Avanceret påhængsmotor...???
Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 05-06-04 15:46

Hej NG.

I gamle dage (ca. 20 år siden) fandtes en slags påhængsmotor med en
fiberglas krave til montering indenbords gennem bunden. Glasfiber kraven var
en slags motormontering der fastgøres med epoxy/glasfiber til bunden
indenbords.

Findes sådanne typer endnu - jeg syntes at have set en reklame for en
sådan - men jag kan ikke finde reklamen igen.

I princippet er det en integreret z-drev og motor.

/Svend

Fra : Anne & Klaus Holst-A~

Dato : 16-06-04 09:19

"Svend Brandt Jensen" <sbjFJERN@events.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan - men jag kan ikke finde reklamen igen.
>
> I princippet er det en integreret z-drev og motor.

Det kunne være en OMC Zephyr, eller den gode gamle British Seagull, der en
kort tid blev produceret som indenbordsmotor. Desværre produceres ingen af
dem mere.

Fra : HKN

Dato : 16-06-04 12:36

> Det kunne være en OMC Zephyr, eller den gode gamle British Seagull, der en
> kort tid blev produceret som indenbordsmotor. Desværre produceres ingen af
> dem mere.

Du kan sikkert få lavet en sådan brønd på et værft, hvor du så kan montere
en hvilken som helst påhængsmotor.

Mvh

Henrik