synkroniseringsure - hvad skal man købe
Fra : Torben Scheel

Dato : 04-06-04 17:53

Jeg overvejer at investere i et sæt synkroniseringsure, nu hvor vi har 2stk
4-benede maskiner i familien.
Louis har Moto Detail (10034116) med 4 ure til 50euro, og et
"DL-SYNCHRON-TESTGERÄT" (10034126) - der vist nok loves at være bedre til
100 euro. Er det prisen værd at købe det dyre til et par 80'er yamaha'er?
Hvad koster en synkronisering hos en mekaniker egentlig?

TIA,
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-06-04 18:08

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

Og nu ser jeg at der er 2 typer : 0 til -1bar og 0 til -0,6bar. Til FJ1100
(84) og XJ600 (88) er 0 til -0,6bar så tilstrækkeligt?

vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-06-04 18:23

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
>
> Og nu ser jeg at der er 2 typer : 0 til -1bar og 0 til -0,6bar. Til FJ1100
> (84) og XJ600 (88) er 0 til -0,6bar så tilstrækkeligt?

Well, instruktionsbøgerne siger -250mmHg hhv. -175mmHg der svarer til -0,33
/ -0,24bar ved tomgang, så det er jo umiddelbart perfekt med et
-0,6bar instrument. Hvis altså ikke lige jeg slår det ihjel når jeg gasser
op mellem målingerne. Er der nogen kloge hoveder på det område?

Ellers har jeg nok med denne lille snak med mig selv fundet frem til at
impulskøbe lidt

vh
Torben

Fra : Carl Dragert

Dato : 04-06-04 20:13

Torben Scheel wrote:
> Jeg overvejer at investere i et sæt synkroniseringsure, nu hvor vi
> har 2stk 4-benede maskiner i familien.

Jeg har købt en Morgan Carbtune, og kan varmt anbefale dem.
www.carbtune.com

Mere præcise end ure, og uden kviksølv
Giver udtryk af at være et veludviklet produkt
Leveres med både 5 og 6 mm studse
Pris med forsendelse 52 pund = ca 590 kr.

Det engelske postvæsen er pr. tradition sløve, men pakken kom 9 dage efter
bestilling.

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : brobaek

Dato : 04-06-04 20:40

Carl Dragert wrote:

> [...]
> Pris med forsendelse 52 pund = ca 590 kr.
>
> Det engelske postvæsen er pr. tradition sløve, men pakken kom 9 dage

Carbtune kan også få min anbefaling. Det virker lettere at synkronisere 4
streger (eller 2 i mit tilfælde) end 4 (2) ure. Jeg fik pakken 5 dage efter
bestilling.

Det koster nok mere at få servicen udført end at købe urene - og det er også
sjovere selv at eje legetøjet, ik

Let, tjae... Det er jo egentlig bare at skrue lidt tålmodigt på et par
skruer...

Mvh
Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-06-04 22:45

"brobaek" <martinnews@browi.dk> wrote in message

> [...]
efter
> bestilling.
>
> Det koster nok mere at få servicen udført end at købe urene - og det er

Exactly!

> Let, tjae... Det er jo egentlig bare at skrue lidt tålmodigt på et par
> skruer...

Ja, det lyder som et hyggeligt lille job, der kan give fred i sjælen uden
store mekanikerregninger.

Carbtune får et kig.

vh
Torben

Fra : Kim A. C.

Dato : 04-06-04 20:39

--
>mvh Carl Dragert
>FZR 600
>http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Jeg kan også anbefale Morgan Carbtune.

Jeg bestilte mandag formiddag og den kom igennem brevsprækken onsdag
formiddag så det var hurtigt

--
MVH: Kim A. C.
XJ 600n