Leje af mc
Fra : Mikael Knop

Dato : 11-06-04 16:30

Hejsa! Er i færd med at få lokket et par (mc-løse) kammerater med til Skagen
i uge 28 og jeg har i den forbindelse foreslået dem at leje en mc i en uge.
Er der nogen der kender et godt og billigt sted, der udlejer? Skal helst
være i øst-, midt- eller syd jylland, evt. fyn.
MVH Mikael.

Fra : dsadas

Dato : 11-06-04 19:15

"Mikael Knop" <dsl128833@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der kender et godt og billigt sted, der udlejer? Skal helst
> være i øst-, midt- eller syd jylland, evt. fyn.

Man kan leje dem her http://www.kok-mc.dk

/tralala

Fra : K

Dato : 11-06-04 22:29

http://www.folmersmc.dk/mc_udl.htm

Fra : Mikael Knop

Dato : 12-06-04 15:43

Har snakket med både Kok og Folmers.
Kok mc er simpelthen for dyr og uflexibel. Han ville have 4000,- for en
freewind i en uge fra onsdag til onsdag. Han ville osse have 4000,- fra
torsdag til mandag, altså kun en weekend + en dag!!! Ifølge hans egne
prislister koster det 3000,- at leje den i en uge, men han begrunder det så
med at det kun er fra mandag - mandag og at man på denne her måde ødelægger
2 ugers udlejning.... Tja, hvad kan man sige til det?
Folmers mc har ikke mc udlejning. De ville have startet det op, men kom
aldrig igang pga. manglende interesse. De har dog stadig reklamerne på
sitet...
Så vi er lidt på den. Div. søgninger har ikke afsløret andre der udlejer mc
end de her nævnte i jylland/fyn...
Al hjælp er særdeles velkommen!
MVH Mikael

Fra : Armand

Dato : 12-06-04 19:09

> [...]
> så med at det kun er fra mandag - mandag og at man på denne her måde
> ødelægger 2 ugers udlejning.... Tja, hvad kan man sige til det?

Er det ikke nøjagtig som proceduren og argumenterne for sommerhusudlejning
er? :-/

Prisen?
Tjaeh - Hvis en 18-årig Freewind-ejer beregner hvad de (måske) 32 ugers
sæson koster ham pr. uge i afdrag og forsikring, vil 3-4.000 måske ende som
billigt :-/

--
Armand.

Fra : Mikael Knop

Dato : 12-06-04 22:19

Armand wrote:
> Er det ikke nøjagtig som proceduren og argumenterne for
> sommerhusudlejning er? :-/

Tjoe, måske. Men synes stadig det er en meget uflexibel måde at føre
forretning på. Ville måske være hensigtsmæssigt hvis man så kunne leje
cyklerne på dagsbasis. Prisen ville måske stadig blive høj, men det der
rigtig skurer mig i ørene er at man skal betale det samme, uanset om man
lejer cyklen i 4 eller 7 dage. Alene fordi man ikke starter lejen om
mandagen.
Men alternativet kan jo så blive at vi venter med at køre til fredag middag
og dermed kan leje cyklen for en weekend for 1750,- ... Det er sq en dyr
ekstra dag!

> Prisen?
> Tjaeh - Hvis en 18-årig Freewind-ejer beregner hvad de (måske) 32
> ugers sæson koster ham pr. uge i afdrag og forsikring, vil 3-4.000
> måske ende som billigt :-/

Måske. Men idéen er vel også netop at det skal være et alternativ til selv
at eje en mc. Og hvis det kostede mig 4000,- pr. 4 dage at have mc, så var
den til salg nu!!
MVH Mikael.