DBA.DK m.afgift vs. u.afgift
Fra : K

Dato : 08-06-04 09:36

Jeg så den anden dag på en mc der stod listet i DBA.DK til 33000.- der stod
m.afgift, så jeg regnede med at der var tale om et eksemplar hvor afgift er
betalt, da prisen normalt på dette køretøj ligger på ca. 11 - 14000.- uden
afgift, men da jeg så ringede til manden fortæller han at afgift ikke er
betalt og at denne er ca. 20000.- , der var jeg ved at falde ned af stolen,
fordi nu snakker vi jo pludselig 53000.- , argumentet fra sælger var at der
var tale om et meget fint eksemplar.

I andre tilfælde er folk i tvivl når de opretter en salgsannonce, så skriver
de Uden eller Med efter hvad de gætter sig til

Til essensen :
Synd at der er så meget forvirring omkring disse begreber, det er ikke let
at finde ud af som tilskuer. Prøv at bemærke hvor mange tilfælde der er af
fejl mht. Uden og Med, hvor der desværre er byttet om på det !

Eks.1:
Uden afgift = afgift er ikke betalt
Med afgift = afgift er betalt

Eks.2:
Uden afgift = afgift er betalt
Med afgift = afgift er ikke betalt

Pointen:
Hvis der i salgsannoncer istedet stod "afgift er ikke betalt" eller "afgift
er betalt" så ville man ikke være et sekund i tvivl

--
V.H K

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 08-06-04 09:44

"K" <_K@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Pointen:
> Hvis der i salgsannoncer istedet stod "afgift er ikke betalt" eller
"afgift
> er betalt" så ville man ikke være et sekund i tvivl

Er der tvivl da? Handler det ikke om, at DBA tager penge for at oprette en
annonce på en MC uden afgift?
Derfor "snyder" mange. Jeg tror ikke der er nogle der direkte har
misforstået "uden afgift"..
> --
> V.H K
Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-04 09:59

On Tue, 8 Jun 2004 10:43:36 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Er der tvivl da? Handler det ikke om, at DBA tager penge for at oprette en
>annonce på en MC uden afgift?

Jow akkurat, DBA mener at _alle_ annoncer med cykler uden afgift er
erhvervsannoncer, selvom det ofte ikke er tilfældet, når private
sælger vælger de derfor ofte at omgå ved at skrive med afgift ...i
langt de fleste tilfælde vil det være åbentlyst for interesserede, men
i enkelte tilfælde ikke og det er klart uheldigt når man har betalt
for at få kontaktoplysninger

>Derfor "snyder" mange. Jeg tror ikke der er nogle der direkte har
>misforstået "uden afgift"..

Jeg synes personligt at det er DBA der har (mindst) et problem ikke
dem der "snyder"

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 08-06-04 10:19

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes personligt at det er DBA der har (mindst) et problem ikke
> dem der "snyder"

Helt enig. Jeg havde selv gjort det samme.
Noget andet er. MC huset har nærmest bombarderet Motorcykel kategorien med
reservedel fra 100kr!
Utroligt at man fra DBA's side ikke får dem slettet eller flyttet over i
reservedelssiden. Der er trods alt så mange, at de
burde få øje på dem.

> --
> -Michael
> No. 74 riding shotgun...
Thomas

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-06-04 09:55

K wrote:
> [...]
> ikke let at finde ud af som tilskuer. Prøv at bemærke hvor mange
> tilfælde der er af fejl mht. Uden og Med, hvor der desværre er

Vil jeg i og for sig gerne give dig ret i, men...
Når de fleste mennesker sælger motorcykler / biler / havetraktore osv osv
privat, så reklamerer de jo logisk nok med flotte ord som fx. "kørt af
gammel dame," og "har altid stået parkeret i stuen" osv. Når man så vælger
at frembringe tvivl om afgiften er betalt eller ej, så vækker du yderligere
potentielle køberes interesse, og det er vel dybest set meningen med det
hele fra købers side?
Kan godt følge din irritation lidt, men omvendt vil jeg sige, at det er op
til dig selv som potentiel køber, at se dig for og sortere i de reelt
udseendet annoncer og vælge kun at reagere på dem. Endelig kan du jo også
vælge at være sikker på, afgiften *ikke* er betalt og samtidig få et meget
bredere udvalg, ved at benytte evt. mobile.de eller lign. Det er i hvert
fald ikke sidste gang jeg har gjort det.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-04 10:33

On Tue, 8 Jun 2004 10:54:43 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>potentielle køberes interesse, og det er vel dybest set meningen med det

Du mener vel sælgers side, men det er iøvrigt stadig forkert IMO - De
enkelte der (lidt naivt i de fleste tilfælde) tror at det har fundet
et kup til ingen penge vil i de fleste tilfælde blot blive irriterede
når de finder ud af sammenhængen og evt. har brugt penge på det, fra
langt de flestes sælgers side, handler det ikke om at hive kunder ind
i butikken, men er udtryk for at de ikke synes at DBA opfører sig
rimeligt...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-06-04 12:17

MKS - 74 wrote:

> Du mener vel sælgers side,

Selvfølgelig.

> [...]
> langt de flestes sælgers side, handler det ikke om at hive kunder ind
> i butikken, men er udtryk for at de ikke synes at DBA opfører sig

Du har sikkert ret. Jeg synes også DBA sidder på for meget af handlen af
brugte køretøjer osv herhjemme, men nogen ordentlige danske alternativer er
der jo heller ingen af..?
Jeg er gået over til ebay og mobile, for udvalget er mindst 10 gange så
stort i de fleste tilfælde, og måden og ånden at handle på er virkelig
genial disse steder IMO, skønt det foregår tværs over landegrænser.

Fra : MKS - 74

Dato : 08-06-04 12:55

On Tue, 8 Jun 2004 13:16:31 +0200, "Psycho Cowboy"
> [...]

>brugte køretøjer osv herhjemme, men nogen ordentlige danske alternativer er

Nej - man kan sammenligne det DBA har gang i med en pusher, der først
mætter markedet med billige produkter og når så alle konkurrenter er
væk og folk er afhængige , får piben en anden lyd, jeg synes nok de
tager sig visse friheder på en række områder....

>Jeg er gået over til ebay og mobile, for udvalget er mindst 10 gange så
>stort i de fleste tilfælde, og måden og ånden at handle på er virkelig
>genial disse steder IMO, skønt det foregår tværs over landegrænser.

Ganske enig, "problemet" med det er bare at selvom det egentlig er
relativt nemt så er det ikke alle der har mod på det, særlig at hente
hele cykler er jo en større mølle med en del usikkerhedsmomenter og
kræver en vis risikovillighed som ikke alle besidder, men så er det jo
også lidt sjovt med f.eks eBay-princippet og auktion, har en vis
underholdningsværdi, især når man af og til gør et virkelig kanonkøb.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på: