køb af mc uden afgift
Fra : Jan

Dato : 08-06-04 22:16

Hej jeg går og kikker lidt på en tysk Honda CBR1000 fra 1990 som har kørt
80.000 og som har en mindre skade (ridser på købe, udstødning mm efter at
være væltet i lav fart)

Er der nogen af jer som har erfaring med hvormeget man skal regne med at
give i afgift for den, og kan det betale sig at købe skadet mc uden afgift
til genopbygning for kommer man ikke til at betale næste lige så meget i
afgift som for en uden skader

Tak for hjælpen

Mvh jan

Fra : Allan Bojesen

Dato : 08-06-04 22:25

Jan wrote:

> Hej jeg går og kikker lidt på en tysk Honda CBR1000 fra 1990 som har kørt
> 80.000 og som har en mindre skade (ridser på købe, udstødning mm efter at
> være væltet i lav fart)

Kanon touringcykel

> [...]
> til genopbygning for kommer man ikke til at betale næste lige så meget i

Regn med omkring kr. 35-40.000 i afgift.
Jeg mener ikke at ridser og småskader betyder ret meget for
afgiftfastsættelsen. T&S argument er at du har fået rabat for småskader
ved købet af cyklen.

Allan Bojesen
CBR1K SC21 1988