Små broblemer med gsx-r400
Fra : Boesen

Dato : 12-06-04 14:56

Har lige nogle små problemer med min mc som jeg håber på at der er nogen der
kan løse!

1: Ved fuld gas fra bunden tøver den med at tage omdrejninger. For lidt
benzin? eller hvad? Den køre faktisk bedst med en lille smule choker!

2: Den begynder at 4-takte ved 13500rpm, og går ikke ret meget højere op i
omdrejninger! Er det igen benzinblandingen?

3: Blæseren går først igang når temperaturen er næsten helt oppe i det røde
felt ca. 1mm fra. og så ved høj fart >120kmh falder temperatuten så meget at
nålen næsten går helt i bund. Det kan da ikke være ret godt for motoren med
så store temperatur sving?

4: Hvilken kæde olie sviner mindst på fælget?

Det er planen at den skal dysses ind på et rullefelt inden så længe, vil det
løse problem 1 og 2?
Nogen som kender et firma som er godt når jeg skal have den rullet? helst på
fyn.

Mvh
Anders boesen
Suzuki GSXR-400R
Før Aprilia RS125
AndersboesenXXX@tiscali.dk

Fra : Kasperkk

Dato : 12-06-04 15:17

> 2: Den begynder at 4-takte ved 13500rpm, og går ikke ret meget højere op i
> omdrejninger! Er det igen benzinblandingen?

Hvad gør den når den ikke 4-takter? 2-takter? Ej dårlig joke....
Det lyder som et eller andet med forholdet mellem benzin/luft

> [...]
at
> nålen næsten går helt i bund. Det kan da ikke være ret godt for motoren

Det gør min også. Dog har jeg aldrig testet om min blæser starter da jeg
ikke har nerverne til at se den står og bliver så varm....Jeg troede
egentlig min blæser var defekt, men det kan godt være den først starter på
kanten af det røde felt...

Min bliver også kold ved kørsel med høje hastigheder. Jeg har egentlig tænkt
mig at blænde lidt at køleren af så jeg føler temperaturen passer. Jeg har
bare ikke lige fået det gjort. Hvad bruger i andre? Tape?

> 4: Hvilken kæde olie sviner mindst på fælget?

Jeg kører med en kædespray fra motorex tror jeg. Jeg er egentlig godt
tilfreds. Den sviner lidt, men det gør alt jo. Bare lidt petrolium på en
klud og fælget er rent igen

> [...]
> løse problem 1 og 2?
> Nogen som kender et firma som er godt når jeg skal have den rullet? helst

Jeg tror 1+2 bliver løst ved en omdysning. Jeg skal selv have min egen
rullet ude ved Mogens P motorcykler på onsdag. Skal nok skrive om
resultatet...

Kasperkk
FZR600

Fra : Armand

Dato : 12-06-04 18:58

Kasperkk <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en

> Min bliver også kold ved kørsel med høje hastigheder. Jeg har egentlig
tænkt
> mig at blænde lidt at køleren af så jeg føler temperaturen passer. Jeg har
> bare ikke lige fået det gjort.

Er i sikre på at det ikke er et par udslidte RR-modeller, hvor den tidligere
ejer af motorsportsvane har afmonteret termostaten, at i har erhvervet jer??

helst

> Jeg tror 1+2 bliver løst ved en omdysning.

Anyhow, så vil man gennem en rulning få klar besked om hvad der er galt :-|

Prøv dog selv først mit vane-råd om at tømme svømmerhusene for indhold
(deriblandt en del vand og/eller snavs) forinden!

--
Armand.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 12-06-04 18:28

Boesen griflede i news:40cb0beb$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> 3: Blæseren går først igang når temperaturen er næsten helt oppe i
> det røde felt ca. 1mm fra. og så ved høj fart >120kmh falder
> temperatuten så meget at nålen næsten går helt i bund.

Kan det være din termostat der er i stykker?
På min (samme cykel) starter blæseren lidt over halvvejs, dvs lidt over en
centimenter fra det røde felt. Og jeg har aldrig oplevet at temperaturen har
nærmet sig meget mere det røde felt, selvom jeg har holdt i kø osv på en
varm dag.
Her om sommeren falder temperaturen aldrig under ca en halv-kvart cm over
min. stregen. (lidt vrøvlet skrevet, men håber du forstår meningen...)

--
Hygge...
Daniel

Fra : F.Sander

Dato : 13-06-04 11:13

> 1: Ved fuld gas fra bunden tøver den med at tage omdrejninger. For lidt
> benzin? eller hvad? Den køre faktisk bedst med en lille smule choker!
Hvis det intræffer fra få omd. ( altså ikke tomgang ) så hæv nålen hvis
mulig, idag hvor der ingen bly er i benzinen er det svært at kontrillere
tændrørene, - de er sikkert lyse brune.

FS