Kawasaki - holdbarhed :-)
Fra : Steffen Hansen

Dato : 03-06-04 08:38

Syn's bare lige I skulle høre det her

/S

Fra : MKS - 74

Dato : 03-06-04 08:51

On Thu, 3 Jun 2004 09:37:57 +0200, "Steffen Hansen"
<steffen.hansen@obviousdba.dk> wrote:

>Syn's bare lige I skulle høre det her

Ja - motorer har de altid været gode til hos KHI,... så mangler der
bare lige resten

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-06-04 09:20

MKS - 74 writes:

> Ja - motorer har de altid været gode til hos KHI,... så mangler der
> bare lige resten

Must... resist...

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : MKS - 74

Dato : 03-06-04 09:28

On 03 Jun 2004 10:20:18 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Must... resist...

He-he - en gang mere på skruen ? - det er jo iøvrigt også nemt
når man som Kawa snyder på vægten (hvis det altså var en 636), den har
jo så også en lavere tuningsgrad end de andre, så er det jo ikke så
underligt .

Fra : MKS - 74

Dato : 03-06-04 09:35

On Thu, 03 Jun 2004 10:28:25 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

>He-he - en gang mere på skruen ?

Og endnu en omgang :

http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=91857

Jow - de holder rigtig fint

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-06-04 10:43

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Og endnu en omgang :
>
> http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=91857
>
> Jow - de holder rigtig fint

Bah! Jeg mistænker nogen for at have sjusket et eller andet sted - 3
motorer på en weekend for Hoffmans vedkommende er lidt i overkanten.

Jeg mener stadig at Nakano var årets bedste køb - næst efter Rossi
naturligvis. Og jeg har den allerstørste tro på at skibsværftet nok
skal få bygget noget der kan holde.

Fra : MKS - 74

Dato : 03-06-04 12:07

On 03 Jun 2004 11:43:08 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Bah! Jeg mistænker nogen for at have sjusket et eller andet sted

Kawasaki f.eks ?

> - 3
>motorer på en weekend for Hoffmans vedkommende er lidt i overkanten.

U said it...

>Jeg mener stadig at Nakano var årets bedste køb

Enig...

> - næst efter Rossi naturligvis.

Det mangler vi da vist endnu at se, Rossi har været ret tilfreds med
sin racer og Gibernau svært utilfreds - alligevel er Rossi 15 points
bagud efter race på de baner hvor Yamaha'en skulle være stærk og er 2
gange blevet vist baghjul af andre Yamaha'er - Men se'fø'li sæsonen er
ung endnu og alt kan ske - Det forlyder endvidere at såvel Sete som
Max er ganske tæt på full-factory support (nogle siger Sete allerede
har fået selvom Gresini benægter). og at HRC er på trapperne med endnu
en upgrade, som dog først vil blive implementeret hvis resultaterne
udebliver (desuden skulle de teste en V3'er i Japan til næste sæson)

>Og jeg har den allerstørste tro på at skibsværftet nok
>skal få bygget noget der kan holde.

Se nu har de endelig fået et ordentlig chassis og så fejler motoren,
man kan åbenbart ikke få begge dele hos Kawa .

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-06-04 12:29

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Kawasaki f.eks ?

Hehe, mere mekanikerne fra Fuchs. I interviewet fra crash.net siger
Hoffman etellerandet om at teamet arbejdet hårdt på at "rebuilde"
motoren(e). Så de sidste par blowouts tror jeg mere skyldes sjusk fra
mekanikernes side end en decideret designfejl.

Men hva' ved jeg

[best buy]

> [...]
> bagud efter race på de baner hvor Yamaha'en skulle være stærk og er 2
> gange blevet vist baghjul af andre Yamaha'er

Mon ikke noget af tilfredsheden skyldes kontraktelige forpligtelser?
Men ellers er jeg helt enig, han har ikke været så pisseskarp de sidste
par løb. Jeg synes dog det har været svært at se om det har været maskinen
eller manden det har været galt med.

> Det forlyder endvidere at såvel Sete som Max er ganske tæt på full-factory
> support (nogle siger Sete allerede har fået selvom Gresini benægter).

Jeg troede faktisk de begge var full-factory om ikke andet så via stumper
ad bagdøren, mens de kører dem ind af fordøren til Repsol teamet

Umiddelbart synes jeg jo ikke det ser ud til at de mangler fart i cyklerne
Men som du selv skriver - sæsonen er lang og der kan ske hvadsomhelst.
Jeg ved bare at det bliver godt ræs uagtet hvad der sker.

> Se nu har de endelig fået et ordentlig chassis og så fejler motoren,
> man kan åbenbart ikke få begge dele hos Kawa .

Hehe, nej det virker lidt som om de kun kan udvikle en ting af gangen.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : MKS - 74

Dato : 03-06-04 13:51

On 03 Jun 2004 13:28:33 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Men hva' ved jeg

Det ved jeg da ikke ....

>Mon ikke noget af tilfredsheden skyldes kontraktelige forpligtelser?

Njoh - plus det faktum at ellers er det jo lidt at indrømme at det
måske kunne ha' været en fejlagtig beslutning

>Men ellers er jeg helt enig, han har ikke været så pisseskarp de sidste
>par løb. Jeg synes dog det har været svært at se om det har været maskinen
>eller manden det har været galt med.

Enig - på den anden side Checa var jo pænt med på samme maskine (som
vel at mærke er udviklet efter Rossi's hoved) på Le Mans og Rossi
laver nogle flere fejl end han plejer - iøvrigt var det et eklatant
regelbrud at han fik lov at indtage sin gridplads selvom han stallede
den...

>Jeg troede faktisk de begge var full-factory om ikke andet så via stumper
>ad bagdøren, mens de kører dem ind af fordøren til Repsol teamet

Nope - iøvrigt indebærer full-factory jo ikke bare en kasse stumper
ind ad døren, men også fuld opbakning på software og små
Honda-ingeniører med laptops i box'en til opsætning og indstilling af
stumperne..

>Umiddelbart synes jeg jo ikke det ser ud til at de mangler fart i cyklerne

Næh - 260+ hk snakkes der om for RCV'en og GP4'eren, Yamaha'en mangler
endnu lidt power

>Men som du selv skriver - sæsonen er lang og der kan ske hvadsomhelst.
>Jeg ved bare at det bliver godt ræs uagtet hvad der sker.

Akkurat - og det er da også det essentielle, men skulle Sete løbe med
guldet vil det da ikke gøre noget

--
-Michael

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-06-04 10:36

> [...]

> når man som Kawa snyder på vægten (hvis det altså var en 636), den har
> jo så også en lavere tuningsgrad end de andre, så er det jo ikke så

Mnjae. Hvis det er den oprindelige TT600 der skrives om er det vel en
af de sidste 600'ere de har haft på (pine)bænken?

Så var slet ikke nødvendigt at snyde for at trampe på konkurrenterne.

Fra : Palle

Dato : 03-06-04 09:26

Speaks for itself ...

Palle - Triumph Daytona - build to last forever (maybe not)

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-04 10:50

"Palle " <hansenpallefjerndette@yahoo.com> wrote in message

> Speaks for itself ...

Ja, ligesom det danske fodboldlandshold mål er at vinde EM..

vh
Torben

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 03-06-04 09:50

"Steffen Hansen" <steffen.hansen@obviousdba.dk> wrote in message
> Syn's bare lige I skulle høre det her
>
> /S

SNIP tekst om motortest.

Hej Steffen,

Kildeangivelse udbedes, tak!

Mvh.
Carsten Eilersen
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S

Fra : Steffen Hansen

Dato : 03-06-04 10:05

"Carsten Eilersen" <eilersen@alpha-lingua.dk> wrote in message

> "Steffen Hansen" <steffen.hansen@obviousdba.dk> wrote in message

> SNIP tekst om motortest.
>
> Hej Steffen,
>

> Kildeangivelse udbedes, tak!

Skal vi sige at kilden er kendt af skribenten Og at han
arbejder for Roush technologies....

hehe...

/S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-06-04 15:29

"Steffen Hansen" <steffen.hansen@obviousdba.dk> writes:

> Skal vi sige at kilden er kendt af skribenten Og at han
> arbejder for Roush technologies....

Yeah right! Det er rundt regnet lige så troværdigt som Poul Nyrup :-|

> hehe...

Blah...
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Steffen Hansen

Dato : 07-06-04 12:52

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message

> Yeah right! Det er rundt regnet lige så troværdigt som Poul Nyrup :-|

Takker....... :rolleyes:

/S

Fra : Per

Dato : 03-06-04 15:13

"Steffen Hansen" <steffen.hansen@obviousdba.dk> skrev i en meddelelse
> Syn's bare lige I skulle høre det her

---

En hel masse om motorholdbarhed ved fuld skrue!

Det der undrer mig mest, er, at CBR ikke var den mest holdbare. 'Det er
ellers altid det man har hørt i diverse blade. Specielt cbr600 skulle være
extrem holdbar. Faktisk den mest stærke motor til dato i forhold til
størrelsen. Ja CBR 900 og VFR 750 skulle også være helt unikke på det punkt.

Jeg synes da aldrig man har hørt noget om Kawa på den front - udover at de
er hurtige! Har aldrig hørt at de skulle være holdbare!

Nærmest metervarer i den henseende - sammen Suzuki!

Ved godt at det kan starte endnu en religionskrig, men blot mine erfaringer
og hvad jeg har læst.

Mvh. Per!

---
Denne mail er certificeret virusfri

Fra : MKS - 74

Dato : 03-06-04 15:16

On Thu, 3 Jun 2004 16:12:58 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Det der undrer mig mest, er, at CBR ikke var den mest holdbare.

Rolig nu, det er jo ikke lige akkurat hvad man kan kalde videnskab -
der her er repræsenteret, men blot en sjov historie .