87'er patrol motor
Fra : Tobias Larsen

Dato : 08-06-04 17:51

Jeg har som tidligere skrvet kig på en Nissan Patrol 3.3 fra 87. Det er en 5
dørs lang model.
Idag var jeg så ude og kører en tur i den, og den var da ok at tøffe rundt
i... MEN motoren var temlig sløv. Efter turen åbnede jeg hjelmen, og der
fandt jeg den nok så berømte begravede hund, turboen manglede. Jeg troede at
modellen fra 87 kune kunne fås som Turbo Diesel.

Hvordan er det med den normale diesel udgave, er den noget værd hvis man kan
leve med den lidt sløve motor? Kan man sætte en turbo på for rimelige penge?
Er der andet at være opmærksom på mht diesel vs. turbo diesel.

Tobias Larsen

Fra : Olesen

Dato : 08-06-04 18:30

"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det med den normale diesel udgave, er den noget værd hvis man
kan
> leve med den lidt sløve motor? Kan man sætte en turbo på for rimelige
penge?

Jeg tror du skal glemme dên Patrol, og så søge
efter en anden.
Du er fascineret af 3.3 diesellyden, forståeligt,
men hvis den ikke engang har turbofløjtet,
så tror jeg hurtig du blir' træt af den.
Man køber vel kun en Patrol pga. lyden.)

Fra : Tobias Larsen

Dato : 08-06-04 21:30

> [...]
> men hvis den ikke engang har turbofløjtet,
> så tror jeg hurtig du blir' træt af den.
> Man køber vel kun en Patrol pga. lyden.)
Jaaa, det har vel en stor betydning.

Jeg må rundt og kigge lidt forskelligt, jeg brydder mig bare ikke om at
kører rundt til private og glo på deres biler uden af have en egentlig
intention om at købe den. Men det er måske bare mig der er underlig?

Tobias

Fra : Brian

Dato : 08-06-04 21:36

Hejsa

Tobias Larsen skrev:

> [...]
> at kører rundt til private og glo på deres biler uden af have en
> egentlig intention om at købe den. Men det er måske bare mig der er

Både og

Som sælger er det møgtræls med en "knægt" der bare vil kigge....
men har vi alligevel ikke alle været der ?

/Brian

Fra : Tobias Larsen

Dato : 08-06-04 21:45

"Brian" <brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Både og
>
> Som sælger er det møgtræls med en "knægt" der bare vil kigge....
> men har vi alligevel ikke alle været der ?
>
> /Brian

Det er vel det, jeg ville helts kigge hos en forhandler, problemet er bare
at inden for 150km er den eneste den med alm diesel og så en i Silkeborg(bor
i Dronninglund, 30km nord for Aalborg.) Men man kan vel ringe og lave en
aftale med folk.

Tobias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-06-04 10:02

Tobias Larsen wrote:
> [...]
> at kører rundt til private og glo på deres biler uden af have en
> egentlig intention om at købe den. Men det er måske bare mig der er

Hvorfor vil du kigge, hvis du ikke vil købe?

Hvorfor vil du ikke købe privat?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Tobias Larsen

Dato : 09-06-04 10:34

meddelelse news:40c6d218$0$3055$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor vil du kigge, hvis du ikke vil købe?

Jeg vil jo også gerne købe en, det er bare om at finde den rigtige.

> Hvorfor vil du ikke købe privat?

Jeg syntes bare jeg har været uheldig de par gange jeg fx har handlet
knaller privat. Ved en forhandler har man jo lidt hold i hvem man køber af,
og hvad man får.

Hvordan er holdbarheden på motoren hvis man monterer intercooler. Som på
denne til 19.800.-Mærke og model: Nissan Patrol 3.3 TD
Årgang 1986

Supplerende tekst
Nissan Patrol 3.3 TD intercooler, '86, AVM-nav, bodylift, lange lasker,
bekl. hardtop m.ruder, kører godt

Min umildbare tanke går på at den er kørt af en "brian", men på den ndel
side kan det vel også bare værer en der går op i sin bil.

