Stoppies
Fra : Elbarto

Dato : 14-06-04 02:30

Sad lige og så et video klip hvor en gut på en off roader kørte 205 meter på
forhjulet.
Er det ikke svært med en MC (som jeg også har set gøre det dog ikke 205
meter) kan godt gøre det på SRen også på de andre scootere jeg har haft
men de er jo betydelig lettere som gennemsnits MCen som vel ligger fra 130kg
og opad
Min største frygt når jeg gør det på scooter er at forhjulet blokker har
smadret en front på det nummer

Elbarto Simpsoniac

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-06-04 10:09

Elbarto wrote:
> [...]
> men de er jo betydelig lettere som gennemsnits MCen som vel ligger fra 130kg

Kører du også 205 meter på forhjulet ?

Jeg ved ikke hvor svært det er, men jeg skal også holde godt fat før
RD'en hopper op på forhjulet, og jeg er lidt en kylling hvad det
angår

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-06-04 13:02

> [...]

130kg
> og opad
> Min største frygt når jeg gør det på scooter er at forhjulet blokker har
-----------------------
På mit hårnet er det ikke noget problem selom den alligevel vejer små
200kg..
jeg plejer bare at samle benene om tanken mens de er strakt fremad.. så er
vægten helt oppe foran..
Skal dog siges at indtil videre kan jeg kun de sidste par meter op mod ex
lyskryds.. -Men sjovt det er det..
Har endnu ikke prøvet at forhjulet blokerer, kun i regnvejr.. Men det har de
fleste vel prøvet i en nødsituation.
Så ved man til næste gang hvor man har den... : /

--
Med venlig hilsen/Best reguards:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Elbarto

Dato : 14-06-04 13:10

"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda Hornet 600
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--

Har lige forsøgt med min brors CBR og gør det ikke lige igen forløbig

Elbarto Simpsoniac

Fra : Jesper

Dato : 14-06-04 16:55

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige forsøgt med min brors CBR og gør det ikke lige igen forløbig

Fortæl, fortæl... :)

Fra : Elbarto

Dato : 14-06-04 17:15

"Jesper" <mail@mail.com> skrev i en meddelelse

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl, fortæl... :)

Den kom ikke op .. forhjulet blokkede .. skete 2 gange så var det slut

Måske jeg skulle have kørt dækkene varme føst

Elbarto Simpsoniac

Fra : Christian S

Dato : 14-06-04 20:31

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> "Jesper" <mail@mail.com> skrev i en meddelelse

> Den kom ikke op .. forhjulet blokkede .. skete 2 gange så var det slut
>
> Måske jeg skulle have kørt dækkene varme føst
>
> Elbarto Simpsoniac

Kig på filmene hvordan de gør. De smider kroppen frem mens de bremser
IKKE at jeg vil opfordre til stoppies, men man skal da prøve
(engang jeg får min MC GRRRRRRRRRR)
www.uponone.com der er nogle hvor de er over 300 meter på forhjulet
og amerikanere, som de er, gør det selvfølgelig i T-shirt!!!!

Mvh
Christian S

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-06-04 21:07

> Den kom ikke op .. forhjulet blokkede .. skete 2 gange så var det slut
> Måske jeg skulle have kørt dækkene varme først
---------------
Hehe.. Ja måske du skulle have kørt dækkene varme..
Tag bremsen stille i starten, indtil forenden er begyndt at synke.. Og så
ellers bare tag fat..
-Meeen.. Med følelse...

Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 15-06-04 06:05

"Oliver Bruchhaus" skrev

> På mit hårnet er det ikke noget problem selom den alligevel vejer små
> 200kg..

En bandit er også ret god til sårn nogen trick, især hvis
der er stålarmerede bremseslanger på Men ku forestille
mig 30-40 kg mindre ville være perfekt så!!

kim..
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=24

Fra : Moller

Dato : 15-06-04 11:19

Kim [Bandit600] wrote:

> En bandit er også ret god til sårn nogen trick, især hvis
> der er stålarmerede bremseslanger på Men ku forestille
> mig 30-40 kg mindre ville være perfekt så!!

   Baaa... en B12 klare det fino :) så hvorfor vil du af med vægten, så
længe du har et godt varmt fordæk, og gode bremser, så er vægten på
maskinen ikke noget der skræmmer.

   Og nu vi er i gang :) alt på 2 hjul bør kunne lave stoppies, selv MZ'en
kan :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 15-06-04 17:52

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> Baaa... en B12 klare det fino :) så hvorfor vil du af med vægten, så
> længe du har et godt varmt fordæk, og gode bremser, så er vægten på
> maskinen ikke noget der skræmmer.

Og hvis denne mer-vægt ligger passende højt, vil det medføre et
stoppie-gavnende højt tyngdepunkt :-|

--
Armand.

Fra : martin

Dato : 15-06-04 06:52

> [...]
> vægten helt oppe foran..
> Skal dog siges at indtil videre kan jeg kun de sidste par meter op mod ex

jeg har nu haft størst sucess med at bremse hårdt samtidig med at man lige
"stamper" sin vægt ned påfodhvilerne, så bagfjederen lige presses sammen og
i det bagenden kommer op,, fortsætter den opad ( husk at slippe
forbremsetrykket hvis vinklen bliver for høj . Og HOLD FAST, med dine
knæ. ( og hænder ).
hvis der er den mindste tegn på dæk-hvin, så slip bremsen og .....glem det.

husk stoppies bør ikke forsøges af nogen... og kun på bløde og/eller varme
dæk.

CBR900RR
Martin

Fra : Carl Dragert

Dato : 15-06-04 12:11

martin wrote:
> husk stoppies bør ikke forsøges af nogen... og kun på bløde og/eller
> varme dæk.

Ja, og sørg for at der plads nok fremefter til at komme ned på baghjulet
igen. Mange som har ville vise tricket ved et rødt lys har fået store
problemer hvis de har fejlvurderet fart/afstand.

Leg på en stor tom plads, og vær indstillet på risiko for skrammer, tager du
en med et videokamera med i legen forøges risikoen gevadigt

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Kenneth S

Dato : 15-06-04 15:40

> [...]

130kg
> og opad
> Min største frygt når jeg gør det på scooter er at forhjulet blokker har

De fleste ikke-choppere har en vægtfordeling der sagtens kan bære en
stoppie. Sørg for at fordækket er varmt (..og i god kvalitet), at
underlaget er godt og plant. Vægten skal ned på forhjulet før det bremses
til en stoppie, dvs et pludselig ryk i forbremsen kan let blive til en
blokering, hvorimod et tiltagende bremsetryk oftest vil resultere i en
stoppie. Vær i øvrigt sikker på du kører 100% lige ud, og at du har masser
af plads til evt at slippe bremsen hvis det bliver lidt for "skægt" .

Kenneth S