Defekt Lambda sonde ?
Fra : Hugo

Dato : 09-06-04 21:23

Min Ford Mondeo hugger frem og tilbage når jeg slipper gassen, og når jeg
træder på speederen igen ved kø kørsel.

Er det Lambda sonden der er defekt ?

Mvh. Hugo

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 21:41

> Min Ford Mondeo hugger frem og tilbage når jeg slipper gassen, og når jeg
> træder på speederen igen ved kø kørsel.
>
> Er det Lambda sonden der er defekt ?

Måske.......men det kan en udlæsning af fejlkoderne afgøre fordi det kan
være 117 andre ting med motorstyringen som giver samme opførsel.
Hvis der ikke er fejl i computeren så er det MEGET sansynligt at det er
tændkablerne som er defekte. Da jeg skiftede mine tændkabler i min mondeo
var det vitterlig som at få en ny motor lagt i bilen.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 09-06-04 22:01

Hejsa

Tom skrev:

> [...]
> er tændkablerne som er defekte. Da jeg skiftede mine tændkabler i min
> mondeo var det vitterlig som at få en ny motor lagt i bilen.

Kan det virkelig være tændkablerne der får den til at hugge ?
Min Vectra gør det samme, men jeg troede egentlig det skyldes
motorstyringen....

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 22:06

> Kan det virkelig være tændkablerne der får den til at hugge ?
> Min Vectra gør det samme, men jeg troede egentlig det skyldes
> motorstyringen....

Ja det var det ved min mondeo og jeg gik og frygtede at det var en eller
andet afsindig svær fejl at finde, men en telefonopringning til Fords
værksted hvor værkføreren sagde at det lød som tændkablerne......og han
havde ret.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 09-06-04 22:06

Hejsa

Tom skrev:

> [...]
> eller andet afsindig svær fejl at finde, men en telefonopringning til
> Fords værksted hvor værkføreren sagde at det lød som

Så må jeg prøve med et nyt sæt kabler så.
Motorstyringen melder ingen fejl, troede bare at huggeriet
var en "feature" fra Opel's side

/Brian

Fra : L

Dato : 10-06-04 17:09

Hej
Hvilken motortype har du??

Fra : Hugo

Dato : 10-06-04 17:51

"L" <ulund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvilken motortype har du??

Zetec 1,8

Hugo

Fra : Brian

Dato : 10-06-04 20:21

Hejsa

L wrote:

> Hej
> Hvilken motortype har du??

En X20XEV mener jeg den hedder.
2.0 Ecotec 16V... hvis det var mig du spurgte

/Brian