Eller skal man hellere gå efter en der er så original som muligt, som denne
til 17.000.-
Mærke og model: Nissan Patrol 3.3 TD 4x4
Årgang 1988
Farve Hvid

Supplerende tekst
Nissan Patrol 3.3 TD 4x4, '88, hvid, træk, Holder syn t.november '04. Der
medf. en stor mængde reservedele

Hvad ville du vælge?

> --
> Mvh. Morten Fruergaard

Tobias

Fra : TG4600

Dato : 09-06-04 10:47

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> wrote in message

> [...]
>
> Supplerende tekst
> Nissan Patrol 3.3 TD 4x4, '88, hvid, træk, Holder syn t.november '04. Der

Jeg ville ikke vlge nogen af dem, uden først at have set og hørt dem. Både
mht. rust og motor/gearkasse. Til den pris er det jo begrænset hvad man kan
kræve, men hvis du selv er til at skrue på bilen, så er der da muligheder.
Hvor langt har de kørt? Jeg synes at prisen er ret lav! Hvordan er de mht.
rust? Hvor meget skal der ofres før næste syn?

/TG

Fra : Tobias Larsen

Dato : 09-06-04 11:02

"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvor langt har de kørt? Jeg synes at prisen er ret lav! Hvordan er de mht.
> rust? Hvor meget skal der ofres før næste syn?

Jeg har endnu ikke set på nogen af dem, men overvejer at ringe på dem.
Hvordan er det med rust i siden/bunden af karosseriet, når bilen holdes
sammen af en underliggende ramme?

Tobias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-06-04 11:15

Tobias Larsen wrote:
> [...]
>
> Min umildbare tanke går på at den er kørt af en "brian", men på den
> ndel side kan det vel også bare værer en der går op i sin bil.

Det er svært at sige uden at se den, men risikoen for at den er meget rusten
og han prøver at skjule det, er stor. Den kan heller ikke umiddelbart synes
med bodylift og land lasker.

> [...]
> Farve Hvid
>
> Supplerende tekst
> Nissan Patrol 3.3 TD 4x4, '88, hvid, træk, Holder syn t.november '04.

Af disse to, vil jeg klart vælge den sidste. Du har ikke noget at bruge
AVM-nav, body lift og lange lasker til...

Det gælder bare om at være heldig. I august sidste år købte jeg en Patrol
med nyrenveret motor, motorvarmer, nysynet og uden rust for 28.000 kr.
Solgte den samme dag for 38.000 kr.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-06-04 17:33

On Wed, 9 Jun 2004 12:14:47 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Af disse to, vil jeg klart vælge den sidste.

Man køber ikke en Patrol uden turbo. Pressens dom - dengang bilen var
ny, og hvor motoren primært blev introduceret ifm. "bussen" - var dén,
at motoren klart var for lille til bilen!

/Mogens

Fra : Tobias Larsen

Dato : 09-06-04 18:08

> Man køber ikke en Patrol uden turbo. Pressens dom - dengang bilen var
> ny, og hvor motoren primært blev introduceret ifm. "bussen" - var dén,
> at motoren klart var for lille til bilen!
>
> /Mogens

Du sklle vel ikke have nogen artikler/tests fra den tid du evt kan sende til
mig? tola"snabela"aats"punktum"dk

Tobias

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-06-04 18:23

On Wed, 9 Jun 2004 19:08:02 +0200, "Tobias Larsen" <Fup@123.dk> wrote:

>Du sklle vel ikke have nogen artikler/tests fra den tid du evt kan sende til
>mig? tola"snabela"aats"punktum"dk

Man må kunne finde artiklerne via FDM.dk

/Mogens

Fra : Tobias Larsen

Dato : 09-06-04 18:38

> Man må kunne finde artiklerne via FDM.dk
>
> /Mogens

Var inde og kigge, det er kun for medlemmer og artiklerne går kun tilbage
til 96.

Tobias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-06-04 23:54