Værkstedshåndbog/reservede på WWW ?
Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 09-06-04 16:08

Hvad er adressen for i www at komme ind til Honda for d'er at finde data om
en aktuel model?

Aktuelt drejer det som en Honda SuperFour 400cc som jeg spurgte om den
2/juni, og har fået nogle dato vedr. koblingen via Fritid.Motorcykel men de
passer ikke med den aktuelle model. Så derfor må vi jo prøve at gå ind på
www til Honda.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Palle Clausen

Dato : 09-06-04 17:11

On Wed, 9 Jun 2004 22:08:17 +0700, Gert Bo thorgersen wrote:

> [...]
> passer ikke med den aktuelle model. Så derfor må vi jo prøve at gå ind på

**********

Ved ikke om det er denne du mener:

www.honda4fun.com

Her kan du finde "alt" til gamle Honda'er (Servicebøger, partslister,
manualer, etc.). Siden er på italiensk, men bøger/manualer er på engelsk.

Mvh, Palle.

Fra : Richard

Dato : 09-06-04 17:32

Gert Bo thorgersen wrote:

> Hvad er adressen for i www at komme ind til Honda for d'er at finde data om
> en aktuel model?

Der er vist ingen officiel Honda-site med delekataloger, kun databaser
over manualer. Du/vi er overladt til de amerikanske som partsfish.com,
bikebandit.com og franske www.bike-parts.fr...

> [...]
> passer ikke med den aktuelle model. Så derfor må vi jo prøve at gå ind på

....men din CB400SF er en japanske model, så den finder du næppe
delekataloger til uden for Asien. Hm, kender du ikke en japansk/asiatisk
talende mc-netnørd derude, som kunne have hørt om site som de
ovennævnte? - de dukker jo ikke frem når vi søger med latinske ord og
europæiske gloser

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 10-06-04 01:01

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]

> talende mc-netnørd derude, som kunne have hørt om site som de
> ovennævnte? - de dukker jo ikke frem når vi søger med latinske ord og

Nu bor jeg jo i Thailand, og jeg prøver at hjælpe dem på et værksted her i
Chaingmai hvor de arbejder med store motorcykler - 400 cc og opefter - men
for os danskere er som nybegyndere.

Og da der for den aktuelle Honda i den er koblingsfjedre der er 44,9 mm
lange kontra dem i sider e-mailet fra en efter min skriven i
fritid.motorcykel opgiver, for 400F, at de er 29,76 mm lange, ubelastede, så
kan jeg jo ikke deraf se hvad de aktuelle er som nye. Altså om de med de
målte 44,9 mm er blevet kortere. Men da værkstedet ikke selv har Pcér
prøvede jeg i går at forklare dem det med om de har en bekendt med Pcér og
få ham til at søge.

Jeg fik måske for 1 år siden opgivet en adresse vedr. en Honda manual på
www - som jeg endnu ikke har genfundet - men da jeg kom ind på den kunne jeg
ikke læse den da jeg manglede et eller andet software i min PCér.

Jeg vil i dag forklare dem at de kan gå til reservedels forhandleren og da
se om han har fjedrene på lager og da derved konstatere om dem i motorcyklen
er ok. Men der er desuden sikkert en forkert friktionsskive i koblingen, men
dette kan konstateres via manualen, eller måske igen via forhandleren, men
kun hvis alle friktionsskiverne sælges i sæt, eller forhandleren kan oplyse
hvor mange der bruges af hver slags.

Mvh. Gert Thorgersen