ang. samtale anlæg.
Fra : Spotter.dk

Dato : 03-06-04 12:02

jeg gik og overvejede at købe et samtale anlæg til mig og kæresten.. men det
skal bare være sådan et til fører og passager (med ledning). hvad/hvor skal
man købe sådan noget ???? har kigget lidt på nettet men syntes 1000kr. er
lige voldsomt nok for så lidt udstyr.... nogle der kender noget billigere
eller måske har en opskrift på hvordan man laver noget selv ???

god sommer til alle mc'erne...

Spotter.Dk
GS500E 98'

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-06-04 13:12

Spotter.dk wrote:
> jeg gik og overvejede at købe et samtale anlæg til mig og kæresten..

Drop det - du bliver bare distraheret af de små frække ord, og alt det andet
vil du jo gerne være fri for at skulle høre på, ikk'

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Spotter.dk

Dato : 03-06-04 13:37

jo jo men det skal jo helst være en afbryder i til mig... så slukker jeg
bare når hun bliver for dum at høre på....hehe...

-- Spotter.Dk
GS500E 98'

Fra : S.G

Dato : 03-06-04 13:41

Jeg har et liggende jeg ikke bruger. Det kan du får til 200,-
Det er udemærket kvali, men afhængig af hjelm og vindstøj er det ikke særlig
effektiv efter de 80km/t. I byen er det super
hvis du skal have noget du kan bruge på motorvej osv skal du nok op i 1000+
klassen.

Fra : Bigfoot-Ranger.dk

Dato : 04-06-04 11:34

kan du ik lige skrive en mail til admin@fiskspotter.dk fjern fisk.....
men din mail adresse... så vi lige kan aftale noget.. er interesseret i at
købe det...

-- Spotter.dk

Fra : Brian Laursen

Dato : 03-06-04 15:44

Spotter.dk wrote:
> [...]
> men syntes 1000kr. er lige voldsomt nok for så lidt udstyr.... nogle
> der kender noget billigere eller måske har en opskrift på hvordan man

Jeg tror ikek du får noget som er godt nok for under 2500,-... Jeg købte en
gang et billigt sæt til 300, og det var lige lige til at smide i
skraldespanden. Intet.... absolut intet kunne det bruges til ( topcom) VI
prøvede endda at bruge walkierne mellem 2 biler, men volumen kunne ikke
skrues højt nok op til at man kunne høre hvad der blev sagt....

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : LS

Dato : 03-06-04 16:19

Jeg bruger af og til et Nady Intercomsystem med FM-radio og 2 stk.
mikrofoner/højtalere, der er lige til at stikke op under hjelmen (ikke til
fast montering).

Radioen slukker selv ved samtale mellem fører og passager, men vindstøjen
gør det umuligt i praksis at høre radio, idet den afbrydes af vindstøjen og
ikke kan indstilles til en lavere afbryderfølsomhed.

Derimod virker samtalefunktionen rimelig helt op til 140-150 km/t, og så
kostede det hele kun kr. 250,00 på eBay.
Der er dog ikke tale om nogen form for optimalt anlæg.

Mvh.

Lars.

Fra : Grunnet

Dato : 03-06-04 16:57

Brian Laursen wrote:
> [...]

Hos www.thansen.dk kan du købe et sæt Cobra MT 725 og 2 x headset
m/PTT-taste til indbygning i hjelmene. Samlet pris 1.400,00.

Vi kører med sådant et sæt (bortset fra vi har MT700 der er forgængeren) og
det virker upåklageligt som trådløst intercom, vi har ingen problemer med
lyd/støj. Ydermere har det den fordel at det kan bruges bike to bike, og har
du en intercom-adapter (kostede 4 Euro hos www.louis.de), kan du lave
intercom ved hjælp af den ene radio alene. Herefter er der mulighed for at
benytte den "ledige" radio til bike to bike, så alle 3 kan tale sammen.

Headset's kan også købes hos louis.de for ca. 30 Euro pr. stk. - de sælger
dem som tilbehør til ALAN, men de passer også til Cobra

--
Steen
Honda GL500 SilverWing '84

---

Fra : Christian Neess

Dato : 03-06-04 22:24

> Hos www.thansen.dk kan du købe et sæt Cobra MT 725 og 2 x headset
> m/PTT-taste til indbygning i hjelmene. Samlet pris 1.400,00.
PTT(går ud fra det står for push to talt) taste Hvad er det i bund og grund
?

Og kan man tale sammen uden og skulle trykke på nogle taster, eller hvordan
fungere dette system enlig.

Kan det bruges på motorvej ?

Fra : Grunnet

Dato : 04-06-04 16:21

Christian Neess wrote:
> PTT(går ud fra det står for push to talt) taste Hvad er det i bund og
> grund ?

Push to talk - du trykker på knappen for at tale (min knap sidder
fastmonteret på "klumpen" med horn-, blinklyskontakt m.v., så jeg let kan
trykke på den med venstre tommel eller pegefinger - konens knap sidder på
venstre sidetaske)

> Og kan man tale sammen uden og skulle trykke på nogle taster, eller
> hvordan fungere dette system enlig.

Der kan bl.a. hos louis.de købes en adapter (ca. 7 EUR) så du kan bruge
radioens VOX funktion, jeg kan ikke sige om det er godt, da jeg aldrig har
prøvet det - Vi har ingen problemer med at skulle trykke på knappen for at
tale. Det giver jo den fordel, at du kan sidde og fløjte eller skælde ud
uden at andre kan høre dig. Husk på, at når du bruger PMR-radioer kan alle
der er på samme kanal høre dig, hvis de er indenfor radioens rækkevidde.

> Kan det bruges på motorvej ?

Vi har ingen problemer, men nu kører jeg aldrig over 120 når konen sidder
bag på (det giver nemlig larm i ørebøfferne, når hun skælder ud )

Fra : N/A

Dato : 26-06-04 17:05

Fra : Kim A.C.

Dato : 26-06-04 17:05

>Så nu må jeg da se om jeg kan få damen med ud
>og teste det i morgen. Hvis vejret er til det

Pas på de nedfaldne blade på vejene (dato)

--
MVH: Kim A. C.
XJ 600n