Kobling i GOLF III kaput
Fra : Tommy

Dato : 06-06-04 16:17

Min kobling er gået i "udu" ;o(

Den er mekanisk og det ser ikke ud til at kablet er i stykker. Derimod
"rutscher" kablet i den dims, som kablet går igennem (dimsen er ca. 10cm
lang m. en diameter på ca. 3 cm og sidder lige inde på den anden side af
motorrummet). Tager jeg kablet af koblingsarmen, der sidder på motorblokken,
så kan jeg trække i kablet og pedalen går op og ned inde i bilen - så jeg
tror ikke kablet fejler noget.

Er det den dims, der er i stykker eller? Nogen der har noget erfaring m.
sådan noget??

Fortsat god søndag

Fra : bme

Dato : 06-06-04 17:15

> [...]
> tror ikke kablet fejler noget.
>
> Er det den dims, der er i stykker eller? Nogen der har noget erfaring m.

Det er en automatisk koblingsjustering, og noget tyder på at den er defekt,
hvis koblingsarmen på gearkassen ikke bevæger sig når du træder pedalen ned.

/bo

Fra : alexbo

Dato : 06-06-04 17:24

"Tommy" skrev

> Er det den dims, der er i stykker eller?

Ja, det er kablets selvjustering, skift kablet med dims og det hele.

mvh
Alex Christensen