Bundmailing igen igen
Fra : Dolan Sund Nielsen

Dato : 12-06-04 22:16

Er der nogen som har en opskrift på hvordan man selv blander sin egen
bundmaling (af den gammeldags type) med masser af "guf" i som forhindrer
rurer og slam ???

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 12-06-04 23:01

"Dolan Sund Nielsen" <dsn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har en opskrift på hvordan man selv blander sin egen
> bundmaling (af den gammeldags type) med masser af "guf" i som forhindrer
> rurer og slam ???

Hvis du med "guf" mener giftstoffer, der er forbudte, fordi de påviseligt
forurener unødigt - ja så håber jeg da ikke, det skal lykkes dig at finde en
sådan opskrift.

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Olau

Dato : 13-06-04 09:51

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forurener unødigt - ja så håber jeg da ikke, det skal lykkes dig at finde

For et par år siden var der en g(eni)al biolog der forsøgte med chili i
maling, det virkede vistnok.
Hilsen Olau

Fra : Dolan Sund Nielsen

Dato : 13-06-04 17:22

Jeg tænkte mest på kobber. Kobber er et grundstof og har været anvendt i
tusindvis af år rundt omkring i verden uden at skade miljøet.
Men nu har man så besluttet at fjerne det fra småbådenes bundmaling.

Hvordan fåpr man fat i kobber til at blande i og hvordan gør man..... Det
var mere det som jeg tænkte

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-06-04 19:55

Kobber er et grundstof, så det skader ikke ??

I det fald vil jeg ikke undlade at gøre opmærksom på, at Uran også er et
grundstof. - det skal nok holde algerne væk ...

Du er ude på et tosset sidespor. Køb Hempels dyre produkter. De virker og
skader kun miljøet minimalt.

/Bjarke