XJ 600 Hvad er kontakt ved side støttefod ~
Fra : Henry

Dato : 08-06-04 13:15

Med fare for at spørge dumt.

På min Yamaha XJ 600 fra 89 er en kontakt ved side støtte foden som bliver
aktiveret når støtte foden bruges,

Øhh.. hvad er den til ??

Med Venlig Hilsen

Henry

Xj 600

Fra : Bobbleboy

Dato : 08-06-04 13:15

Sikkert for man ikke skal kunne kører med støttefoden nede, findes på mange
mærker og modeller, prøv at sætte den i første gear, med foden nede, min går
ud så, mon ikke det er til det

André

Suzuki GS500E

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 08-06-04 13:24

Jeg er da alt for langsom

--
/Sjang

Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438

Fra : Bobbleboy

Dato : 08-06-04 13:22

yep

Fra : Bobbleboy

Dato : 08-06-04 13:27

Eller mit ur som passer af h til

4 min bagefter

Fra : Henry

Dato : 08-06-04 13:43

> [...]
mange
> mærker og modeller, prøv at sætte den i første gear, med foden nede, min

Ja selvfølgelig det var jo også min første tanke, men da den jo ikke kan
starte andet en i frigear, men ok selvfølgelig hvis den står og går i
tomgang på side støttefod og en hakker den i gear så kan jeg da godt se
en fornuftig fungtion, og så selvfølgelig hvis man glemmer at slå den op.

Mvh
Henry

Fra : Klynder

Dato : 09-06-04 01:43

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> wrote in message
> Ja selvfølgelig det var jo også min første tanke, men da den jo ikke
kan
> starte andet en i frigear

Joda... den burde da også kunne starte i gear, med koblingen inde og
støttefoden oppe... :)

Her er hvordan Yamaha selv synes funktionen skal kontrolleres (dumme
ting som at nøglen skal sættes i er sprunget over :))

Sæt motorcyklen på centerfod (eller sæt dig på den)
Sæt sidefoden ned
Sæt cyklen i frigear
Start motoren, skal starte

Mens motoren kører:
Løft sidefoden op
Træk koblingen
Sæt cyklen i gear
Sæt sidefoden ned, motoren skal stoppe

Løft sidefoden op
Hold koblingen inde
Med cyklen stadig i gear, start motoren, skal starte...

Så bliver det vist ikke lettere :) Det er selvfølgelig ikke sikkert det
er helt det samme på din som på min, der er i hvert fald også en kontakt
på koblingsgrebet.

--
Mvh Mikael Klynder
XJ600N

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 08-06-04 13:20

> På min Yamaha XJ 600 fra 89 er en kontakt ved side støtte foden som bliver
> aktiveret når støtte foden bruges,

Der er den kontakt der sørger for, at motoren går ud, hvis du forsøger at
sætte den i gear mens sidestøttebenet er nede. Der er for at undgå at man
kører med støttebenet nede, og så forsøger at lægge den ned i et
venstresving... du kan selv gætte hvad der kan ske ved det

Jeg kender en, hvis kontakt ikke fungerer - og det er han jævnt godt træt
af.

--
/Sjang

Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438

Fra : Carl Dragert

Dato : 08-06-04 16:41

Henrik Davidsen wrote:
> Jeg kender en, hvis kontakt ikke fungerer - og det er han jævnt godt
> træt af.

Løsninger:
1. Sætte en ny kontakt på
2. Afmonter støttefoden
3. Sælg cyklen

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Charlotte petersson

Dato : 08-06-04 13:31

Hejsa

Øhh, ja mit bud er at det som på min gamle VN 750, var det en kontakt der
skulle forhindre mig i at sætte af unden at huske støtte benet. En døde
mands knap. Men ofte bliver den "afmonteret" så det er ikke sikkert at den
virker. Men jeg syntes at den var god nok.

mange hilsner
Charlotte

virago 750 (foretrak nu Vulkanen)

Fra : Charlotte petersson

Dato : 08-06-04 13:33

jeg skal love for at det var noget vi kunne finde ud af.

hi hi
-Charlotte

Fra : Denise

Dato : 08-06-04 13:49

"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> wrote in message
> jeg skal love for at det var noget vi kunne finde ud af.
>
> hi hi
> -Charlotte

Godt at pigerne også kan
Engelig noget jeg også kunne svare på, og så var jeg bare for langsom hihi.

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel