Hvordan køber man nye dæk?
Fra : Ole N

Dato : 08-06-04 18:47

Hej grup

Ja, jeg ved godt at det lyder som et tåbeligt spørgsmål, men jeg mener
selvfølgelig bedst og billigst.
Det jeg er ude efter er naturligvis jeres erfaringer mht. dæk-køb.

Så vidt jeg kan forstå er det bedst at købe dækkene over nettet og så få det
lokale autoværksted til at sætte dem på og afbalancere og hvad der ellers
skal gøres, eller hva'? Hvad skal man max. give for montering (jeg regner
kun med at købe to ad gangen).

"Jamen hvorfor køber du ikke bare nogen, hvor dyrt kan det være!"
-Det kan satme være rigtigt dyrt, da det er 225/50/16 som koster en
bondegård så vidt jeg kan se, ca. 6000 kr. bare for fire dæk.
Jeg skal om nogle måneder også bruge to "alm." vinterdæk 195/65/15, men de
skal vel købes et andet sted....

Desuden har jeg jo læst Tænk og Test som ca. hver år tester sommer -og
vinterdæk, og her er der altid en testvinder som både er lydløs og bremser
godt osv. osv. (jeg tror koden er "kattemad" i denne måned og det kunne
da være rart med et par ordentlige dæk, sååå....
Hvad gør man/I?

mvh OleN

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-06-04 19:03

Ole N wrote:
> Hvad gør man/I?

Hvis du bor i nærheden af Sakskøbing, så vil jeg anbefale dig (og andre) et
smut forbi Kjelds Dækservice
Dér fik jeg 4 dæk [1] inkl. montering/afbalancering for kun 150,- over hvad
identiske dæk havde kostet mig via www.daekonline.dk (og det er ekskl.
montering/afbalancering).

Hankook Ventus K104 Sport; som jeg er yderst tilfreds med

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 08-06-04 19:15

"Ole N" <ole@nystrom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bondegård så vidt jeg kan se, ca. 6000 kr. bare for fire dæk.
> Jeg skal om nogle måneder også bruge to "alm." vinterdæk 195/65/15, men de

Prøv at tjekke hér: http://www.daekimporten.dk

Du kan få 225/65-15 fra 3.500,- og opefter, for 4 stk. Mærkevare fra 4.000,-
opefter.

M.v.h.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-06-04 04:58

Ole N wrote:
> "Jamen hvorfor køber du ikke bare nogen, hvor dyrt kan det være!"
> -Det kan satme være rigtigt dyrt, da det er 225/50/16 som koster en
> bondegård så vidt jeg kan se, ca. 6000 kr. bare for fire dæk.

Det var mange penge...
http://www.cf-offroad.dk:4567/index.php/?sel=1&rim=16&width=225&profile=50&rimi=-1&height=-1&widthi=-1

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-06-04 20:15

> Det var mange penge...

http://www.cf-offroad.dk:4567/index.php/?sel=1&rim=16&width=225&profile=50&rimi=-1&height=-1&widthi=-1

Det var lidt sjovt et continental premium contact 205-55/16 i V udgave
koster 793 mens det samme dæk i H udgave koster 1160

Hvordan kan det være ?

Hilsen Jørgen

Fra : Ole N

Dato : 09-06-04 21:21

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var lidt sjovt et continental premium contact 205-55/16 i V udgave
> koster 793 mens det samme dæk i H udgave koster 1160

Hva'ba hvad er det?
På mit står der nu R er det hastigheden?
Hvor fandt du prisen på H?

mvh OleN

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-06-04 21:38

> Hva'ba hvad er det?
> På mit står der nu R er det hastigheden?
> Hvor fandt du prisen på H?

Jeg ændrede lidt på størelsen af dækket til en størelse jeg måske selv skal
bruge.
http://www.cf-offroad.dk:4567/index.php/?sel=1&rim=16&width=205&profile=55&rimi=-1&height=-1&widthi=-1

Hilsen jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-06-04 00:00

Jørgen L. wrote:

> [...]
>
> Det var lidt sjovt et continental premium contact 205-55/16 i V udgave
> koster 793 mens det samme dæk i H udgave koster 1160

Yderst simplet...

Jeg har en del leverandører. De to dæk kommer fra hver deres leverandør. Jeg
har 3.980 forskellige dæk, hvoraf der er gengangere. Når størrelse, model og
hastighed er den samme, tager databasen den billigeste - også selvom det
dyrere kan køre hurtigere...

Og ja, jeg sælger ikke mange af ovenstående med H...

--
Mvh. Morten Fruergaard