Dæk
Fra : Steen Egeberg

Dato : 07-06-04 22:03

De Metzeler MEZ 3 dæk som min Fazer er udstyret med synes jeg
ikke giver den bedste fornemmelse af vejen -

Er der nogen som har (gode eller dårlige) erfaringer med de
nyere Metzeler M1 Sportec, eller de tilsvarende Michelin Pilot Power
og Bridgestone BT14 ?

--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 07-06-04 22:18

"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen som har (gode eller dårlige) erfaringer med de
> nyere Metzeler M1 Sportec, eller de tilsvarende Michelin Pilot Power

Dunlop D208 og Pirelli Diablo hører også til i gade-sportsdæk kategorien.

Af disse 5 vinder M1 og Diablo en dæktest i BIKE (UK) May 2004.
Det er godt klaret af M1, som ikke er så nyt endda.

Testen er tæt - de 5 dæk ligger indenfor 1.1 sek (ud af 1:11) i omgangstider
og 1 meter i bremseafstand fra 70 mph.
Testen er kun udført på en R6, og inkluderer ikke regnvejr (eller slid).

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-06-04 22:26

Steen Egeberg wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som har (gode eller dårlige) erfaringer med de
> nyere Metzeler M1 Sportec, eller de tilsvarende Michelin Pilot Power

Jeg kan desværre kun svare for M1, da jeg ikke har prøvet de andre to. Men
M1 er et godt dæk. Ikke så mange kilometer (alt er jo relativt, og en SV'er
river altså lidt hårdt i gummiet), men masser af godt bid.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Nicolai Nielsen

Dato : 07-06-04 22:44

kører på pirelli dragon på min falco det er der ligeså meget bid i som mez3
som jeg også har prøvet, og så holder det lidt flere km