
>
> Kender du udtrykket "At ohme HC Ørsteds-værket" ?

Næ, det har jeg aldrig hørt om.


MVH Niels



jan@stevns.net (12-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-06-04 16:45

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Næ, det har jeg aldrig hørt om.

Så er du eddermuggeme ikke elektriker da ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fam. Olsen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 13-06-04 11:15


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:d79mc01mv9csdfqphlp18grpseqht73s2p@dtext.news.tele.dk...
> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :
>
> >Næ, det har jeg aldrig hørt om.
>
> Så er du eddermuggeme ikke elektriker da ;)

Nej fy faen da. Epileptrikker bliver jeg sgu aldrig. Så ville jeg bare gå
rundt med strithår a'la Albert Einstein

Næ du jeg er mekaniker, og bliver nok aldrig andet. Det er jo rart at leve
af sin hobby. ))


MVH Niels



Uffe Bærentsen (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-06-04 22:47


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:3rdkc09belvpg80fjh1diab527mo95a9ku@dtext.news.tele.dk...
> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :
>
> >Har du ikke mulighed for at bruge et ohmmeter?
>
> Kender du udtrykket "At ohme HC Ørsteds-værket" ?

Var det ikke SOAR der reklamerede med at det kunne deres instrumenter tåle.
(og ja, det er længe siden)



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Uffe Ravn (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 14-06-04 23:39


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> > >Har du ikke mulighed for at bruge et ohmmeter?
> >
> > Kender du udtrykket "At ohme HC Ørsteds-værket" ?
>
> Var det ikke SOAR der reklamerede med at det kunne deres instrumenter
tåle.
> (og ja, det er længe siden)

Flukes kan ihvertfald tåle det, det har jeg ved flere lejligheder bevist.

Mvh. Den anden Uffe



jan@fedtegreven.dk (15-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 15-06-04 16:33

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Flukes kan ihvertfald tåle det, det har jeg ved flere lejligheder bevist.

<<< et_ikke_spor_undrende_ansigtsudtryk.avi >>>

Samme her - jeg blev træt af at skifte sikringer i Jemco'en


--
jan@fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 15-06-04 16:47


<jan@fedtegreven.dk> skrev

> jan@fedtegreven.dk
>
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jan at stevns i forklædning?

Mvh.



Mogens Knudsen (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-06-04 18:02

On Tue, 15 Jun 2004 17:47:17 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Jan at stevns i forklædning?

Næppe: www.fedtegreven.dk

/Mogens
www.tykke.dk/index.php?location=Film&index=2&dir=336

Uffe Ravn (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 15-06-04 21:04


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev

> >Jan at stevns i forklædning?
>
> Næppe: www.fedtegreven.dk

Nårh nej, DEN side ligner ikke noget fra Jan at stevns hånd.

Mvh.



jan@fedtegreven.dk (15-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 15-06-04 21:53

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Nårh nej, DEN side ligner ikke noget fra Jan at stevns hånd.

det er det søreme heller ikke ....

Det er svoger's domæne - ham Nisse ;)


--
jan@fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

jan@fedtegreven.dk (15-06-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 15-06-04 21:51

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Jan at stevns i forklædning?

Naehhh - domænenavnet var bare så herligt ;)


--
jan@fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste