Larm i 1. gear på Vento 92...
Fra : CNS

Dato : 10-06-04 22:04

Hej,

Jeg har et lidt underligt problem med min "nye" Vento fra '92 ... den kører
sådan set og starter fint nok.. MEN.. når jeg skal starte i 1. gear det
første kvarters tid, knager og knaser bilen som om den er ved at falde fra
hinanden.. den ta'r dog ved helt perfekt, og problemet ligger Kun i 1. gear
og ikke i nogle andre gear.. og det er som sagt kun lige i starten det
sker... nogen der har nogen anelse om hvad det kan være, der er galt??!
Bilen er netop kommet igennem et syn uden anmærkninger, så jeg vil da ikke
tro at det er noget helt galt..?

Bilen har lidt sænket undervogn, og udstødningen hænger lidt lavt (altså
ikke på den oprindelige plads) fordi den ellers ville gå imod plastic'en
bagpå og jeg har fået at vide af en mekaniker at det højst sandsynligvis er
udstødningen der går imod karosseriet...(udstødningen er original, selvom
den er dobbelt? - altså ( ) ( ) bagpå istedet for ( ) - hvis i forstår
;) ) - kan det være det? og er det noget jeg skal være bange for? ;) Jeg har
lige postet et billede i dk.binaer.motor af udstødningen, så I kan se om det
er noget ... ( news:caai3r$i5f$1@news.net.uni-c.dk )

Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

Fra : Rasmus

Dato : 11-06-04 15:53

"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> wrote in message
> [...]
har
> lige postet et billede i dk.binaer.motor af udstødningen, så I kan se om

Hvis Vento´en minder om Golf II i opbygningen ved bagbroen (udstødningen
slår et knæk op over bagbroen og ned igen) er der en god chance for at din
udstødning går på bagbroen når du sætter i gang fra 1. gear.

Jeg ville sætte nogle andre gummiophæng på den udstødning så den kommer op
på plads

mvh
Rasmus

Fra : Olesen

Dato : 11-06-04 16:56

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Vento´en minder om Golf II i opbygningen ved bagbroen (udstødningen
> slår et knæk op over bagbroen og ned igen) er der en god chance for at din
> udstødning går på bagbroen når du sætter i gang fra 1. gear.

Hvad så når der sætte i 2. gear ?
Motorophæng mv. bør da give sig ca. lige meget her,
eller alt efter acceleration ?

Fra : Rasmus

Dato : 11-06-04 17:19

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så når der sætte i 2. gear ?
> Motorophæng mv. bør da give sig ca. lige meget her,
> eller alt efter acceleration ?

Ham jeg kender der havde problemet, havde det vist kun i 1.gear
Det hjalp vist da han fik sat udstødningen ordentligt sammen og hængt op i
alle gummiophæng.

mvh
Rasmus

Fra : Olesen

Dato : 12-06-04 09:19

> Ham jeg kender der havde problemet, havde det vist kun i 1.gear
> Det hjalp vist da han fik sat udstødningen ordentligt sammen og hængt op i
> alle gummiophæng.

Besynderligt egentlig.
For motoren bevæger sig vel på samme måde i 1.2.3.4.5 gear *S*.