Syn af MC med "råberør"
Fra : CAD Lars

Dato : 03-06-04 14:25

Hej med jer

Jeg skal til syn med min Hornet 600. Der er bare det problem at der er
monteret en scorpion lydpot, som nok larmer lidt mere end synsfolkene bryder
sig om. Jeg kender ikke lige nogen som jeg kan låne en original lydpot af.
Spørgsmål?

1. Kan man bare proppe noget rockwool i for at få den til at larme mindre?
2.Skal en pot være CE godkendt for overhovdet at den kan gå igennem syn?

Mvh
Lars
Århus

Fra : Linde

Dato : 03-06-04 18:47

"CAD Lars" <CAD.lars@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2.Skal en pot være CE godkendt for overhovdet at den kan gå igennem syn?

Har selv kørt gennem syn med en Laser potte stoppet ud med stålskuresvampe
og rockwool...eller rettere, i afgangsrøret. Bare stop en til to poser
svampe i, hver svamp adskilt med en lille stump rockwool. Så larmer den ikke
mere end en symaskine. Der er dog nogen effekttab, men det gør jo mindre.
Når du så kommer hjem afmonterer du potten og starter op. Lidt omdrejninger,
og voilá!

Mvh
Linde

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-06-04 21:38

"Linde" <katnap@ofirfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Når du så kommer hjem afmonterer du potten og starter op. Lidt
omdrejninger,
> og voilá!

Og hvis synsmanden også gør det, så...

Rittig

Fra : Per P.

Dato : 03-06-04 20:44

> [...]
>
> Jeg skal til syn med min Hornet 600. Der er bare det problem at der er
> monteret en scorpion lydpot, som nok larmer lidt mere end synsfolkene

De er nok ikke de eneste.....

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat Ole Olsen: Jeg har aldrig kørt en maskine
hvor jeg ikke havde lyst til at skubbe fra med
foden for at komme hurtigere frem....

Fra : Carsten

Dato : 03-06-04 21:36

> [...]
> sig om. Jeg kender ikke lige nogen som jeg kan låne en original lydpot af.

Jeg satte i sin tid en kæmpe silvan-slutskive (4-5 cm diameter) ind mellem
forrør og potte. Hullet i slutskiven var kun ca. 1-1,5 cm og det dæmpede
larmen (og effekten) en del.

Synsmanden kommenterede dette, og spurgte om jeg havde fyldt den med
grydesvampe, hvilket jeg jo sandfærdigt kunne benægte.

Carsten
ZZR-1100 (uden larm)

Fra : Knud Dam

Dato : 03-06-04 22:38

> [...]
> 2.Skal en pot være CE godkendt for overhovdet at den kan gå igennem syn?

Hej Lars.

Ja, du kan godt dæmpe den med rockwool, grydesvampe eller lignende.

Mvh

KD