Cobra radio + "øreprop"
Fra : Dr Jones

Dato : 14-06-04 20:04

Hej der,

Jeg har læst en del indlæg ang. ovenstående.... bl.a. en der henviser til:

http://www.sonystyle.com/is-
bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-
Start;sid=wlWK9_F7jTWKFbG2qnWA_L53-sOYPkJYGhc=?
ProductSKU=MDRED21LP&Dept=pa&CategoryName=pa_Headphones_FontopiaEarbud

Er det ikke kun en øreprop??? Hva så med mic?

Kan man købe en hvilken som helst Cobra radio og forvente at f.x Sony
headset vil passe dertil?
(Mon ikke de alle er monteret med mini jack stik....?)

Erfaringer modtages gerne, også fra folk der bruger andet end lige Cobra
radioer...

(Er de mon så meget bedre??))

Jeg har købt en AGV X-vent hjelm, den larmer af h... til. Hvis jeg vipper
roen lidt bagover, forsvinder støjen men det er en anelse anstrengende og
ser ret bøvet ud
Hvilket mærke er No.1 mht støj, eller mangel på samme...

Ses

Jones....

Mvh Jones...

Fra : JO

Dato : 14-06-04 21:13

> [...]
>ser ret bøvet ud
>Hvilket mærke er No.1 mht støj, eller mangel på samme...

Meget støjsvage hjelme: Schubet Concept 2 (opklappelig) eller Schuberth S1,
Begge med indbygget solbrillefunktion.
http://www.schuberth.de/index2.htm

Jo

Fra : Armand

Dato : 15-06-04 18:15

JO <jobookingSLET@Hotmail.com> skrev i en

> Meget støjsvage hjelme: Schubet Concept 2 (opklappelig)

Klap-hjelme er generelt mere støjende end almindelige integral-hjelme,
hvorfor jeg ikke regner schubert C-2'en for decideret støjsvag :-|
Dén klassificering må være i forhold til andre klap-hjelme :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 14-06-04 22:27

Dr Jones wrote:

> Jeg har købt en AGV X-vent hjelm, den larmer af h... til. Hvis jeg vipper
> roen lidt bagover, forsvinder støjen men det er en anelse anstrengende og
> ser ret bøvet ud

Du kan formentlig dæmpe den støj, der kommer nedefra, ganske betydeligt
ved at bære en strikket halsedisse - eller to - min sorte halsedisse
fra Aagesen, Hvidovre, er lang nok til at nå fra kraven og op over ørerne.
Og til overflod holder jeg den på plads med en halsklud af bomuld, der er
viklet 1&#189; gang rundt om hals og kæbe.

Det lukker hjelmen bedre nedadtil og reducerer støjen mærkbart. Finten er
at holde halsedissen på plads over ørerne, når hjelmen trækkes ned over
dem. Men er hjelmen åben nedadtil, er der også plads til kløer to til den
opgave

De fleste hjelme kan støjdæmpes ganske mærkbart på den måde

> Hvilket mærke er No.1 mht støj, eller mangel på samme...

Nu ved jeg ikke, om X-vent er en klaphjelm, som generelt støjer mere end
alm. full face. Men Baehr's hjelme har et godt ry; deres danske agent gør
det også i samtaleanlæg, så måske skulle du finde ham - husker desværre
ikke lige navnet...
...Moto-et-eller-andet...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-06-04 23:12

http://www.motocom.dk

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Armand

Dato : 15-06-04 18:50

Dr Jones <djam50@NoSpamhotmail.com> skrev i en

> [...]
> og ser ret bøvet ud
> Hvilket mærke er No.1 mht støj, eller mangel på samme...

Det er det at magasinerne holder oplaget oppe på når de udgiver hjelm-tests!
Hold øjnene åbne og køb det første blad, indeholdende en hjelmtest, du
støder på!

Umiddelbart kan man være noget selvhjulpen, derved at alle
udluftnings-slidserne og de påboltede ventiler og spoilere, som ses på mange
af de dyreste modeller (incl. X-vent), uværgeligt vil larme yderligere -
Hvis støjen er første-kriterie så focusér på almindeligt glatte hjelme
fremover :-|

--
Armand.